Verloven: wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 27 mei 2005 18:30

T wordt heel verschillend gedaan. Sommigen houden een feestje, anderen niet. Wij hadden het destijds samen gedaan. Tijdens een brunch op een boot, met 2e kerstdag.
Het voegt niks speciaals toe voorderest ofzo. Toen had ik dat gevoel wel ff, maar dat was niet van heel lange duur eigenlijk. Misschien dat het handiger is áls je het al doet, wanneer je in ondertrouw gaat ofzo.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 27 mei 2005 19:56

Ik vind verloven ook onzinnig. Als ik dat tegen mensen om mij heen zeg raden ze me aan het wel te doen want "Dan krijg je alvast wat kado's, handig voor je uitzet".
Ga toch niet verloven, omdat ik echt het nut er niet van inzie.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 mei 2005 21:14

Ik vind verloven ook nix aan, maar misschien doe ik het toch wel... voor de kadootjes.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: Verloven: wel of niet?

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 mei 2005 22:48

Sjaan schreef:Steeds vaker hoor ik van mensen die niet gaan verloven. Ze vinden het een overbodige stap. Wat vinden jullie hiervan?

Zelf ben ik nooit verloofd geweest, maar het is tegenwoordig weer helemaal in.
Mijn kinderen zijn ook allemaal verloofd en een gaat binnenkort trouwen.
Ze wonen wel samen maar zijn toch verloofd, met ringen enzo, maar geen van allen met een feest of zo, in stilte verloofd.
Leuk hoor!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 mei 2005 22:49

Acire schreef:Ik vind verloven ook nix aan, maar misschien doe ik het toch wel... voor de kadootjes.

Vind ik hebberig.
Mijn kinderen zijn ook verloofd, maar hebben geen cadeautjes gekregen, maar hebben wel ringen.
Maar om voor de cadeautjes te gaan verloven, vindt ik niet aardig....
Mijn kinderen zijn verloofd om elkaar de liefde te bekronen met een ring.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 mei 2005 22:52

windekind schreef:Verloven is burgerlijk. :D

Net zo burgelijk als trouwen.

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 28 mei 2005 00:05

Wij zijn verloofd op de dag dat ik ten huwelijk ben gevraagd. We waren gewoon saampies. Geen feessie ofzo. We hebben toch al ingericht huis dus verloving voor cadeautjes was sowieso niet nodig.

Ik heb zelf overigens wel een gekregen. Een witgouden ketting voor bij mn trouwjurk maar ik draag m nu lekker ook al.

Enneeee, verder tuurlijk nu ook al de trouwringen om de vinger (aan de linkerhand wel te verstaan).

Voor mij heeft het verloofd-zijn gevoelsmatig ook wel degelijk meerwaarde. Praten over je 'verloofde' zegt meer dan 'vriend'. Vriend klinkt nog zo vrijblijvend. Ook al is verloven dan niet echt officieel, voor mij is t wel alvast een officieuze verbinding als voorloper op t huwelijk.

Ach ja, t is maar wat je zelf wil/hoe je t bekijkt.

André

Berichtdoor André » 28 mei 2005 00:22

Mmmm, mocht de situatie zich aandringen, ik denk dat ik de gelukkigste vrouw ter wereld dan "ten samenwonen" vraag. :)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 28 mei 2005 00:27

Ik heb geen mening ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mei 2005 13:18

Hmm...ik vind juist nu al ringen niet leuk!! oke, om cadeautjes enzo, zouk het ook best willen doen alsk weinig had en allebei studerend zou zijn enzo...dan is dat niet hebberig bedoeld, maar dat is gewoon nodig voor sommigen...en je familieleden en vrienden/bekenden vinden het juist leuk om je iets te geven!! Tenminste, ik vind het altijd heeeerlijk om uuurenlang cadetautjes voor Jan en Alleman uit te zoeken ;)

Ringen vind ik het niet leuk van tevoren.
Pas als ik ooit in de kerk getrouwd zou zijn, zou ik ze willen. Ook absoluut niet tijden het buregerlijk huwelijk. Dat is voor mij niet het huwelijk. Ik zou, als ik geen zegen van God zou willen ontvangen in de kerk, ook eerder gaan samenwonen denk ik...
Ik vind in de kerk trouwen, dan ben je getrouwd, en dan doe je bij elkaar de ringen om, en dat moeten dan geen ringen zijn die je al een jar of langer of korter draagt...

Maargoed, das mijn vreemde mening ;)
(nu nog n man vinden die het hiermee met me eens is ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mei 2005 14:22

Haha, koel missF, het is eigenlijk heel logisch. Weet je waarom? Een huwelijk bij de burgerlijke stand wordt door zoveel mensen verbroken, dat heeft amper waarde meer. Maar als je voor God trouw belooft, denk je nog wel een extra keer na voor je uit elkaar zou gaan. En ik heb al heel wat verhalen gehoord van stellen die bijna wilden scheiden, maar God heeft hun huwelijk toch gered.

Wij doen ook niet aan verloven hoor. Doe maar gewoon. Ik zou ook niet weten wanneer we dat hadden moeten doen. Toen we drie maanden verkering hadden? (toen zei Borkdude tegen me dattie wel wilde trouwen)
Die ringen zijn voor als je echt getrouwd bent. Het heet niet voor nix een trouwring.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 mei 2005 15:10

ik vind het raar dat heel veel mensen zeggen ja wij verloven krijgen we veel kado s ik vind dat echt onzin die verloven omdat ze dan veel krijgen maar niet iedereen is zo gelukkig

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mei 2005 09:32

Ik geef nooit cadeaus aan mensen die zich verloven, bij mijn kinderen ook niet gedaan, wist niet eens dat je dan cadeaus moet geven. Als ik wat zou geven zou het iets heel goedkoops zijn, 2 bekers van de blokker of zo van 1 euro per stuk.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 29 mei 2005 12:01

ik denk dat de mensen die hier roepen dat ze het voor de cadeaus doen dat ook niet menen..
waar het bij de verloving volgens mij om gaat is dat je zoals door anderen al eerder gezegd weer een stap verder gaat in je relatie.. het feestje is toch iets waarbij je vrienden, familie enzo laat delen in je geluk?! zo zie ik het.. en ik vind dat daar ook cadeaus bij horen, je hoeft het inderdaad niet te gek te maken.. net wat je zelf wil.. bekers van de blokker zijn in ieder geval een nuttig en praktisch cadeau ;)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 30 mei 2005 03:02

Mariamagdalena schreef:Ik geef nooit cadeaus aan mensen die zich verloven, bij mijn kinderen ook niet gedaan, wist niet eens dat je dan cadeaus moet geven. Als ik wat zou geven zou het iets heel goedkoops zijn, 2 bekers van de blokker of zo van 1 euro per stuk.

Een peper- en zoutstel :roll:

Verloven vind ik onzin. M'n vriendin en ik hebben nu een maand en weten dat we voor elkaar willen gaan... Zijn we dan verloofd? Nee of ja, het is maar hoe je het bekijkt. Als je verkering krijgt met iemand hoop je toch altijd dat hij/zij "de ware" voor je is? Wat is daar vrijblijvend aan?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”