hijwel schreef:jas schreef:Ik heb gereageerd op haar uitlating over bijbelkritiek en heb daar verder niets over gehoord. Dat ik mijn menselijk verstand uitschakel is gewoon onzin. Maar jullie zouden het juist eens wat meer moeten gebruiken. En het gaat me er totaal niet om om mensen aan te vallen of op de loer te liggen of ze wat verkeerds zeggen. Ik vind gewoon dat sommige dingen meteen rechtgezet moeten worden.
Jij drijft volgens mij helemaal op gevoel. Gebruik je je verstand eigenlijk wel eens? Heb je ook van God gekreken hoor, dus het mag.
ik ben wel een gevoelsmens in tegensteling tot veel mannen. af en toe gebruik ik mijn verstand wel eens. Mischien is een tussen weg goed.. Jezus kon heel verstandig reageren, maar was soms ook met diepe ontverming bewogen.
Als ik op dit moment mijn verstand en gevoel in schakel. En ik lees de reactie van M@rije. Dan denk ik te weten wat ze bedoelt, namelijk:
"kritisch de bijbel lezen is wat mij betreft goed, je gaat vragen stellen die in de normale dogatiek niet aan de orde komen. Daardoor kan je heel veel dingen vinden in de bijbel. Wat ik met kritisch lezen in iedergeval niet bedoel is bij elke tekst mijn vraagtekens zetten. Kritisch lezen is voor mij: meer in de bijbel proberen te vinden dan dat mijn beperkte visie dit toestaat "
of het waar is weet ik niet..
Ik lees wat er staat: kritisch naar Bijbel en inhoud.
Ik neem aan dat ze dan ook bedoelt: kritisch naar Bijbel en inhoud

NBV met kanttekeningen
Raido, pas op. Misschien dat dan toch de SV nog gepakt wordt.