Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Faithy schreef:Weet de gemiddelde moeder dat niet dan?
Eigenlijk zouden vrouwen die veel melk hebben , melk af moeten staan aan babys van vrouwen die niet capabel zijn om te zogen......... dat zou sociaal zijn.
Marleentjuh schreef:Op zich is melk wel goed voor de calcium inname wat je nodig hebt voor je botten. Als je genoeg calcium binnenkrijgt heb je minder kans op botontkalking.
Eigenlijk is het een soort mutatie dat mensen als ze ouder zijn nog melk kunnen drinken, maar blijkbaar is het een positieve mutatie anders zouden er niet zoveel mensen zijn die gewoon melk kunnen drinken.
een koemelk allergie gaat bij de meeste kinderen weer weg na verloop van tijd trouwens.
Rock-G schreef:En dat is het nou juist. Melk schijnt helemaal niet beter botontkalking tegen te gaan dan een gemiddeld diner-maal. En er is een prof in Engeland die bewijzen zegt gevonden te hebben dat melk in sommige gevallen bot ontkalking zelfs stimuleert
(vind melk zelf ook heel vies. En nu het eindelijk aan het licht gekomen is dat dat helemaal niet zo raar is hoef ik me er ook niet meer voor te schamen. Ik kreeg daar als kind veel kritiek op)
Marleentjuh schreef:Maar waarom leren ze mij dan op de uni dat als mensen op oudere leeftijd iets breken je moet vragen hoeveel melk e.d. ze drinken en dat je moet aanraden meer te drinken omdat je botten uit calcium bestaan.
Misschien scheelt het dat je ook vitamine D moet binnenkrijgen om een goede calciumhuishouding te hebben. Oftewel, genoeg in de zon komen of anders vitamines slikken.
*Annet* schreef:Mariamagdalena schreef:Faithy schreef:Weet de gemiddelde moeder dat niet dan?
Eigenlijk zouden vrouwen die veel melk hebben , melk af moeten staan aan babys van vrouwen die niet capabel zijn om te zogen......... dat zou sociaal zijn.
Nee, dank u wel. Als mijn kinderen niet van mij zelf zouden kunnen drinken dan hoef ik echt geen melk van een andere moeder. En om nou ook nog es een keer melk af te staan, waar moet ik het vandaan halen? Hoe natuurlijk borstvoeding ook is, het vergt ook wel wat van je krachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten