Scheiden...?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 feb 2003 17:04

Rudolf Meuser schreef:Napoleon, ik meen echt wel dingen serieus hoor!

ja, maar het probleem is dat je niet nadenkt. komt niet echt serieus over dan. en als het wel serieus overkomt, dan lijkt het ook erg dom
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 18 feb 2003 17:06

Ik vind dat zo. Natuurlijk is het een zaak tussen man en vrouw. Daar ligt de oorzaak dus daar ook de oplossing.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 feb 2003 17:07

Rudolf, als je geen doordachte meningen kan geven, hoepel dan aub op naar slowchat.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 18 feb 2003 17:07

Rudolf post veel en daarna gaat hij er over nadenken, moet eigenlijk andersom. Ik denk verder dat Rudolf zich verveeld.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 feb 2003 17:08

Corne van 't Hof schreef:Rudolf post veel en daarna gaat hij er over nadenken, moet eigenlijk andersom. Ik denk verder dat Rudolf zich verveeld.

ok, laten we rudolf vergeten, de vorige posts skippen, en weer verder gaan met scheiding.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 18 feb 2003 18:16

Waarom de posts van Rudolf skippen? Omdat ie een andere mening heeft dan de rest? Vind dat ie voor een groot deel gelijk heeft... De reactie die hij kreeg van: 'er zijn ook nog kinderen en familieleden in betrokken', vind ik persoonlijk erg betrekkelijk. Dus daarom maar bij elkaar blijven? En je kinderen laten opgroeien in een gezin waar het continu haat en nijd is? Degenen die getrouwd zijn, moeten beslissen en vooral God om zijn leiding en hulp vragen in het hele verhaal. Kinderen hebben een stabiel gezin nodig, als het even kan een vader en een moeder. Maar als die continu ruzie maken of overhoop liggen, zie ik niet zo veel stabiliteit meer in een gezin.
Scheiden mag niet volgens de bijbel, maar laten we dit niet op één grote hoop gooien... Wij kunnen de verschillende situaties niet beoordelen...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 feb 2003 18:19

chickie schreef:Waarom de posts van Rudolf skippen? Omdat ie een andere mening heeft dan de rest?

nee, omdat hij er altijd ongenuanceerd en onnadenkend (ik hou het positief) tussendoor loopt te brallen.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 18 feb 2003 18:20

[quote="Napoleon"][quote="chickie"]Waarom de posts van Rudolf skippen? Omdat ie een andere mening heeft dan de rest? [/quote]

nee, omdat hij er altijd ongenuanceerd en onnadenkend (ik hou het positief) tussendoor loopt te brallen.[/quote]
Owkee, duidelijk, hou namelijk niet al zn posts in de gaten :wink:

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 feb 2003 18:36

En je kinderen laten opgroeien in een gezin waar het continu haat en nijd is? Degenen die getrouwd zijn, moeten beslissen en vooral God om zijn leiding en hulp vragen in het hele verhaal.
Dat kunnen ze beter doen voor ze uberhaupt een gezin stichten.
Continu haat en nijd en toch God om leiding vragen?? Iemand die dat kan combineren lijkt me schizofreen.
Laat duidelijk zijn dat ik me sterk afzet tegen het 'consumptiegedrag' van tegenwoordig. Kies wie en wat je leuk en aardig vind, en veranderen de behoeftes dan ga je scheiden. Een huwelijk is voor het leven! En als je je partner van God ontvangt, dan hoeft er ook niet gescheiden te worden :!:

Kinderen hebben een stabiel gezin nodig, als het even kan een vader en een moeder
niet als het even kan, het is een basisvoorwaarde. Scheiden is een allerlaatste optie. En als je scheidt, blijf dan ook alleen. Deze tekst uit Mattheus is daar klaarhelder over.

Matth 19:
3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?
8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.
9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 18 feb 2003 18:48

Laten we even één ding duidelijk maken: God is er altijd voor je, in elke situatie! Ook als er met je partner onderling haat en nijd is! En dan mag je God toch echt wel om leiding vragen en hoef je dus niet schizofreen te zijn...
En dan kan je wel zeggen dat ze dat vantevoren hadden moeten doen, maar en zijn ook dingen doe zich pas in tijdens je huwelijk voordoen/openbaren.
Ik praat scheiden niet goed, echt niet, maar maak alleen maar duidelijk dat je niet over het algemeen over scheiden kan gaan oordelen... Iedere situatie is anders... En als buitenstaanders kunnen wij er zeker niet over oordelen.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 feb 2003 18:53

Laten we even één ding duidelijk maken: God is er altijd voor je, in elke situatie! Ook als er met je partner onderling haat en nijd is! En dan mag je God toch echt wel om leiding vragen en hoef je dus niet schizofreen te zijn...
Iemand die zijn naaste haat kan tot God niet komen. En dat is maar goed ook.

1 Johannes 4 20 Indien iemand zegt: Ik heb God lief; en haat zijn broeder, die is een leugenaar; want die zijn broeder niet liefheeft, dien hij gezien heeft, hoe kan hij God liefhebben, Dien hij niet gezien heeft?

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 18 feb 2003 19:17

en als je god haat kan je dan wel je naaste liefhebben

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 feb 2003 19:20

we zijn van nature geneigd om God en onze naaste te haten
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 feb 2003 19:48

en als je god haat kan je dan wel je naaste liefhebben
nee, ook niet.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 19 feb 2003 08:43

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat er in het reformatorisch gezindte niet zomaar getrouwd wordt. Je bent toch opgevoed met normen en waarden, dus (als jezelf refo bent) kies je toch ook zo een partner. Daarin ben ik het eens met chickie, in je huwelijk kan er pas iets mis gaan. Dat de man of vrouw heel anders gaat denken bv. Stel dat je partner niet meer naar kerk wil, en breekt met alles wat met God en Zijn gebod te maken heeft. Mag je dan scheiden? Ik denk van wel.
En Surfer, hoe weet je zeker dat je je partner van God gekregen hebt?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Terug naar “Archief”