"Op bergen en in dalen" en Pasen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 25 mar 2005 15:00

Als je God kunt voelen moet Hij er ook zijn, nietwaar? Of je moet David's uitspraken als een illusie bestempelen...

Stel je voor zeg, dat God er niet zou zijn in duisternis en depressies... Stel je voor dat God niet in de tsunami was....

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2005 15:05

Klaas schreef:Als je God kunt voelen moet Hij er ook zijn, nietwaar? Of je moet David's uitspraken als een illusie bestempelen...

Stel je voor zeg, dat God er niet zou zijn in duisternis en depressies... Stel je voor dat God niet in de tsunami was....

Klaas
ja joh, je hebt gewoon gelijk.

ik besef dat ik reageer vanuit een allergie op dat lied. vindt het gewoon een leeg lied. ik heb er niets mee

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2005 15:06

Joris, ik denk dat God bij jou is... en dat beschrijft David. God is bij hem. Of Hij op al die plaatsen is? Ik weet het niet. Ik denk dat Hij alles wel ziet.

Was God in Sodom en Gomorra? Hij wist wel wat er gebeurde en Hij vond het gruwelijk. Toch was Hij daar wel bij Lot en zijn gezien die in die stad waren gaan wonen, Hij ging wel met hen mee dus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2005 15:12

Marnix schreef:Joris, ik denk dat God bij jou is... en dat beschrijft David. God is bij hem. Of Hij op al die plaatsen is? Ik weet het niet. Ik denk dat Hij alles wel ziet.

Was God in Sodom en Gomorra? Hij wist wel wat er gebeurde en Hij vond het gruwelijk. Toch was Hij daar wel bij Lot en zijn gezien die in die stad waren gaan wonen, Hij ging wel met hen mee dus.
ja, zo reageerde ik eerst. maar het is net hoe je het lied bekijkt he.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 25 mar 2005 15:16

Was God in Sodom en Gomorra?

Dat geloof ik zeker. In een stad waar de zonde hoogtij viert vallen veel 'slachtoffers'. Reken maar dat God er dan ook is.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”