vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2003 15:54

allebei, ik leg me een beetje te veel blood

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 17 feb 2003 15:56

Ok! snappet! Ik vind dat familie ook het contact met je ex moet verbreken, omdat het voor jezelf een hele moeilijke situatie wordt zo! maar mijn fam.denkt daar anders over, moet kunnen enzo.
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2003 16:27

Het kan best goed zijn, maar als je ex weer een nieuwe partner krijgt, wordt het toch een stuk lastiger. Krijg je jaloezie enzo

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2003 16:28

of je bnet juist met hem/ haar blij dat hij/ zij de weg weer kan vervolgen

pippylangkous
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pippylangkous » 17 feb 2003 19:05

van mij mag familie op zich nog wel contact houden, maar makkelijk praten want het speelt nu niet ze hebben geen contact nog met ex, ik zou niet weten hoe ik me eronde zou voelen als het wel zo is en zeker als je dan een nieuwe vriend krijgt ist moeilijk think I

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 17 feb 2003 20:40

Paprikameisje, ik ken je specifieke situartie niet, maar toch. Ik vind dat je familie geen contact met je ex moet houden als jij dat niet wilt. Ik zou dat ook gerust aan je broers en zussen voorleggen. Ze moeten toch kunnen indenken dat het voor jou erg moeilijk is. En wie is er nu het belangrijkst: je zus/dochter of haar ex?

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 18 feb 2003 14:35

Vriendschap na verkering, vind ik een beetje vreemd klinken.

Natuurlijk is het niet goed om zonder het uit te praten uit elkaar te gaan met (knallende) ruzie. Zo blijf je maar denken waarom het gebeurd is. En vraag je jezelf af wat jij verkeerd hebt gedaan.

Praat het gewoon door. Rustig, zonder verwijten te maken of juist door te vertellen waardoor je zo geirriteerd bent geraakt door hem of haar. Daardoor zul je vaak tot de conclusie komen dat het gewoon niet verder gaat. Want mensen zijn niet (makkelijk) te veranderen, al wil je dat (samen zelfs) misschien graag.

Als je eenmaal een vervelende karaktereigenschap, een (volgens jou) fout principe of juist geen principes, vreemde levensdoelen enzovoorts (lees: waar jij niet denkt mee te kunnen leven) hebt ondekt, dan volgt hierop vaak een breuk van de relatie.

Een vriendschap draait allemaal om elkaar begrijpen, gezellige dingen kunnen doen, praten, lachen etc. Wanneer je steeds in je achterhoofd dat 'iets' hebt, waarom het uit is gegaan. Dan is een vriendschap moeilijk. En een vriendschap die moeilijk is, is niet ongedwongen. Je moet in een vriendschap ongedwongen met elkaar om kunnen gaan. Daarom lijkt het me vreselijk energievretend om zo gedwongen ongedwongen om te gaan met een ex.

Voor mij zou het dus niets zijn om zo'n vriendschap te onderhouden.

Dank u voor de aandacht die heeft opgeofferd aan deze geschreven reactie.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 feb 2003 14:48

vriendschap na verkering:

dit kan zeker wel. Mijn ex en ik zijn nog steeds goede vrienden. En dat mag van mij ook altijd blijven.

Maar zoals al eerder genoemd ligt het er aan op wat voor manier het is uitgegaan! Heb je er samen voor gekozen, of.. heeft de een het uitgemaakt terwijl de ander nog veel van iemand houd.. Dat lijkt me wel weer enorm moeilijk!

vriendschap na scheiding.

Dit kan, dat zie ik bij een oom en vriendin (mijn ex tante dus 8) )
ze zijn gewoon goed uit elkaar gegaan en kunnen nog goed met elkaar overweg.
Time flies when you have none!

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 18 feb 2003 14:58

Maar het is er toch altijd één die de eerste stap zet tot het uitmaakproces? Dan is die ander toch nog eigenlijk niet zo ver om te zeggen: "het gaat zo niet langer". Anders was hij je wel voor geweest en was jij weer niet zo ver geweest, anders was jij hem wel voor geweest.

Of is het zo dat je allebei gezellig op de bank in de achtertuin zit en precies tegelijkertijd zegt: "het gaat zo niet langer"? (the magic words).

Er is er altijd wel een waarvoor het enigzins onverwachts komt.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 feb 2003 15:02

ik denk dat het ook wel zo is, kijk een moet het toch een keer hardop zeggen. Terwijl je het beiden eigenlijk wel aanvoelt. Dan weer proberen en blijven proberen, dan is het onwijs moeilijk om toch stap te nemen. En in begin echt wel ff niet meer prive samen.. maar na tijdje gaat dat weer perfect. :lol:

maar zoals ik al zei.. per situatie verschillend
Time flies when you have none!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 feb 2003 15:10

Sterretje schreef:ik denk dat het ook wel zo is, kijk een moet het toch een keer hardop zeggen. Terwijl je het beiden eigenlijk wel aanvoelt. Dan weer proberen en blijven proberen, dan is het onwijs moeilijk om toch stap te nemen. En in begin echt wel ff niet meer prive samen.. maar na tijdje gaat dat weer perfect. :lol:

maar zoals ik al zei.. per situatie verschillend

tja, ik heb het gehad dat zij erover begon, maar als zij dat niet had gedaan, was ik er diezelfde avond over begonnen. we zijn nog een tijd vrienden gebleven, dat is intussen wat verwaterd.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 18 feb 2003 15:18

Wat is nu precies tussen goede vriendscahp en verkering?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 feb 2003 17:41

Rudolf Meuser schreef:Wat is nu precies tussen goede vriendscahp en verkering?

De intieme kant ervan en het idee dat je later met elkaar wilt trouwen en dus in een huis gaat wonen.

*JAAP*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *JAAP* » 18 feb 2003 18:08

Ik denk dat het beter is je ex niet meer te zien. Ik vond het zelf ook niet geweldig dat een (ex)vriendin zich nog zo gezellig vermaakte met haar ex. Ondanks dat het heel leuk is geweest is het beter geen contact meer te zoeken. Het is beter je plaats weer te vinden en zonder banden verder te gaan.
de zelfgenoegzaamheid van vandaag is de terechte vader van de schuld van morgen

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 19 feb 2003 08:46

Dat is weer een nieuw gezichtspunt! Als je verkering krijgt met iemand en die is nog heel goed met zijn/haar ex! Zou ik ook echt niet fijn vinden! Je leest ook vaak in de "bladen" dat dat voor problemen zorgt. En dan kom je bij je nieuwe familie thuis, loopt daar nog een ex rond, want de familie wil daar zo graag goed mee blijven. eeeeeeeeeeeeekkk.....
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Terug naar “Archief”