Iman in de Noorderkerk - Zijt gegroet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 31 mei 2005 13:38

Maja de Bij schreef:
Rene Z schreef:Ik denk dat christenen en moslims niet door 1 deur kunnen. En dit bedoel ik in het kader van het geloof niet als mens. Zij loochenen de Zoon en verwerpen dus God.

Maar is het een christen dan verboden om met een ongelovige een gesprek te voeren?

Nee gelukkig niet anders kun je nog met weinig mensen praten :? . Ik bedoelde qua geloofs opvattingen. Als mens wel hoop ik, hoewel als je ziet dat in sommige moslim landen christenen vervolgd en vermoord worden....

Knillis

Berichtdoor Knillis » 31 mei 2005 15:50

[quote="Rene Z"][quote="Maja de Bij"][quote="Rene Z"]Ik denk dat christenen en moslims niet door 1 deur kunnen. En dit bedoel ik in het kader van het geloof niet als mens. Zij loochenen de Zoon en verwerpen dus God.[/quote]

... als je ziet dat in sommige ... landen christenen vervolgd en vermoord worden....[/quote]

Beste Rene,

Dit is een welgevallig offer voor onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus.

Ik haat, Ik versmaad uw feesten, en Ik mag uw verbods dagen niet rieken. Want ofschoon gij Mij brandofferen offert, mitsgaders uw spijsofferen, Ik heb er toch geen welgevallen aan; en het dankoffer van uw vette beesten mag Ik niet aanzien. Doe het getier uwer liederen van Mij weg; ook mag Ik uwer luiten spel niet horen.
Maar laat het oordeel zich daarhenen wenden als de wateren, en de gerechtigheid als een sterke beek. Amos 5:21-24

En toen Het het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen dergenen, die gedood waren om het Woord Gods, en om de getuigenis, die zij hadden. En zij riepen met grote stem, zeggende: Hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet van degenen, die op de aarde wonen? En aan een iegelijk werden lange witte klederen gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een kleinen tijd rusten zouden, totdat ook hun mededienstknechten en hun broeders zouden vervuld zijn, die gedood zouden worden, gelijk als zij. Openbaring 6:9-11

En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden. Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israels niet geeindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer. Indien zij den Heere des huizes Beelzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten! Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken. En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. Mattheüs 10:22-28

www.bibleministriesinternational.org

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2005 16:34

Als je nou eens met eigen woorden iets zei? Mensen die met teksten smijten vind ik persoonlijk buitengewoon irritant... Want ik weet niet wat ze er zelf van vinden...

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 31 mei 2005 17:39

Heb ik razenden gebrek?
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Knillis

Berichtdoor Knillis » 31 mei 2005 18:10

Het Bureau en Riska,

Als ambassadeur voor Christus heb ik de Bijbel.
Ik mag mij niet ophouden met verschillende politieke partijen maar deze boodschap van onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus moet ik jullie meedelen:

HET KONINKRIJK DER HEMELEN IS NABIJ GEKOMEN. Mt. 10:7

In Christus,

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 31 mei 2005 18:18

:?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2005 18:21

Knillis schreef:Het Bureau en Riska,

Ik mag mij niet ophouden met verschillende politieke partijen maar deze boodschap van onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus moet ik jullie meedelen:

In Christus

Op een ander forum heb ik ervaringen met iemand die alleen met bijbelteksten antwoordt - het spijt me, maar het slaat elk gesprek dood en ik zal dus ook niet meer reageren op dit soort reacties.
Vooral omdat ook alle gelijk naar jezelf toe wordt getrokken- iedereen is fout, behalve de smijter met Bijbelteksten.
(Waarbij duidelijk zij dat ik geen enkele moeite heb met een tekst als die iets wil duidelijk maken van wat je bedoelt.)

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 31 mei 2005 18:22

Knillis schreef:Het Bureau en Riska,

In Christus,

Dan ben ik best wel benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt dat Jezus bij hoeren en tollenaars aan tafel zat en met ze at en praatte. Gezien het feit dat je het al onbijbels vind blijkbaar om et andersgelovigen te praten.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Knillis

Berichtdoor Knillis » 31 mei 2005 19:25

[quote="Flappie"][quote="Knillis"]Het Bureau en Riska,

In Christus,

www.bibleministriesinternational.org[/quote]

Dan ben ik best wel benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt dat Jezus bij hoeren en tollenaars aan tafel zat en met ze at en praatte. Gezien het feit dat je het al onbijbels vind blijkbaar om et andersgelovigen te praten.[/quote]

Hallo Flappie,
Zou je mij kunnen vertellen wat zijn voor jou "andersgelovigen"?,
dank je wel

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 31 mei 2005 20:05

Andersgelovigen zijn bijvoorbeeld hindoes, islamieten, wicca's, verschillende natuurgelovigen en noem maar op :wink: allemaal mensen waar je het evangelie ook aan kunt vertellen!

Misschien wil je nu mijn vraag ook beantwoorden? :)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Knillis

Berichtdoor Knillis » 31 mei 2005 21:42

[quote="Flappie"]Andersgelovigen zijn bijvoorbeeld hindoes, islamieten, wicca's, verschillende natuurgelovigen en noem maar op :wink: allemaal mensen waar je het evangelie ook aan kunt vertellen!

Misschien wil je nu mijn vraag ook beantwoorden? :)[/quote]

Hallo Flappie,
Ik ben blij dat je met deze vraag komt.
Het is een bevel van de Heere en Zaligmaker Jezus Christus, “Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evanglie aan alle kreaturen. En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden onder alle volkeren, beginnende van Jeruzalem*

Ook vandaag nog maakt God een grote schare van mensen zalig:
Openbaring 7:9 Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen.

Openbaring 14:6 En ik zag een anderen engel, vliegende in het midden des hemels, en hij had het eeuwige Evangelie, om te verkondigen dengenen, die op de aarde wonen, en aan alle natie, en geslacht, en taal, en volk;

En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen. Mattheüs 24:14

Galaten 1:9 Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.

* Markus 16:15, Lukas 24:47

Ambassadeur voor Christus,

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 22:46

Raido schreef:Vraag me af in welke grot jij je de laatste paar eeuwen verstopt hebt, maar neen is nee geworden.

Ik stem ook neen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 22:56

Maja de Bij schreef:
Lichtzwaard schreef:Het is een omhaal van woorden die Knillis gebruikt ,en zo te zien hebben we te maken met iemand van een pinkstersekte.

Ik denk meer aan een reincarnatie van Kees Droog. Let bijvoorbeeld op de term : Wetboek van God.
Ik weet niet dat je dit tot de pinkstergemeenten kunt rekenen.

We hebben een tijdje geleden ook eens zo iemand gehad die hele lappen teksten neerzette. Alleen maar teksten en nog eens teksten. Ik kan niet meer op zn naam komen. Iedereen vroeg wat ie bedoelde, en hup, daar had je weer een meter tekst. Ik denk dat hij het is. Weet iemand wie ik bedoel? Nog niet zo lang geleden
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 01 jun 2005 07:16

jas schreef:
Maja de Bij schreef:
Lichtzwaard schreef:Het is een omhaal van woorden die Knillis gebruikt ,en zo te zien hebben we te maken met iemand van een pinkstersekte.

Ik denk meer aan een reincarnatie van Kees Droog. Let bijvoorbeeld op de term : Wetboek van God.
Ik weet niet dat je dit tot de pinkstergemeenten kunt rekenen.

We hebben een tijdje geleden ook eens zo iemand gehad die hele lappen teksten neerzette. Alleen maar teksten en nog eens teksten. Ik kan niet meer op zn naam komen. Iedereen vroeg wat ie bedoelde, en hup, daar had je weer een meter tekst. Ik denk dat hij het is. Weet iemand wie ik bedoel? Nog niet zo lang geleden

Ja, dat was meneer Naf. Volgens mij hebben allen hetzelfde IP-nummer.

Knillis

Berichtdoor Knillis » 01 jun 2005 11:53

[quote="Flappie"][quote="Knillis"]Het Bureau en Riska,

In Christus,

www.bibleministriesinternational.org[/quote]

Dan ben ik best wel benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt dat Jezus bij hoeren en tollenaars aan tafel zat en met ze at en praatte. Gezien het feit dat je het al onbijbels vind blijkbaar om et andersgelovigen te praten.[/quote]

Voor alle duidelijkheid, kom ik nog even terug op "andersgelovigen", die niet geloven dat Jezus Christus is Jahweh God, Schepper van hemel en aarde. Mattheüs 1:21 En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS ["JEZUS" betekend: Jahweh is Redding]; want Hij zal Zijn volk [Zijn uitverkorenen] zalig maken van hun zonden.

De Bijbel zegt in Johannes 8: Waarom kent gij Mijn spraak niet? Het is, omdat gij Mijn woord niet kunt horen. Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne [Genesis 3:1], en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen;
want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen. Maar Mij, omdat Ik u de waarheid zeg, gelooft gij niet.

Welgelukzalig is de man, die den HEERE tot zijn vertrouwen stelt, en niet omziet naar de hovaardigen, en die tot leugen afwijken. Psalm 40:5

Gij vertreedt al degenen, die van Uw inzettingen afdwalen, want hun bedrog is leugen. Psalm 119:118

Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen; En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden. En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven; Opdat zij allen veroordeeld worden, die de waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de ongerechtigheid. 2 Thessalonicensen 2:9-12

En in haar [het nieuwe Jeruzalem] zal niet inkomen iets, dat ontreinigt, en gruwelijkheid doet, en leugen spreekt; maar die geschreven zijn in het boek des levens des Lams. Openbaring 21:27

Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet. Openbaring 22:15

Pilatus dan zeide tot Hem: Zijt Gij dan een Koning? Jezus antwoordde: Gij zegt, dat Ik een Koning ben. Hiertoe ben Ik geboren en hiertoe ben Ik in de wereld gekomen, opdat Ik der waarheid getuigenis geven zou. Een iegelijk, die uit de waarheid is, hoort Mijn stem [Gods Woord, de Bijbel]. Johannes 18:37

Terug naar “Archief”