Moderator: Moderafo's
AikonGirl schreef:M@rije schreef:Dat is vervelend. Ik denk wel dat er veel mensen zijn hier bij wie dat niet zo gesteld is.
Dit klinkt echt zo fout, evenals je openingspost.
Als iemand zegt dat hij/zij zich depressief voelt,
wie ben jij om daar aan te gaan twijfelen.
En alleen wanneer het is vastgesteld door een psych,
is het een echte depressie?
Wat een onzin.
M@rije schreef:Nogmaals, dit is mijn idee, corrigeer me als ik het fout zie.
Night schreef:Ik denk dat het in dit geval goed is even goed te kijken wat er staat.
Kort gezegd maakt Marije de opmerking dat ze het gevoel heeft dat er soms wel heel makkelijk gesmeten wordt met het idee: "ik ben depressief" of "ik heb suïcidale neigingen" alsof het een modeverschijnsel lijkt te worden en je er weer helemaal bij hoort als je dat ook kunt zeggen in de groep, kortom, een aandachtskwestie ipv daadwerkelijk een duidelijk psychisch probleem.
Night schreef:En om even wat kolen op het vuur te gooien:![]()
Ik ben het er eigenlijk wel een klein beetje mee eens, ik denk dat het een beetje een modeverschijnsel aan het worden is om te roepen dat je dit of dat hebt, want dan hoor je er een beetje bij. Dit doet dus niets af aan de depressies en dergelijke van alle anderen die hier zo gekwetst reageren, want dit betreft namelijk géén voorwendselen, en geen situaties waarin een tijdelijk onprettig gevoel gelijk als een depressie wordt betiteld (door het subject zélf!!).
Zo. Dat vuurtje brandt
Kom maar op.
Inhoudelijk.
Ik zal je even helpen het vuurtje brandend te houden, wat ik wel eens denk en geloof, dat er wel iets van waar is, soms ben je niet op de hoogte van actuele cq kerkelijke zaken, die b.v. op verjaardagen gepoogd "behandeld" te worden, of je hebt interesse in een andere tak van de algemene ontwikkeling (*gaat nu voorzichtig worden) dan kun je misschien nog proberen over je kwaaltjes een boom op te zetten, er zijn meestal wel mensen voor te porren. Dan hoor je niet er was eens een.........., maar b.v. (even in het Twents) Ken ie den dokter, ie wet wel den chirurg, blaat blaat.....Night schreef:....ik denk dat het een beetje een modeverschijnsel aan het worden is om te roepen dat je dit of dat hebt, want dan hoor je er een beetje bij.
Dit klinkt echt zo fout, evenals je openingspost.
Als iemand zegt dat hij/zij zich depressief voelt,
wie ben jij om daar aan te gaan twijfelen.
M@rije schreef:Ik vraag me af of mensen die zich rot voelen en zich depressief noemen, ECHT weten wat een depressie inhoudt. Dat is zoo veel meer dan dat. Dat weet ik ook pas sinds kort, en daarom begin ik me dus te ergeren aan mensen die dat zeggen.
omdat voor heel veel mensen met een psychisch probleem geldt dat ze toch al niet serieus worden genomen
M@rije schreef:Hoe scheidt je het kaf van het koren? Tuurlijk zijn er mensen met een serieus probleem, ook mensen met een probleem dat ontkend wordt.
Het gaat mij om de trend die er heerst, die naar mijn idee tekort doet aan de mensen die echt depressief zijn.
Is het eigenlijk WEL logisch dat je je ergert als je ECHT weet wat een depressie is, je weet dan toch hoe belangrijk het is om als mens behandeld te worden en daar heeft ieder mens recht op/ behoefte aan.
M@rije schreef:Het gaat mij om de trend die er heerst, die naar mijn idee tekort doet aan de mensen die echt depressief zijn.
aardmannetje schreef:[
Is het eigenlijk WEL logisch dat je je ergert als je ECHT weet wat een depressie is, je weet dan toch hoe belangrijk het is om als mens behandeld te worden en daar heeft ieder mens recht op/ behoefte aan.
Als jij zelf weet wat een ECHTE depressie is (en wie zouden wij zijn om daaraan te twijfelen?), dan WEET je ook dat je niet met vingers naar anderen moet wijzen. Ik weet helaas zelf ook wat een echte depressie is. Jammer genoeg veel meer dan je even depri voelen. daarom voel ik me ook aangesproken, want het doet pijn dat je mij wel eens zou kunnen bedoelen. Wie zegt dat je het niet tegen mij hebt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten