Moderator: Moderafo's
Inderdaad. Negen van de tien keer heeft de ander daar niets mee te maken en heb ik ook helemaal geen zin om hem te laten weten dat het niet goed gaat. Laat mij maar lekker met mezelf in de knoop zitten, daar hoeft een ander zich niet mee te bemoeien.frekje schreef: Niet iedereen hoeft toch te weten dat jij je slecht voelt?
exact.AikonGirl schreef:Ligt er aan wie het vraagt.
Gaat het iemand niets aan? Dan gaat het altijd goed met me.
Is het een goede vriend? Dan hoef ik niet eens wat te zeggen; hij ziet al gelijk hoe het gaat.
Maarten schreef:Ik vind het zelf altijd beschamend voor mezelf dat ik zo weinig durf te vragen naar hoe het nu met iemand gaat in het geloofsleven. Vaak ligt daar een taboe op. Je vraag wel hoe het gaat en meestal antwoord je dan naar je lichamelijke gezondheid. Maar als het nu geestelijk niet goed gaat, zeg je dat dan ook of houd je de schijn op?
Of vraag je wel eens aan mensen hoe het gaat met hun geestelijk leven?
Ik vind het moeilijk.
joepie schreef:Het ligt er inderdaad wel aan wie het vraagt en of ik wel zin heb om over de ellendige kant van mijn leven te praten. Ik kijk namelijk nogal graag naar de mooie kant.
Maar je kunt soms rare reacties krijgen als je inderdaad zegt dat het helemaal niet zo goed gaat. Ik zei dat eens tegen iemand die (dacht ik) belangstellend vroeg hoe het ging, en ze begon te stotteren en moest ineens nog iemand NODIG spreken!
Praten we nog weleens over, goed? en weg was ze.
Nooit meer gesproken natuurlijk.
windekind schreef:Inderdaad. Negen van de tien keer heeft de ander daar niets mee te maken en heb ik ook helemaal geen zin om hem te laten weten dat het niet goed gaat. Laat mij maar lekker met mezelf in de knoop zitten, daar hoeft een ander zich niet mee te bemoeien.frekje schreef: Niet iedereen hoeft toch te weten dat jij je slecht voelt?
En dan krijg ik te horen dat ik zo gesloten ben.. tja, sorry hoor. Ik ben niet zo van de ziel-leg-blootclub en voel ook geen drang me daarbij aan te sluiten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten