Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 apr 2005 08:57

Een van mijn zonen had dat dus ook altijd, maar nu is hij eind 20 en best vlezig geworden.

Johanna
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2004 10:00

Berichtdoor Johanna » 25 apr 2005 13:19

Mariamagdalena schreef:Een van mijn zonen had dat dus ook altijd, maar nu is hij eind 20 en best vlezig geworden.

Ah, dus er is nog hoop :D

Gebruikersavatar
Sybora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 mar 2005 14:46
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Sybora » 25 apr 2005 14:32

gave_meid schreef:
trijntjejohanna schreef:
gave_meid schreef:ik vond mezelf eerst te dik(48-49 kilo), maar toen werd ik ziek en spuugde ik alles eruit (en diarree) toen woog ik 45-46 kilo dus heel erg afgevallen nu blijf ik zo rond de 46 dat is ook niet echt dik voor mijn leeftijd ( bijna 12 jaar geen idee hoelang ik ben)

2 vriendinnen van mij zijn ook heel erg dun ze wegen in de 30 volgens mij 1tje nog net eronder en die zijn zelfs ouder dan mij ( een paar maanden ) ik had nog nooit nagedacht over ondergewicht, ik hoop niet dat dat he is bij hun :?


ik denk dat ondergewicht ook niet echt te maken heeft met leeftijd.. maar meer met het gewicht t.o.v de lengte


o, tja die vriendinnen waar ik het over had zijn wel kleiner dan mij, daar zal't aan liggen :?

@sybora, misschien een idee om naar de dokter te gaan?


Ja, dat heb ik al eerder gedaan, maar omdat ik gewoon gezond ben en verder niks mankeer vindt hij het tever gaan om een uitgebreid (schildklier)onderzoek te laten doen. Hij zei dat ik me maar moest accepteren en daarmee klaar.

Tja, dan zit er niks anders op...
TODAY TOMORROW TOYOTA

Gebruikersavatar
gave_meid
Majoor
Majoor
Berichten: 2385
Lid geworden op: 16 jun 2004 15:16
Locatie: Betuwe.

Berichtdoor gave_meid » 25 apr 2005 14:53

Sybora schreef:
gave_meid schreef:
trijntjejohanna schreef:
gave_meid schreef:ik vond mezelf eerst te dik(48-49 kilo), maar toen werd ik ziek en spuugde ik alles eruit (en diarree) toen woog ik 45-46 kilo dus heel erg afgevallen nu blijf ik zo rond de 46 dat is ook niet echt dik voor mijn leeftijd ( bijna 12 jaar geen idee hoelang ik ben)

2 vriendinnen van mij zijn ook heel erg dun ze wegen in de 30 volgens mij 1tje nog net eronder en die zijn zelfs ouder dan mij ( een paar maanden ) ik had nog nooit nagedacht over ondergewicht, ik hoop niet dat dat he is bij hun :?


ik denk dat ondergewicht ook niet echt te maken heeft met leeftijd.. maar meer met het gewicht t.o.v de lengte


o, tja die vriendinnen waar ik het over had zijn wel kleiner dan mij, daar zal't aan liggen :?

@sybora, misschien een idee om naar de dokter te gaan?


Ja, dat heb ik al eerder gedaan, maar omdat ik gewoon gezond ben en verder niks mankeer vindt hij het tever gaan om een uitgebreid (schildklier)onderzoek te laten doen. Hij zei dat ik me maar moest accepteren en daarmee klaar.

Tja, dan zit er niks anders op...


das ook lekker dan, van die dokter! je moet gewoon aandringen en zeggen dat je het niet vertrouwd! desnoods je moeder!? er bij halen ofzo want misschien is er wel echt iets mis :|
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Gebruikersavatar
hananja
Sergeant
Sergeant
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:29
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor hananja » 26 apr 2005 11:24

Ik heb ook ondergewicht.. ik ben met 50, 51 kg en 172 toch wel te dun. Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en ze zei dat ik maar wat beter moest gaan ontbijten en zo proberen mijn gewicht opde ondergrens van 55 kg te krijgen... Dit heb ik de afgelopen tijd geprobeerd, maar eerlijkgezegt krijg ik vaak pas tegen half 10 ofzo een beetje trek, terwijl ik om 8 uur vaak al op school moet (moest) zijn.... Dus echt veel kreeg ik niet weg. En kwam ik dus ook niet aan..
Maar ik heb er wel last van dat ik te weinig weeg... Ik val nogal makkelijk flauw of wordt duizelig. Dit kan af en toe heel erg lastig zijn, vooral als ik aan het werk ben...met van die warme ovens en veel bukken...
Daarom ga ik dus binnenkort wel weer eens langs de dokter om toch te vragen of er geen onderzoek kan worden gedaan naar mijn schildklier...

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 26 apr 2005 12:22

Toen ik nog wat jonger was, had ik ook ondergewicht. Maar das allemaal op zn pootjes terecht gekomen hoor. Ik heb nu een heel normaal en gezond gewicht.

Als de dokter je afscheept met: accepteer het maar, dan hoef je daar echt niet tevreden mee te zijn. Zeg dat je meer onderzoek wilt, omdat je je er niet lekker bij voelt. Jij bent klant=koning.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 26 apr 2005 16:38

Mariamagdalena schreef:Beste Sybora,
Dus meisje, na je 35ste wordt je vanzelf iets dikker, maar je zult altijd wel een slanke vrouw blijven, maar het magere gaat er wel af, als je maar je best doet om wel gezond te eten, en op tijd.
Ik heb nog wel eens de neiging om maaltijden over te slaan.

Oh ja, als je dikker wilt worden moet je eten zoals wielrenners en schaatsers dat doen: smorgens pannekoeken, of 2 gebakken eieren met veel spek, en s avonds pastas, dus macaronie, bahmie, etc. en tussendoortjes regelmatig. Maar pas op dat je niet ongezond gaat eten!


Dit klopt niet hoor :P :wink: Bij mij tenminste... Ik ben nog wel geen 35+ser maar mijn mama is nu 44 en weegt (dat mag ik niet zeggen maar heeft behoorlijk!!!! ondergewicht) erg weinig. Ik lijk erg op haar qua uiterlijk dus waarschijnlijk blijf ik met datzelfde probleem zitten... :|

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 26 apr 2005 16:41

mystery schreef:Als de dokter je afscheept met: accepteer het maar, dan hoef je daar echt niet tevreden mee te zijn. Zeg dat je meer onderzoek wilt, omdat je je er niet lekker bij voelt. Jij bent klant=koning.


Waarschijnlijk komt er helemaal niets uit zo'n onderzoek, ik heb me zovaak laten onderzoeken enzo, bloedprikken en andere algemene onderzoeken en nog steeds komt er helemaal niets uit wat verkeerd kan zijn. Dus daarom sturen de artsen je niet vaak meer door als je ondergewicht hebt, alleen als je er ook andere klachten bij krijgt.
Maar ik ben weer 1 kilo aangekomen :P

Gebruikersavatar
Sybora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 mar 2005 14:46
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Sybora » 26 apr 2005 19:30

hananja schreef:Ik heb ook ondergewicht.. ik ben met 50, 51 kg en 172 toch wel te dun. Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en ze zei dat ik maar wat beter moest gaan ontbijten en zo proberen mijn gewicht opde ondergrens van 55 kg te krijgen... Dit heb ik de afgelopen tijd geprobeerd, maar eerlijkgezegt krijg ik vaak pas tegen half 10 ofzo een beetje trek, terwijl ik om 8 uur vaak al op school moet (moest) zijn.... Dus echt veel kreeg ik niet weg. En kwam ik dus ook niet aan..
Maar ik heb er wel last van dat ik te weinig weeg... Ik val nogal makkelijk flauw of wordt duizelig. Dit kan af en toe heel erg lastig zijn, vooral als ik aan het werk ben...met van die warme ovens en veel bukken...
Daarom ga ik dus binnenkort wel weer eens langs de dokter om toch te vragen of er geen onderzoek kan worden gedaan naar mijn schildklier...


Ja ik val ook heel makkelijk flauw. Als ik bijvoorbeeld niet op tijd eet of ik stoot me een beetje gevoelig of zo gaat alles draaien en ben ik zo vertrokken. Dit is idd heel erg lastig!

Zijn er hier meer mensen met ondergewicht die ook makkelijk flauwvallen?
TODAY TOMORROW TOYOTA

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 27 apr 2005 07:16

... ik heb ook wel es laten onderzoeken of m'n schildklier goed werkt. Niet dat ik extreem mager ben maar voor m'n leeftijd en lengte beetje aan de iele kant . Mijn probleem is dat ik een heel snelle verbranding heb, en ik vraag me af hoe het komt dat dat per persoon zo verschillend is.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 apr 2005 10:23

hananja schreef:Ik heb ook ondergewicht.. ik ben met 50, 51 kg en 172 toch wel te dun. Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en ze zei dat ik maar wat beter moest gaan ontbijten en zo proberen mijn gewicht opde ondergrens van 55 kg te krijgen... ...


Ontbijten helpt bij mij altijd wel heel goed om flink aan te komen.
Een stevig ontbijt, dat zet je maag ook in gang en dan heb je de hele ochtend trek, dus dan neem je om 11 uur nog een plak brood, wat anders je ontbijt zou zijn, is dan nu je 2de keer eten.
Reken maar dat je er van aankomt!
Als ik begin met ontbijten, zit er binnen 2 weken 5 kilo aan!
Ontbijten is HET middel om flink aan te komen!

Gebruikersavatar
hananja
Sergeant
Sergeant
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:29
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor hananja » 27 apr 2005 10:26

Maar ik heb het dus de afgelopen maanden geprobeerd, maar het werkt echt niet bij mij. :( Maar wel bedankt voor de tip hoor... misschien hebben anderen er wel wat aan...

Gebruikersavatar
Sybora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 mar 2005 14:46
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Sybora » 27 apr 2005 11:51

Mariamagdalena schreef:
hananja schreef:Ik heb ook ondergewicht.. ik ben met 50, 51 kg en 172 toch wel te dun. Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en ze zei dat ik maar wat beter moest gaan ontbijten en zo proberen mijn gewicht opde ondergrens van 55 kg te krijgen... ...


Ontbijten helpt bij mij altijd wel heel goed om flink aan te komen.
Een stevig ontbijt, dat zet je maag ook in gang en dan heb je de hele ochtend trek, dus dan neem je om 11 uur nog een plak brood, wat anders je ontbijt zou zijn, is dan nu je 2de keer eten.
Reken maar dat je er van aankomt!
Als ik begin met ontbijten, zit er binnen 2 weken 5 kilo aan!
Ontbijten is HET middel om flink aan te komen!


Ik eet 's ochtends bijna altijd 2 boterhammen en tegen een uur of 11 nog één omdat ik dan echt raas van de honger. Rond half één, één uur werk ik er meestal nog 3 weg en rond koffietijd eet ik rustig een pak koekjes op omdat ik dan gewoon echt gigantische trek heb (en dan heb ik het nog niet eens over de tussendoortjes tussen de lunch en de koffietijd).

Ontbijten helpt bij mij dus absoluut niet om aan te komen, want al jaren ontbijt ik zoals bovengeschreven en de kilo's... waar ze blijven zijn mij een raadsel :(
TODAY TOMORROW TOYOTA

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 27 apr 2005 16:39

Hier een link met tips voor aankomen:

http://www.slank-en-sterk.nl/aankomen.html


Ik vraag me wel af of het ook echt helpt, heb het nog niet geprobeerd :P

Gebruikersavatar
Sybora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 mar 2005 14:46
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Sybora » 27 apr 2005 17:52

lammetje schreef:Hier een link met tips voor aankomen:

http://www.slank-en-sterk.nl/aankomen.html


Ik vraag me wel af of het ook echt helpt, heb het nog niet geprobeerd :P


Wie weet gaat het helpen. Richten we hierbij een team proefkonijnen op of zo :D . Vrijwilligers voor!

Het lijkt mij wel iets om te proberen eigenlijk...
TODAY TOMORROW TOYOTA


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten