Moderator: Moderafo's
surfer schreef:Dat was nou een onuitgesproken vooronderstelling die ik maakte, John!
surfer schreef:dus toch wel degelijk een eigen keuze!laat Jezus in jou beginnen
Thedudehimself schreef:Diep teleurgesteld zijn in kerken, ruzies om het wel of niet ritmisch zingen van psalmen, kerkverbanden die ontstaan zijn uit scheuring, van scheuring, van scheuring, van...
Hebben we ons niet teveel bezig gehouden, en houden we ons niet ook op dit forum bezig, met triviale zaken? Missen we niet de belangrijkste zaak oprechte liefde en eenheid naar elkaar en naar God?
Vanuit een computerzaal op een universiteit in den lande een dringende oproep tot eenheid!!!!
Maar, hoe gaan we die bereiken?
Graag reacties, opbouwende reacties. Want het gaat per slot van rekening om het opbouwen van eenheid.
De oorzaak van de verdeeldheid is dat:
a. niet alle christenen de Bijbel als volledig waar beschouwen. Degene die niet de volledige waarheid van de Bijbel onderstrepen kunnen vanzelfsprekend niet communiceren met christenen die iedere regel in de praktijk vertaald willen zien
Storyteller schreef:DenKTenk schreef:Het zou fijn zijn als de volgelingen van de God van liefde weer eens echt gingen liefhebben. Door andersdenkenden te accepteren. Onder andere.
Ik zou je stelling iets willen aanpassen:
Door andersdenkenden lief te hebben.
Vertel eens realistisch.... kunnen jullie dat?
Storyteller schreef:Ik heb gelezen dat het Christendom begon met Jezus Christus van Nazareth, die zo gigantisch veel hoop en moed kon geven aan gigantisch veel mensen.
Maar zoals Dudehimself als aangaf, van die liefde is weinig meer over. tegenwoordig gaan veel te veel religieuze discussies over kleine dingen. Misschien is het tijd dat iemand de tafels van de geldwisselaars in de tempels omver werpt. Bij wijze van spreken.
Het zou fijn zijn als de volgelingen van de God van liefde weer eens echt gingen liefhebben. Door andersdenkenden te accepteren. Onder andere.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten