Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Ik begin me af te vragen of zij dan wel echt christenen zijn, als ze zo over je roddelen en niet eens vragen hoe het met je gaat of het aan je ouders vragen bijvoorbeeld. Misschien moet je naar een gemeente zoeken waar Jezus alle eer krijgt en waar mensen echt het lichaam van Christus vormen.
mystery schreef:Lalage schreef:Ik begin me af te vragen of zij dan wel echt christenen zijn, als ze zo over je roddelen en niet eens vragen hoe het met je gaat of het aan je ouders vragen bijvoorbeeld. Misschien moet je naar een gemeente zoeken waar Jezus alle eer krijgt en waar mensen echt het lichaam van Christus vormen.
Waar is die kerk, Lalage?
In ben het met Lala eens dat je idd eerst kunt beginnen (als je dr aan toe bent) om naar een bijbelstudie achtig iets te gaan.mystery schreef:Je kunt eenheid wel voelen, ervaren in kringen enzo, maar dat is nog geen kerk.
mystery schreef:Ik heb zo'n kerk nog nooit gevonden. En als ik wist waar die was hier op aarde, dan zou ik er graag naar toe gaan.
Je kunt eenheid wel voelen, ervaren in kringen enzo, maar dat is nog geen kerk. Het zou fantastisch zijn als je een eenheid was met de gemeente... Ik denk dat zo'n kerk alleen niet op aarde bestaat, dat deze alleen bij God in de hemel is.
DeeKaa schreef:Punt blijft dat ik niet hen de schuld wil geven... Ik geloof er in dat ook zij goede mensen zijn maar dat ik misschien te moeilijk te bereiken ben of iets dergelijks.
Andere kerken.. Ik heb er al een aantal gehad maar overal waar ik binnen stap heb ik meteen weer angst. En dan niet van "Ik vind het niet leuk hier" maar echt een angst dat ik het liefste er gewoon niet zit, weg wil rennen.. laatst heb ik maar een bandje van mijn vader gepakt met een preek van dominee Velema... en dat was fijn... maar als ik dan weer in een kerk zit met alle mensen om mij heen..... dan ben ik echt mega onrustig.. en mensen die mij een beetje kennen weten dat ik altijd redelijk relaxed ben
Helaas heb ik nu even niet de tijd om alle verhalen even goed door te nemen maar bedankt voor alle reacties zo ver
Marnix schreef:mystery schreef:Ik heb zo'n kerk nog nooit gevonden. En als ik wist waar die was hier op aarde, dan zou ik er graag naar toe gaan.
Je kunt eenheid wel voelen, ervaren in kringen enzo, maar dat is nog geen kerk. Het zou fantastisch zijn als je een eenheid was met de gemeente... Ik denk dat zo'n kerk alleen niet op aarde bestaat, dat deze alleen bij God in de hemel is.
Ik denk dat we er ook te weinig moeite voor doen, ons teveel laten afleiden. En al snel zeggen: Tja, zo'n kerk kunnen we hier nooit krijgen. Kijk eens naar de eerste gemeente in Jeruzalem.... dat kwam denk ik meer in de richting. Maar we zijn tegenwoordig zo druk met andere dingen, kunnen nog net 1 dag in de week vrijmaken om een beetje aan de band met God en de band als gemeente te werken. Pakken we het soms af en toe verkeerd aan en stellen we misschien verkeerde prioriteiten?
Lalage schreef:Mystery, naar wat voor kerk ga jij?
Het beste voorbeeld van een kerk die jij bedoelt heb ik meegemaakt in Berlijn. We gingen daar naar de internationale kerk, toen we daar op vakantie waren. We werden meteen opgenomen in de groep en uitgenodigd voor een smallgroup (huiskring) waar we twee keer zijn geweest. De mensen daar delen alles waar ze zich zorgen over maken en daar zaten nogal heftige situaties tussen. Ik werd geraakt door de manier waarop ze deze dingen in gebed bij God brachten, zo vol vertrouwen. En volgens mij gaat dat in de hele gemeente zo, maar die is ook niet zo groot (50 mensen). Dus het kan wel.
Dat van het kerkblad zie ik absoluut niet zitten. Ik neem het hen niet kwalijk.. althans, hoe moet je dat uitleggen.. Tuurlijk vind ik het jammer dat het allemaal zo is gelopen maar ik kan er niet boos van worden of iets dergelijks... *zucht* Ik kan het niet goed uitleggenmystery schreef:Eerlijk zeg! Het lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk als je zo'n angst ervaart als je in een kerk zit. Je bent dan, lijkt mij, niet bang voor de kerk op zich, maar voor de mensen. Wat zij denken, hoe ze naar je kijken, etc. Ik herken het wel een beetje, voel mensen vaak ook zo 'oordelend staren' als ik in een kerk zit. Maar ik weet niet wat mensen denken over mij. Jij hebt echt ervaren dat mensen je niet opzochten of bemoedigden terwijl jij het moeilijk had. Sjonge.
Als ik je tweede reactie lees, dan lijkt mij optie 'andere kerk' niet handig. Wat Marnix zei over een brief in het kerkblad, dat lijkt mij wel een goed plan. Hoe zie jij dat, DK?
Sterkte ermee he!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten