Rock-G schreef:We betalen 113000 per jaar keer 2 voor die partij. Ik wil best geloven dat de SGP vroeger,heel vroeger, een zekere maatschappelijke waarde had,maar zolang ik leef (sinds 1985) heeft deze partij geen deuk in een pakje boter geslagen, en hebben dat alleen maar verergert door een paar jaar terug te besluiten níet samen te gaan met de 2 partijen die nu CU vormen. Want ik stem op de meest linkse partij van Nederland,maar ik vind André Rauvoet qua debát een lichtend licht en een zoutend zout,om maar even in de sfeer te blijven, en tja..wat die 2 SGP'ers daar nou in de kamer zitten te doen..
Ik heb in mijn leven 1 keer CU gestemd en de laatste keer SGP. Persoonlijk ben ik het ook niet eens met het standpunt van de partij ten opzichte van vrouwen lidmaatschap. Maar ik vind het werkelijk te zot voor woorden dat er een proefproces word gestart om te kijken of de partij verboden kan worden. Hebben die lui van het Clara Wichman instituut niet iets nuttigers te doen? Blijkbaar niet......
Het zijn naar mijn inzicht zeer kundige kamerleden van de SGP wat tevens geld voor de kamerleden van de CU, die leveren vaak meer kwaliteit dan de overige partijen.
Zeker heeft de SGP nog maatschappelijke waarde.....een aanzienlijk deel van onze bevolking voelt zich nog verbonden met de SGP, ze hebben dan ook 2 zetels. Dat is het mooie van ons systeem, de evenredige vertegenwoordiging zo hebben veel groepen een kans zich te vertegenwoordigen.
Het geld-argument vind ik niet van belang. D66 krijgt ook subsidie, van mij mag die partij ook verdwijnen en heeft die partij geen maatschappelijke waarde. Zo zijn er wel meer zaken die subsidie ontvangen waar ik het niet mee eens ben of soms zelfs principieel mee oneens....maar dat is democratie iedereen krijgt kansen, elke bevolkingsgroep.
En idd de "befaamde" Nederlandse tolerantie......dit toont wel weer dat die tolerantie zover gaat dat je met de hoofdstroom mee moet denken....je mag afwijken zolang je maar wel weer in de hoofdstroom terecht komt. Dat is dus geen tolerantie en dat blijkt nu wel weer met dit proefproces.....