Raido schreef:nu stelden ze Jezus Christus, de Messias, de vraag: van wie zal deze vrouw zijn in de hemel? en toen zei de Heere Jezus: in de hemel zullen zij zijn als engelen voor God in de hemel.
Herkennen de engelen elkaar niet dan?
Moderator: Moderafo's
PeterE schreef:Als Mozes en Elia bij Jezus op de berg zijn worden ze herkend. Zelfs door mensen (discipelen) die nog leefden maar hen nooit gezien hadden. Als het dan al kan, dan in de hemel zeker. De relatie zal echter anders zijn omdat we in de hemel God weer als meest belangrijke in ons leven zullen kennen. Dan pas de naaste.
je zult allemaal een verheerlijkt lichaam hebben in de Hemel, een engel is een geest... het is gewoon anders. En daarnaast, wat zou het rotten of je elkaar zult herkennen je leeft dan voor God niet voor elkaar!Aragorn schreef:Raido schreef:nu stelden ze Jezus Christus, de Messias, de vraag: van wie zal deze vrouw zijn in de hemel? en toen zei de Heere Jezus: in de hemel zullen zij zijn als engelen voor God in de hemel.
Ja natuurlijk dat begrijp ik ook wel maar je houdt toch van je partner? Je stond hem bij tot de dood je scheidt. Daarom lijkt het me best moeilijk maar aan de andere kant verlang je ook om bij God te zijn.Raido schreef:je zult allemaal een verheerlijkt lichaam hebben in de Hemel, een engel is een geest... het is gewoon anders. En daarnaast, wat zou het rotten of je elkaar zult herkennen je leeft dan voor God niet voor elkaar!
Maar als er wel een herkennen en kennen is, dan zou dat betekenen dat ik diegene die er niet is, zou missen. Ik zou gaan zoeken. Zeg ik heb nu mijn moeder , maar waar is mijn vader, of mijn zus, of kind, of vriendin . enz. Ik denk dat die verhoudingen er dus niet meer zijn.
Raido schreef:je zult allemaal een verheerlijkt lichaam hebben in de Hemel, een engel is een geest... het is gewoon anders. En daarnaast, wat zou het rotten of je elkaar zult herkennen je leeft dan voor God niet voor elkaar!Aragorn schreef:Raido schreef:nu stelden ze Jezus Christus, de Messias, de vraag: van wie zal deze vrouw zijn in de hemel? en toen zei de Heere Jezus: in de hemel zullen zij zijn als engelen voor God in de hemel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten