Hé lieve mensen,
Het 'hele gedoe' zat me bepaalt niet lekker, en vandaag tijdens mijn werk liep ik er de hele tijd mee in mijn hoofd!
Bij thuiskomst dook ik toch maar weer refoweb op, om te kijken of er reakties waren... Nou , die waren er! Wel twee pagina's vol.
Ik heb ze gelezen. Allemaal!
En weet je? Ik ben de kluts volledig kwijt!
Ik heb in die twee weken dat ik hier kom geprobeerd mijn steentje bij te dragen in de discussie. Ik heb geprobeerd eens 'andere kanten' te schetsen. Ik heb jullie ideeën gelezen waar ik soms ook weer leerpunten uit kon trekken!
Maar weet je?
Sommige dingen zitten zo oneindig veel dieper, dan menigeen van jullie doorheeft!
Henkie,... je kunt dit niet alleen maar afdoen met de opmerking: "volgens mij wordt het nu allemaal te dramatisch bekeken".
Er wordt onderscheid gemaakt in mensen en meningen. Vooral in meningen. Dat kun je naar mijn idee niet maken op een discussie forum.
Jeroen promoot op pagina 1 een site (refohomo). Prima! Wordt geaccepteerd. Waarschijnlijk vanwege het feit dat hij vind dat je als homo een strijd moet voeren en alleen moet blijven.
Ik open een site, namelijk Christho, en de link naar die site wordt gelijk verwijdert. Waarom? Ik promoot toch geen vrije seks? Ik stel me niet eens pro homoseksualiteit op! De enige doelstelling van Christho is om mensen die christen zijn én homo zijn de mogelijkheid te geven elkaar te ontmoeten en van gedachten te wisselen! Ze zitten immers in hetzelfde schuitje! Waar ligt dan het bezwaar? Wat is er op de site van Christho te vinden wat té erg is, zodat de link naar de site niet langer op refoweb/forum kan staan? Dat zou ik graag nog eens horen!
Als mensen dan uiteindelijk gaan melden dat ze ook wel links kunnen plaatsen naar websites van satanskerken e.a. dan denk ik: goh, ik dacht dat we elkaar serieus namen, maar ik heb me blijkbaar vergist!
Wat is dat voor een vergelijking!
Ook de opmerking: "als het je hier niet bevalt, ga je toch lekker weg"
verbaasde me ontzettend! Helaas is het wel een bekend beeld, want binnen de kerk zien we het ook vaak zo gaan! Vandaar al die afsplitsingen.. En zo staan mensen steeds minder voor elkaar (en elkaars gedachtengoed) open en bewandelt een ieder zijn eigen weg!
Iemand van hier, stuurde me een bemoediging! Het was een bijbelgedeelte wat me raakte. Ik zal het jullie tot slot meegeven:
1 Petrus 4
Wat ik er treffend aan vond was vers 8. Lees het maar eens! Ik hoop dat we op een dag die vurige liefde allemaal bezitten, waar het in dat vers over gaat! Vurige liefde tot elkaar!
Groeten
en het gaat een ieder van jullie goed!
Arend (PureImmortalSoul)
pureimmortalsoul@hotmail.com