martin29 schreef:als je overlijd komt je ziel toch op de plaats van bestemming ?denk aan de arme Lazarus en de rijke man d de rijke man de ogen opheffende in de hel zag de arme Lazarus zitten in de schoot van Abraham .
De vraag die daaruit volgt: waar was Abraham. Ik geloof dat hij ten tijde van die gelijkenis
niet in de hemel was, maar idd in een tussentoestand, de onderwereld/dodenrijk.
En wat is de plaats van bestemming? Wij mensen zijn geschapen om op deze aarde te wandelen. Zolang onze ziel dus in de Hemel is maar ons lichaam hier in ons graf, zijn wij mi nog niet op onze eindbestemming. Die bestemming is namelijk Hemel
&aarde.
elbert schreef:Volgens de kanttekeningen van de statenvertaling (bij Luk. 23:43: "heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn") wordt met Paradijs de hemel bedoeld.
Maar de 12 Artikelen [die alle posters hier volgens de nieuwe policy volledig onderschrijven

] stellen juist dat Yeshua in dat 'heden' helemaal niet in de Hemel is geweest, maar juist in de diepten, de gevangenissen [ook bijv Ef 4:9+10 en evt. 1 Pet 3:19]. Pas met Zijn Hemelvaart is Hij opgenomen in de Hemel. Met het paradijs kan mi dus niet de Hemel worden bedoeld, maar eerder 'Abrahams schoot', het 'paradijs'gedeelte van het dodenrijk, met daarin de poel van water.
Maar daarin vallen we een beetje in herhaling, hier zijn al meer topics over geweest.
Over het oordeel.. tsja, daar ben ik ook nog niet helemaal uit.
..