Bumblebee schreef:Wie heeft onderbouwing met Bijbelteksten van de volgende uitgangspunten en praktijken die aangehangen worden in een gemeente waar wij een kring hebben gevolgd? Het gaat om een vrije baptisten gemeente.
Ik heb wat twijfels hierbij.
1. Occulte belasting van onbezielde voorwerpen
(dus bv. een Afrikaanse dromenvanger die je op en rommelmarkt koopt kan pech veroorzaken in je huis omdat het occult belast is). Kan een demon in een voorwerp gaan zitten?
.
Nou, ik heb een keer een Afrikaans beeldje gehad, en toen ik dat in mijn huis had, gebeurde er vreselijke dingen.
Ik heb het weggegooid.
Het is jaren gelden, toen wist ik nog niet zoveel over dat soort beelden.
Ik heb gehoord, dat er in Afrika beelden worden gemaakt door voodoopriesters, of andere "tovenaars".
Beeldjes met echte mensen haren, tanden, etc. en dat daar een vloek over uitgesproken wordt, en dat er ook soms lijkengifstoffen inzitten en zo.
maskers ook.
Ik wil dat soort dingen dus ook nooit in mijn huis.
Ik zag een keer in Amsterdam op zo'n markt een stand, met allemaal van die beelden en maskers, het was van 2 Afrikanen.
Het stonk ook, en aan de gezichten van die beelden en maskers kun je al zien dat er iets niet in de haak is.
Ze kijken ook vaak eng, of gemene uitdrukkingen in het gezicht.
Die dingen schijnen gemaakt te worden om ongeluk en verderf te zaaien.
Ik geloof dat wel, omdat ik dat heb meegemaakt, en sferen aavoel.
Een keer was ik met een band in een cafe, en daar hadden ze allemaal van die beelden en maskers, en ze hadden en slang in een terrarium, een hele grote slang, daar stond de naam "Adam" boven.
Er hing een rotsfeer daar, het liefst was ik gelijk weggegaan.
Een vrouwtje die ook mee was, kreeg het daar heel erg koud en kreeg ineens hoofdpijn, toen heb ik nog met haar staan bidden om bescherming van Jezus Christus, toen is ze gekalmeerd.