Andries Knevel neemt afstand van creationisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 15 jun 2005 16:06

Hoewel ik het wel eens ben met Knevel, voor zover dat artikel zijn mening weergeeft, ben ik het verder helemaal eens met Hooligan. Nix aan toe te voegen.

Dat de aardbol in 6 dagen geschapen is is lang geen feit, ik ga voor de veel logischere theorie die Marnix ook aanhaalt, dat er tussen Gen 1:1 en 1:2 een gat van mogelijk miljarden jaren zit. Ik ga daar geen betoog over houden, want daar staat het internet vol mee.
Deze theorie is niet uit te sluiten [hit me!] en dus een mogelijkheid en dus mag Knevel deze theorie aanhangen. Wel vreemd dat hij de betrouwbaarheid van Genesis aan de kaak stelt, want dat is in deze nergens voor nodig.

No problem.
Maar babbel lekker verder.

Eric.
..

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 15 jun 2005 18:40

Ik geloof dat God hemel en aarde schiep e nze ook nog onderhoud.Wat ik precies moet denken over de 6 scheppingsdagen weet ik niet,maar i kdenk wel dat het 6 dasgen geweest zijn,maar het kunnen ook meerdere jaren zijn geweest omdat God niet in tijdschemas denkt.Dus het ka nook een vereenvoudiging zijn.Zelf neig ik ertoe het eerste te geloven. Maar tsja als je maar gelooft dat God je Schepper is dan maakt het niet uit hoeveel jaar de aarde al bestaat.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2005 20:57

Binnen de refoheid wordt toch geprobeerd om de EO met elke stok die er te vinden om daar mee te slaan en dit is er dus weer een. Ook ik acht eigenlijk bewezen dat er een evolutie is geweest (of degenratie) maar ik geloof wel dat God de aarde in 6 dagen geschapen heeft.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 jun 2005 09:59

Ik geloof in allebei.
Het scheppingsvarhaal is volgens mij wel waar, maar een beknopte simpele uitleg aan de mensen hoe het ongeveer gegaan is.
En er staat ook inde bijbel: "want voor God is 1 dag 1000 jaar en 1000 jaar 1 dag"
Dat geeft aan, dat voor God er geen tijd bestaat.
En die 6 dagen, kunnen ook 6000000000 dagen zijn geweest.
maar het bijbelverhaal is waar, alleen moet je het niet zo zwartwit zien.
Er staat toch ook een eindje verder in diezelfde bijbel dat de mens van toen af aan nog maar 120 jaar kon worden.
Dat is weer een wetenschappelijk ding.
Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is, die bijbel, juist vaak te ingewikkeld om te begrijpen wat er nou precies bedoeld wordt...........
Maar daarom is het nog wel waar, volgens mij.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 16 jun 2005 10:14

Maar er staat toch duidelijk in de Bijbel: En het was morgen geweest, en het was avond geweest, de 1e dag.
En een stukje verderop de 2e dag, enz.
En dag duurt bij mij nog steeds 24 uur.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2005 10:52

Maaikje schreef:Maar er staat toch duidelijk in de Bijbel: En het was morgen geweest, en het was avond geweest, de 1e dag.

Hoe verklaar jij dan het feit dat er fossielen zijn? Of dat er botten worden gevonden van tyrannosaurussen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2005 10:57

Maaikje schreef:Maar er staat toch duidelijk in de Bijbel: En het was morgen geweest, en het was avond geweest, de 1e dag.

Hehe maar Maaike.... waardoor kennen we dagen van 24 uur? Door de sterren en planeten, de zon en de maan. Door het draaien van de planeten en de maan om die zon heen, bestaan er dagen van 24 uur. En wanneer werden zon en maan geschapen? Juist... pas op de 4e dag. Hoe konden er daarvoor dan al dagen zijn geweest... wanneer was het dan morgen en wanneer avond? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maaike

Berichtdoor Maaike » 16 jun 2005 11:01

Marnix schreef:

Hehe maar Maaike.... waardoor kennen we dagen van 24 uur? Door de sterren en planeten, de zon en de maan. Door het draaien van de planeten en de maan om die zon heen, bestaan er dagen van 24 uur. En wanneer werden zon en maan geschapen? Juist... pas op de 4e dag. Hoe konden er daarvoor dan al dagen zijn geweest... wanneer was het dan morgen en wanneer avond? :)

Maar na die 4e dag dan?

Het gaat er niet om dat alles bewezen kan worden, je moet het GELOVEN!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 jun 2005 11:02

Hoe verklaar jij dan het feit dat er fossielen zijn? Of dat er botten worden gevonden van tyrannosaurussen?
Zondvloed
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2005 11:03

Raido schreef:
Zondvloed

Allerlei determinatietechnieken hebben er op gewezen dat die botten ouder zijn dan een miljoen jaar.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 16 jun 2005 11:13

Optimatus schreef:
Raido schreef:
Zondvloed

Allerlei determinatietechnieken hebben er op gewezen dat die botten ouder zijn dan een miljoen jaar.

Jaja, dat zal allemaal wel, maar wie kan bewijzen dat die technieken juist zijn?

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 11:16

Mariamagdalena schreef:Ik geloof in allebei.
Het scheppingsvarhaal is volgens mij wel waar, maar een beknopte simpele uitleg aan de mensen hoe het ongeveer gegaan is.
En er staat ook inde bijbel: "want voor God is 1 dag 1000 jaar en 1000 jaar 1 dag"
Dat geeft aan, dat voor God er geen tijd bestaat.
En die 6 dagen, kunnen ook 6000000000 dagen zijn geweest.
maar het bijbelverhaal is waar, alleen moet je het niet zo zwartwit zien.
Er staat toch ook een eindje verder in diezelfde bijbel dat de mens van toen af aan nog maar 120 jaar kon worden.
Dat is weer een wetenschappelijk ding.
Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is, die bijbel, juist vaak te ingewikkeld om te begrijpen wat er nou precies bedoeld wordt...........
Maar daarom is het nog wel waar, volgens mij.

Je moet de bijbel niet uit zn verband rukken: er staat niet, als God zegt het is een dag: is het duizend jaar, maar het is een voorbeeld van de grootheid van God!
En voor de schepping zitten geen miljarden jaren maar een eeuwigheid en volgens mij kunnen mensen het niet uitstaan dat ze dat niet kunnen verklaren...thats it! :oops: :!:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 11:19

Marnix schreef:

Volgens mij willen wij mensen net zo zijn als God...alles kunnen verklaren. Er zijn toch veel meer vragen zoals, waar kwam het licht vandaan op de 1e dag...niet van de zon, want ie was er nog niet! Als God zegt dat er dagen waren....hoe verklaar je dan dat er staat, het was avond geweest, en het was morgen geweest...volgens mij horen die bij een dag...niet dan?
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2005 11:48

Maaikje schreef:
Optimatus schreef:
Raido schreef:
Zondvloed

Jaja, dat zal allemaal wel, maar wie kan bewijzen dat die technieken juist zijn?

En wie zegt dat de Bijbel juist is, zou dan een logische vraag zijn van een evolutionist.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 16 jun 2005 11:54

Raido schreef:

Zondvloed

Waar je er mogelijk ook nog s 2 van hebt. Die van Noach, en die van Gen 1:2.
Als het er al niet veel meer zijn, maar ver voor onze tijd.

Dino's afkomstig van een schepping voor de onze? Waarom niet. Bijbels gezien weinig op tegen.
..

Terug naar “Archief”