De hemel zal vergaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 apr 2005 22:55

elbert schreef:Zeg, ik snap nu waar de notie van de 7e hemel vandaan komt. Ik zit zo eens te grasduinen in een site over de koran en die 7 hemelen komen dus uit de koran (Soera 67:3,5 en 71:15-16). Afijn, daar hebben wij als christenen dus niks mee te maken. De Bijbel heeft het over 3 hemelen.

Terwijl ik vaak zeg, ben in de 7-e hemel, grappig eigenlijk.

Verder over de hemel???
Ik zong als kind al....Hoger dan de blauwe luchten....

Riska

Berichtdoor Riska » 14 apr 2005 16:05

Openbaring 21: "En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan"

Wat "de zevende hemel" betreft: dit komt al voor in de tijd van de bouw van de pyramides o.a. in Gizeh.
Het is dus onzin dat het alleen uit de koran zou komen.

Het getal zeven heeft te maken met volmaaktheid. In de hemel zijn is al volmaakt, de zevende hemel moet dan wel helemaal volmaakt zijn.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 apr 2005 07:31

Riska schreef:Openbaring 21: "En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan"

Wat "de zevende hemel" betreft: dit komt al voor in de tijd van de bouw van de pyramides o.a. in Gizeh.
Het is dus onzin dat het alleen uit de koran zou komen.

Ok, dus de koran heeft dus heidense noties over de hemel(en) overgenomen.

Riska schreef:Het getal zeven heeft te maken met volmaaktheid. In de hemel zijn is al volmaakt, de zevende hemel moet dan wel helemaal volmaakt zijn.

Maar wat is de funktie van die 7 hemelen afzonderlijk?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”