Moderator: Moderafo's
habibi schreef:De (gereformeerde) vrienden die ik had voordat ik hem leerde kennen hebben mij laten vallen, want je kan je niet mengen met andere volkeren word er gezegd. Nog altijd als ik met gereformeerde mensen praat dan vragen ze van waarom ben je niet met je eigen soort getrouwd.
No more than Nature desires the mating of weaker with stronger individuals, even less does she desire the blending of a higher with a lower race, since, if she did, her whole work of higher breeding, over perhaps hundreds of thousands of years, night be ruined with one blow.
Historical experience offers countless proofs of this. It shows with terrifying clarity that in every mingling of Aryan blood with that of lower peoples the result was the end of the cultured people. North America, whose population consists in by far the largest part of Germanic elements who mixed but little with the lower colored peoples, shows a different humanity and culture from Central and South America, where the predominantly Latin immigrants often mixed with the aborigines on a large scale. By this one example, we can clearly and distinctly recognize the effect of racial mixture. The Germanic inhabitant of the American continent, who has remained racially pure and unmixed, rose to be master of the continent; he will remain the master as long as he does not fall a victim to defilement of the blood.
Javaca schreef:Ontopic:
Ja waarom zou dat niet kunnen?
Liefde is universeel. Waarom zou God een relatie tussen mensen die uit verschillende landen komen niet zegenen?habibi schreef:De (gereformeerde) vrienden die ik had voordat ik hem leerde kennen hebben mij laten vallen, want je kan je niet mengen met andere volkeren word er gezegd. Nog altijd als ik met gereformeerde mensen praat dan vragen ze van waarom ben je niet met je eigen soort getrouwd.
HUH? Hoor ik dit goed? Het doet me denken aan:No more than Nature desires the mating of weaker with stronger individuals, even less does she desire the blending of a higher with a lower race, since, if she did, her whole work of higher breeding, over perhaps hundreds of thousands of years, night be ruined with one blow.
Historical experience offers countless proofs of this. It shows with terrifying clarity that in every mingling of Aryan blood with that of lower peoples the result was the end of the cultured people. North America, whose population consists in by far the largest part of Germanic elements who mixed but little with the lower colored peoples, shows a different humanity and culture from Central and South America, where the predominantly Latin immigrants often mixed with the aborigines on a large scale. By this one example, we can clearly and distinctly recognize the effect of racial mixture. The Germanic inhabitant of the American continent, who has remained racially pure and unmixed, rose to be master of the continent; he will remain the master as long as he does not fall a victim to defilement of the blood.
Weet je waar dit uit komt? Uit dit boek. MEIN KAMPF van Adolf Hitler.
Rock-G schreef:Javaca schreef:Ontopic:
Welkom in de gereformeerde kringen. Ik werd ook met de nek aangekeken..jezelf verlagen tot een meisje met een donkere huidskleur..schande! M'n gereformeerde leeftijdsgenoten vonden me 'maar raar' ..of, degene die hun hokjesdenkende kop echt niet konden houden ' een landsverrader' . Toen vond ik het erg, nu ik uit die kringen wegben vind ik er een grote dosis aan humor in![]()
habibi schreef:Rock-G schreef:Javaca schreef:Ontopic:
Welkom in de gereformeerde kringen. Ik werd ook met de nek aangekeken..jezelf verlagen tot een meisje met een donkere huidskleur..schande! M'n gereformeerde leeftijdsgenoten vonden me 'maar raar' ..of, degene die hun hokjesdenkende kop echt niet konden houden ' een landsverrader' . Toen vond ik het erg, nu ik uit die kringen wegben vind ik er een grote dosis aan humor in![]()
Ik kan er helaas geen grote dosis aan humor bij mijn geval in zien. omdat ik door een paar mensen bedreigd ben. wil daar niet verder op ingaan.
maar als ik het dus goed begrijp heb je een relatie met een meisje die ook uit een andere cultuur komt?
Rock-G schreef:habibi schreef:Rock-G schreef:Javaca schreef:Ontopic:
Ik kan er helaas geen grote dosis aan humor bij mijn geval in zien. omdat ik door een paar mensen bedreigd ben. wil daar niet verder op ingaan.
maar als ik het dus goed begrijp heb je een relatie met een meisje die ook uit een andere cultuur komt?
Uit Karachi (Pakistan)..3,5 jaar. (zei er een eindje terug ook al wat over)..
Ja bedreigingen zijn me ook niet vreemd. Gasten met Lonsdale jackies aan,kale kop,legerbroek,legerlaarsen,met witte veters. Witte veters betekende volgens hun dat ze al es 'een nikker hadden omgelegd'. Ach ja..
Gewoon in bepaalde buurten op bepaalde tijden niet komen met je geliefde. Raak je gauw genoeg gewend, ti's natuurlijk bizar dat et moet maar..aan de andere kant maakt het je relatie op een of andere manier een stuk sterker.
windekind schreef:Javaca, reageer effe niet zo gefrustreerd alsjeblieft.
MissF schreef:Er is denk ik wel een verschil tussen een in Nederland wonende buitenland(se)(der), of iemand die van oorsprong buitenlands is maar gewoon Nederlandse nationaliteit heeft, of een buitenlander die in het buitenland woont.
1 lijkt me erg moeilijk. Als diegene (nog) geen verblijfsvergunning heeft. Dan leef je zo in onzekerheid...
2. Tja, ik weet niet zo. Als je de Marrokaanse en Turkse gemeenschappen in Nederland bekijkt, dan zie je wel dat ze echt hun eigen cultuur enzo houden. En persoonlijk vind ik dat prima enzo, maar 2 culturen samen laten gaan in een relatie lijkt me zelf niet echt super. Er blijven die verschillen. De een vind ik iets doodnormaal, de ander vind het ontzettend abnormaal. En dan niet met kleine dingen, maar echt de wezenljke dingen...
3. Ik denk dat je voor een goede relatie het nodig hebt dat je elkaar ziet.
Dat geestelijk en lichamelijk naar elkaar toegroeien, hoe wil je dat doen als je elkaar eens in het half jaar ziet???
Een meisje dat ik ken kreeg verkering met een Canadees. Maar ze hebben toch de keuze gemaakt: zij naar Canada, want een goede relatie op afstand kun je niet onderhouden...
(maargoed, er zullen vast voorbeelden zijn van de enkele gevallen waarin het wel goed ging)
habibi schreef:
sorry had even niet de vorige pag. gekeken of je gereageerd had.
mag ik je vragen hoe het ging qua kerken/geloofsleer? ik weet natuurlijk niet of zij al langer in ned. woont. Maar mijn echtgenoot kan er namelijk niets van begrijpen qua prediking. Dus ben benieuwd of jij die ervaring ook had?
btw. jammer voor je dat de relatie uit is. maar het is wel een verrijking geweest voor jou waarschijnlijk om in een andere cultuur terecht te komen.
MissF schreef:Er is denk ik wel een verschil tussen een in Nederland wonende buitenland(se)(der), of iemand die van oorsprong buitenlands is maar gewoon Nederlandse nationaliteit heeft, of een buitenlander die in het buitenland woont.
1 lijkt me erg moeilijk. Als diegene (nog) geen verblijfsvergunning heeft. Dan leef je zo in onzekerheid...
2. Tja, ik weet niet zo. Als je de Marrokaanse en Turkse gemeenschappen in Nederland bekijkt, dan zie je wel dat ze echt hun eigen cultuur enzo houden. En persoonlijk vind ik dat prima enzo, maar 2 culturen samen laten gaan in een relatie lijkt me zelf niet echt super. Er blijven die verschillen. De een vind ik iets doodnormaal, de ander vind het ontzettend abnormaal. En dan niet met kleine dingen, maar echt de wezenljke dingen...
3. Ik denk dat je voor een goede relatie het nodig hebt dat je elkaar ziet.
Dat geestelijk en lichamelijk naar elkaar toegroeien, hoe wil je dat doen als je elkaar eens in het half jaar ziet???
Een meisje dat ik ken kreeg verkering met een Canadees. Maar ze hebben toch de keuze gemaakt: zij naar Canada, want een goede relatie op afstand kun je niet onderhouden...
(maargoed, er zullen vast voorbeelden zijn van de enkele gevallen waarin het wel goed ging)
Javaca schreef:[
Lekker positief zijn jullie over een relatie op afstand...
Esra gaat over een paar maanden voor een half jaar weg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten