jas schreef:Marnix schreef:zit wat in.
Alleen jammer dat zo'n kerk meer wanhoop dan hoop schept onder de mensen... en de weg naar de hemel verduistert en versmalt.
Misschien heb ik het altijd verkeerd begrepen; corrigeer me dan. Maar de weg naar de hemel is toch een smalle weg? Of is het toch die brede? In dat geval moet er wellicht een wissel omgezet worden.
Hier ff een bijbelstudie uit kauwgom:
Christen? Volg de brede weg!
Bij mij in de klas hing vroeger een grote poster achterin. Uren kon ik er naar kijken. Aan de ene kant een brede weg die eindigde in vuur, aan de andere kant een miezerig paadje dat uitkwam bij de hemelpoort. Langs de brede weg zijn alle verleidingen tentoongesteld. Langs de smalle weg bevinden zich rotsen en veel bomen. De boodschap was duidelijk: als christen neem je de smalle weg, alleen die zal uitkomen bij God. Geen makkelijke weg, maar wel een gave toekomst. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, naar het ziet er niet echt aanlokkelijk uit, zo'n smal paadje.
Maar toen sloeg ik op een ochtend mijn bijbel open...'Er komt een brede weg. Heilige weg zal hij heten. NIet wie God ontrouw zijn gaan over deze weg, naar alleen die zijn vrijgekocht. God zelf gaat hen voor op deze weg. Zelfs dwazen kunnen niet verdwalen' (jesaja 35 vers 8&9).
EH..wij gingen toch over een smalle weg? Hebben die postermakers het soms fout gedaan? God noemt Zijn weg hier een brede weg.
Helemaal geen miezerig paadje, maar zo'n grote weg dat zelfs de grootste idioot er niet op kan verdwalen! En die weg ziet er ook niet echt donker uit alsop die poster. God zelf gaat je voor, de weg is dus heel duidelijk, je hoeft alleen maar achter hem aan te lopen. Een brede weg voor allen die zijn vrijgekocht. Vrijgekocht..Dat klinkt gaaf, helemaal niet wat ik in mijn hoofd had bij een smal miezerig paadje. Weg dus met al die enge ideeen over smalle weggetjes, gewoon stevig achter Jezus aanlopen en genieten van het uitzicht!
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?