Geloofgetuigenis.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 06 apr 2005 11:58

Boekenlezer schreef:Ik richt me liever op het meer objectief verifieerbare. Zoals: geloof, en u zult behouden worden. (Leven naar) Gods geboden die in de Bijbel zijn vastgelegd.

Aan de eene kant kan ik je wel volgen. Alleen, in hoeverre speeld hier het persoonlijke karakter en de cultuur een rol. Nederlanders staan nu eenmaal bekend als behoorlijk nuchtere mensen. En loop je met dat "objectief verifieerbare" niet het risico dat je dan uitgaat van hetgeen volgens jouw opvattingen "objectief" is?
Lagage schreef:voor mij zijn getuigenissen juist altijd een bemoediging en een bevestiging van wat ik al geloofde. Geloven doe je niet alleen met je verstand, maar ook met je hart.

Precies, en waar het hart vol van is loopt de mond van over.
En is het dan niet gigantisch mooi om getuigenissen te horen waar de mens helemaal in weg valt en alleen God aan Zijn eer komt.
Getuigen we niet veels te weinig?
Deze zondag hadden we na een dienst een gezamelijk maaltijd gehad en we zaten met een paar mensen nog wat na te praten. En opeens begon een jongen die eigenlijk nooit veel zegt zo'n getuigenis af te leggen van hetgeen God in hem begonnen was. Niks geen mensenverheerlijking maar alle eer werd aan God toegeschreven. Om heilig jaloers op te worden.

Natuurlijk, geloof is meer dan een verhaaltje, maar maken wij het niet vaak veels te zakelijk. Jezus zegt: "Gij zult mijn getuigen zijn." Dat is getuigen met je gedrag, maar zeker ook met je mond. Met je emotie.

En is het misschien niet eens goed om na te denken over wat jezelf kan getuigen? Toen ik dit topic las moest ik tot mijn grote spijt bekennen dat ik maar heel weinig heb om over te getuigen. Goed, er zijn wat vage indrukken, en soms heb ik Zijn leiding heel sterk mogen ervaren. Maar kan ik volmondig getuigen dat ik als een brandhout uit het vuur ben gerukt? Nee, helaas niet. Maar wel mag ik getuigen van de hoop die in mij is. De zekerheid dat Hij een bidder niet in de kou laat staan.

En dan kan zo'n getuigenis, van een medechristen, waarin God alle eer krijgt, mij letterlijk op m'n knieën brengen.

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 06 apr 2005 20:03

Ik denk dat ik als extra motivatie zou willen toevoegen dat het in dit verband wellicht goed aansluit op het onderwerp "God persoonlijk kennen", dat tot een paar dagen geleden liep. Iemand die God nog niet persoonlijk kent kan geholpen worden door het getuigenis van iemand hoe die tot geloof gekomen is.

Terug naar “Archief”