ter overdenking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 feb 2003 18:43

stelling 1 liet ons zien dat bekering iets van ons eigen is, zoals denktenk net zei. ik wil nu de 2de stelling droppen die ook over de bekering gaat.

stelling 2: ik betreur het dat ik zo weinig bekeerlingen zie van het oude stempel die ik vroeger ontmoette.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 feb 2003 19:51

johannes1 schreef:stelling 2: ik betreur het dat ik zo weinig bekeerlingen zie van het oude stempel die ik vroeger ontmoette.

wat is dan een bekeerling van het oude stempel? ik denk dat een bekeerling maar 1 stempel kan hebben, en dat is het beste stempel wat je kunt hebben. misschien waren bekeerlingen vroeger enigzins anders, maar de mens is tegenwoordig op veel punten compleet anders.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 feb 2003 21:44

ik denk dat degene die deze overdenkingen heeft gemaakt. bedoeld dat de mensen vroeger anders waren. als ik nu naar me eigen omgeving kijk en de verhalen hoor. werd er vroeger meer gepraat over het geloof en dergelijke dingen. de beleving is anders.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

essiebessie

Berichtdoor essiebessie » 26 feb 2003 22:01

Dit ligt helemaal aan de persoon zelf. De ene brengt nu eenmaal 30 voud voort en de andere 100 voud.
In deze geseculeerde wereld is het heel moeilijk om je eigen gevoelens op straat te gooien omdat er bijna niemand meer is, die begrijpt waar je het over hebt en wat je ermee bedoeld.
Toch ken ik mensen die zeker nog heel duidelijk mogen getuigen van hun Schepper. Een bekende van mij zij laatst (in het bijzijn van zijn klasgenoten) toen we het hadden over het omgaan met de mensen uit een andere cultuur dan dat wij zijn opgegroeit: Bij mij zijn de jongens nog al grof in de mond, wat ik heel erg vind, maar er zit toch nog een goede kant aan. Wanneer ze met grove woorden smijten heb ik weer de gelegenheid om van Hem te mogen getuigen. En zijn klasgenoten die daarom heen stonden, konden daarbij instemmen.
Dus dat kan ook nog....

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 28 feb 2003 10:46

stelling 2: ik betreur het dat ik zo weinig bekeerlingen zie van het oude stempel die ik vroeger ontmoette.

Ook al niet mee eens. Ik geloof niet in: vroeger was het beter. De bewoordingen zijn aangepast, de tijden zijn anders, maar God is en blijft dezelfde. Daarom zullen mensen geen wezenlijk ander leven met Hem kennen dan vroeger.
Mensen die treuren over deze zaak zitten vast aan de liefelijke bevindelijke taal, en aan het idee dat je vreemdelingschap zelf moet bewerkstelligen. Terwijl dat juist een gevolg is van het leven met Hem, daar hoef je zelf niet aan te werken.
Heb God lief en doe wat je wilt.
(Naar: Augustinus)

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 02 mar 2003 15:05

johannes1 schreef:er wordt bedoeld dat er maar 1 soort bekering is en dat is de ernstig en weloverwogen bekering.

Er is maar 1 vorm van bekering en dat is mijn inziens dat ik Jezus Messias nodig heb om bevrijdt te worden van mijn duivelse ik. Dat is 1 deel, het andere is dat Jezus is opgestaan en leeft. Jakobus heeft het er over dat geloof niet zonder werken kan. Tot bekering komen betekent niet dat je verder moet leven zoals je tot nu toe geleefd hebt, maar zoals God ons heeft geschapen. Met Jezus zijn wij opgestaan om voor eeuwig te leven. Het eeuwige leven begint niet bij Jezus laatste terugkomst, maar direct na je bekering.

Ik zegt het nu zo dat ik nu al het eeuwige leven heb, dus ik ben een eeuwig persoon geworden. :lol:

Kom maar op met jullie reacties, want dit kan niemand door geredeneer van mij afnemen, want dit geloof ik.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 mar 2003 10:08

stelling 3: maar als er geen waarachtig zondebesef is of slechts een zeer gering besef ervan, is er in het algemeen gesproken sprake van een arm soort bekering.

Terug naar “Archief”