johannes1 schreef:als je kritiek hebt op mensen die door de week alles doen wat niet hoort, maar die iedere zondag netjes in de kerk zitten zeggen ze altijd een tekst.
in de wereld, maar niet van de wereld. alles kan tegenwoordig. vrouwen in broeken, televisie, uitgaan enzo.
maar waarin onderscheiden we ons nu eigenlijk van niet-kerkelijke mensen?
Ik denk dat je onderscheidt moet zien in kleding, taalgebruik.....niet alles kan als we een ware christen willen zijn, vaak gebeurt dit inderdaad wel... we weten alles goed te vertellen, maar het zelf nou is echt naar buiten dragen doen we eigenlijk helemaal niet.
Mensen die niet naar de kerk gaan mogen best aan mij zien dat ik naar de kerk ga, daar schaam ik me absoluut niet voor, ben er eigenlijk juist blij mee!! Alleen het moet niet inderdaad niet zo zijn van o, ze loopt nou wel in een rok, maar voor de rest zie of merk je niks aan haar.
Nee ik denk dat er ook een stukje liefde bij komt, uit liefde vermaan je mensen, dat doe je niet met harde woorden of gelijk beginnen te schelden, nee dat doe je met liefde en dat is bij de meeste mensen ook ver te zoeken.