frekje schreef:waarnemer schreef:Frekje,
Wie is de koning van de kerk? En waar kan ik dat lezen?
Christus is de Koning van de kerk. En ik lees dit door heel mijn bijbel heen...
En idd, Naf, ik zal weer ietsje ontopicer gaan: waarom noem jij nu de Bijbel een wetboek? Naar mijn mening is de Bijbel eerder een Evangelieboek.[quote]
Beste Frekje,
Het Woord [de Bijbel] is vlees geworden: En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS [“JEZUS” betekend Jahweh is Redding]; want Hij zal Zijn volk [Zijn uitverkorenen] zalig maken van hun zonden. Matthéüs 1:21
De Bijbel is Gods Woord, Zijn Wetboek is voor het gehele mensdom om God gehoorzaam te kunnen zijn en Hem te dienen naar Zijn welbehagen. De hele Bijbel is het Evanglie de Boodschap van de Heere en Zaligmaker Jezus Christus, Koning der koningen en Heere der heren.
De “Wet”, komt 374 maal voor in de Bijbel, “Geboden” 431.
Hieronder vind je een paar versen uit de Bijbel, Gods Wetboek die hiermee te maken hebben.
Daarom zult gij den HEERE [Jahweh], uw God, liefhebben, en gij zult te allen dage onderhouden Zijn bevel, en Zijn inzettingen, en Zijn rechten, en Zijn geboden.
En leert die uw kinderen, sprekende daarvan, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat. Deuteronomium 11:1, 19
Psalmen 112:1 Hallelujah! Aleph. Welgelukzalig is de man, die den HEERE [Jahweh] vreest; Beth. die groten lust heeft in Zijn geboden.
Psalmen 119:4 HEERE! {Jahweh] Gij hebt geboden, dat men Uw bevelen zeer bewaren zal.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied. Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen. Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeen, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan. Matthéüs 5:18-20
De voorwaarden om in de Stad te mogen gaan:
Zalig zijn zij, die Zijn geboden* doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad. Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet [die niet geloven in de Bijbel, het Wetboek van God]. Openbaring 22:14-15
Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks [de Bijbel] hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn. En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is. Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus! De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.
Openbaring 22:18-21
* Geboden, o.a. Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen.* En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.*
En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
* Markus 16:15, Matthéüs 24:14, 28:20