Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mar 2005 21:57
Ik vind mezelf ook lelijk, altijd al gevonden, ook al zegt mijn man van niet. En ik vind mezelf ook snel te dik, al zie ik maar 1 vetrolletje dan vind ik mezelf weer dik.
Ook vind ik mijzelf oud, ik ben ook oud, 47 wel te verstaan en dat is behoorlijk oud, ik merk het aan alles.
Mensen zeggen wel tegen mij: Oh, ben je echt 47 ? Je lijkt 38.
Maar daar heb ik geen boodschap aan.
Iedere grijze haar is er 1 teveel, en ik heb er wel 10 bovenop mijn hoofd inmiddels, maar goed, dat verf ik.
Maar ik heb ook gauw rode vlekken in mijn gezicht, omdat ik overal en nergens allergies voor ben, en daar schaam ik mij ook voor.
Als ik moet optreden, dan doe ik wel van dat vleeskleureige stift op, camouflagestift, dat ik in ieder geval op de fotos geen rode vlekken heb.
Bovendien denk ik ook vaak dat ik dom ben.
ik heb nl maar 1 jaar middelbare school gehad, en om mij heen heeft iedereen HBS of Gymnasium gehad of HAVO of in ieder geval Mavo en MBO.
Dus een negatief zelfbeeld bij mij is, dat ik mijzelf lelijk, oud en dom vind.
En vaak merk ik dat andere mensen mij ook dom vinden.
Ik heb wel heel veel aan zelfstudie gedaan door veel te lezen, en heb veel gereisd, spreek wel Nederlands, Frans en Arabisch, maar toch ben ik denk ik dommer dan de doorsnee vrouw.
Wel heb ik kunnen overleven in de jungle van Amsterdam, toen ik zwerfjongere was, toen het woord nog nieteens uitgevonden was, das wel knap, want de meeste van vroeger zijn al de pijp uit. Behalve ik, en een handje vol medemensen.
Vaak ben ik ook heel depressief, dan denk ik dat het mijn eigen schuld is dat mijn dochter aan de kanker is doodgegaan, had ik maar niet in een pas opgeleverde nieuwbouwflat moeten wonen, met betonnen muren, lichtgevend van de radon.
En ik kan me ook geen houding geven als mensen complimentjes geven, ook denk ik dat ze het maar zeggen , dat ze het niet menen ,dan zeg ik dus nooit dankjewel, want dat vind ik bij anderen altijd zo arrogant staan.
En mijn kinderen zijn volwassen dus die hebben mij ook niet meer nodig, mijn man kan ook wel zonder mij eigenlijk alleen de honden, die kunnen niet zonder mij, want ik ben de enige die ze uitlaat en eten geeft.
Daarom houd ik veel van honden, van mijn honden, die vinden mij niet lelijk, dom en oud, en die vinden het helemaal niet erg als ik rode vlekken heb in mijn gezicht.