Ervaringen met antidepressiva.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 23 mar 2005 21:25

Mmm, wsl moet je de werking van de oxazepam niet onderschatten, soort gelijk medicijn (lorazepam) heb ik nu ruim 2 jaar geleden gekregen om huilbuien te verkorten/stoppen.
Een halfjaar later nog efexor dr bij om de wisselende stemmingen een beetje proberen te verhelpen, maar daar kom ik wsl niet meer vanaf van die wisselende toestanden 8)
Ik heb zelf het idee bij mijzelf dan dat ik meer baat heb bij pam dan bij AD, maargoed iedere psyh denk daar niet gelijk over en ook niet ieder mens reageerd gelijk op dat spul.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 09:06

en ik jank veel meer. eerst deed ik dat nooit, nu veel meer. eigenlijk is dat tegenstrijdig bedenk ik nu, maar tis echt zo.
honden janken, mensen huilen
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 24 mar 2005 12:06

Raido schreef:
en ik jank veel meer. eerst deed ik dat nooit, nu veel meer. eigenlijk is dat tegenstrijdig bedenk ik nu, maar tis echt zo.

Op een gegeven moment is t geen huilen meer maar echt janken, ik huil ook niet, ik jank.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 13:05

Leilah schreef:
Raido schreef:

Op een gegeven moment is t geen huilen meer maar echt janken, ik huil ook niet, ik jank.
oneens.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 24 mar 2005 13:19

Raido schreef:
Leilah schreef:
Raido schreef:

oneens.

Dat mag hoor, ik gaf alleen aan hoe het bij mij gaat. Dus...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 13:31

ik weet heel goed wat het is Leilah, huilen zonder ophouden, zonder reden, zonder tranen, zonder gevoel, alleen huilen, huilen huilen... en je maakt dan soms inderdaad een jankend geluid. Maar ik vind het zo verschikkelijk klinken, daarom zei ik dat.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 25 mar 2005 19:01

hoe jij het bij jezelf noemt, moet jij weten raido. ik vind dat ik jank, dus dan noem ik dat zo.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 25 mar 2005 19:04

sweap schreef:hoe jij het bij jezelf noemt, moet jij weten raido. ik vind dat ik jank, dus dan noem ik dat zo.

En zo is het. ;)

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 26 mar 2005 04:48

Kwam pasgeleden op tv dat alle anti depressiva net zogoed werken als de gemiddelde placebo. Het is dus onzin. Heb zelf 2 jaar Seroxat (100mg dacht ik) geslikt, en heb daar inderdaad weinig van gemerkt...afgezien van het feit dat ik 2 jaar na dato nogsteeds niet tegen alcohol kan,wat eerst geen probleem was....Vaag allemaal.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 26 mar 2005 07:47

Rock-G schreef:Kwam pasgeleden op tv dat alle anti depressiva net zogoed werken als de gemiddelde placebo. Het is dus onzin. Heb zelf 2 jaar Seroxat (100mg dacht ik) geslikt, en heb daar inderdaad weinig van gemerkt...afgezien van het feit dat ik 2 jaar na dato nogsteeds niet tegen alcohol kan,wat eerst geen probleem was....Vaag allemaal.

Hehe dat van alcohol klinkt me erg bekend in de oren, ik kon eerst gewoon wel wat drinken, maar nadat ik met mn medicijnen gestopt ben kan mn lijf t echt niet meer hebben :| Nu ook zo'n 2,5 jaar na dato word ik nog steeds kotsziek van ook maar 1 slokje :x

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 mar 2005 11:23

sweap schreef:hoe jij het bij jezelf noemt, moet jij weten raido. ik vind dat ik jank, dus dan noem ik dat zo.
dan jank je lekker verder..

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 26 mar 2005 17:15

Raido schreef:

opbeurende woorden!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 mar 2005 17:20

Ja zo waren mijn post inderdaad bedoeld...

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 26 mar 2005 22:03

Raido schreef:
Sorry maar zo gaan wij hier niet om met onze medemensen... Als iemand zegt janken, laat die persoon dan lekker en ga niet de taalpurist uithangen terwijl iemand zijn gevoelens uit. Je zegt "Ik weet hoe alles voelt" , dan weet je ook hoe het voelt als iemand de taalpurist gaat uithangen als jij net je gevoelens hebt geuit.

Kortom, nu genoeg over of het nu gejank of gehuil is. Als iemand het janken wil noemen, prima!
Bedshaped

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mar 2005 15:59

Maar zo bedoelde ik het nou juist niet! Ik hing al helemaal niet de taalpurist uit! ik weet heel goed hoe het voelt om zo extreem te huilen, maar bij mij heeft het geholpen om het weer huilen te gaan noemen, meer de acceptatie die je voor je zelf hebt als je van je zelf zegt dat je huilt ipv jankt.

Daarom...

niks geen taalpurisme van mijn kant

p.s. zit ik gewoon te huilen omdat ik mensen pijn doe... sorry!

Terug naar “Archief”