ervaring

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 01 mar 2003 20:22

bedoel je oculte praktijken?
dat is toch niks voor christenen ?

Gerda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerda » 01 mar 2003 21:01

maar hoe kan het dat spreken in tongen e.d. 'echt' voorkomt in andere religies maar niet bij ons? Zou je het dan op kunnen roepen?!
Dag aan dag draagt Hij ons

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Re: Ervaren

Berichtdoor Thedudehimself » 01 mar 2003 21:16

TheEdge schreef:Ik lees hier niets over mensen die een 'stem uit de hemel' gehoord hebben, of in tongen kunnen spreken ofzo... zijn er mensen hier op refoweb die daar ervaring mee hebben? En die op die manier God ervaren?

Gods stem is allereerst volgens mij het stemmetje van je geweten... dat hele zachte stemmetje dat tegen jou zegt... dit zou je niet moeten doen. Ik zou het niet een compliment voor mijzelf vinden als God heel hard tot mij zou moeten spreken. Waarschjnlijk ben ik dan zo doof voor Hem geworden dat Hij wel op zo'n manier moet ingrijpen.

Verder, Gods stem komt soms duidelijk tot mij in gedachten... zo van, ik zou eigenlijk die en die eens moeten spreken. Dan blijkt dat deze gebeden had dat er iemand kwam om met hem te praten. Ik zie dat als Gods stem. Maar dit is denk ik wel God die tot mij persoonlijk spreekt. Ik kan me voorstellen dat andere mensen op een andere manier Gods stem horen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 02 mar 2003 18:34

D.Duck schreef:bedoel je oculte praktijken?
dat is toch niks voor christenen ?

In tongen spreken occult?
Integendeel: het is een gave van de Geest!
Lees 1 Corinthiers hoofdstuk 12 en 14 er maar op na.

Ik denk dat tongentaal uitermate geschikt is om God te ervaren.
Maarruh... omdat dit nogal een specifiek onderwerp is, ga ik er denk ik een nieuw topic over openen...

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 03 mar 2003 23:55

Gerda: in tongen spreken komt wel ECHT voor bij christenen.
sol lucet omnibus

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: ervaring

Berichtdoor Ikke21 » 08 okt 2003 12:20

Gerda schreef:ik vraag me de laatste tijd af wat nou eigelijk ervaren van geloof in houdt. Ik hoor van alle kanten dat men het geloof kan ervaren. Maar mijn vraag aan jullie: wat is die ervaring?!

Het geloof is zeker te ervaren, in alles wat je doet en je mag het doen met God, dan ervaar je dat God dichtbij je is en je niet alleen laat.
Ook in moeilijke tijden, wat je op dat moment misschien niet ervaart, maar achteraf toch ziet dat God je uiteindelijk geholpen heeft, dat is toch ook heel mooi om te ervaren.

lorit

Berichtdoor lorit » 09 okt 2003 20:23

Ervaring komt zeker voor. Verschilt alleen per mens. Er zijn mensen die echt een stem horen. Bij anderen is het meer dat je een heel vredig en rustig gevoel krijgt. Het kan ook zijn (en dat is bij mij vaak zo) dat je God vraagt over hoe je moet handelen en dat God dan letterlijk je leven leidt. Ik wilde bijv. eens zinvol vakantie/vrijwilligerswerk gaan doen. Dta kwam zomaar in een opwelling bij me op. Een kwartier later zag ik in het kerkblad een oproep staan die mee heel erg aansprak en waar ik ook op gereageerd heb.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2003 22:32

De ervaring is niet alleen in bijzondere gaven te merken, hoewel een wonder bijvoorbeeld wel kan helpen.

Hebreeen 11:1 zegt: Het geloof is de zekerheid wat men hoopt. en het bewijs van wat men niet ziet... Je kunt soms zo'n moment hebben... dat je het gewoon zo ontzettend zeker weet! God is er! Of zo'n moment dat je je echt intens gelukkig voelt, dat je wel kan springen, huilen etc... vanwege Gods beloften... wat we van Hem gaan krijgen! Een moment dat je Hem echt met je hart aanbidt.... Dat is ook God ervaren!

Ervaren is gevoel.... Ervaren doe je niet met je hoofd, met je verstand... maar met je hart.

Terug naar “Archief”