Flirten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kraaitje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraaitje » 21 mar 2005 18:11

Nou, het maakt mij niet uit, ik vind flirten ook wel een spel als je elkaar maar niet kwetst, ja. Dat is het goede woord :!: :roll:
Opgepast, ik ben een dierenfan...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 mar 2005 18:45

Kraaitje schreef:Nou, het maakt mij niet uit, ik vind flirten ook wel een spel als je elkaar maar niet kwetst, ja. Dat is het goede woord :!: :roll:

maar hoe weet je wanneer je een ander ermee kwetst.. voor jou kan het wel normaal zijn.. maar voor die ander...

André

Berichtdoor André » 21 mar 2005 19:21

Viooltje schreef:maar doe er iemand geen pijn mee!

Hier heb je het lastige punt denk ik, je weet m.i. niet van te voren hoe de ander het oppakt.
Meestal zijn het geen praktijken die je bij een goede bekende doet, toch?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 mar 2005 19:46

Flirten is voor mij een eenmalig iets wat je doet met een onbekende.. als je gaat flirten met een bekende en je doet dat erg veel en vaak dan vind ik het fout.. maar zo lekkereens de trein :D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 21 mar 2005 21:01

't Is niet helemaal duidelijk wat je onder flirten verstaat, maar ik geloof dat je je er inderdaad beter niet mee bezig kunt houden, omdat het nooit volkomen duidelijk is wat je van elkaar verwacht. En dan kunnen mensen best wel hard gekwetst worden.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2005 21:30

Nouja, als mensen nooit zouden flirten zouden er denk ik ook heel wat minder stelletjes bestaan.. :)

Opzich is er met flirtne denk ik niet zoveel mis, maar het wordt iets anders als je het met iedereen doet omdat het zo'n leuk spelletje is ipv dat het onderdeel van het 'serieus' versieren van iemand is.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 21 mar 2005 21:47

Flirten moet op zn tijd kunnen maar je moet wel een beetje in kunnen schatten wat voor persoon je voor je hebt, sommige figuren kunnen flirten helaas helemaal verkeerd oppikken en dan is t al gauw niet onschuldig meer maar alleen een grote hoop ellende en gekwetste zieltjes.

Oh, nog even een toevoeging, natuurlijk kan flirten alleen als je vrijgezel bent, heb je een relatie, doe het dan niet!! Komt nog meer ellende van ;)
Laatst gewijzigd door Leilah op 21 mar 2005 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Legolas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Legolas » 21 mar 2005 23:15

Wat is iedereen het weer heerlijk met elkaar eens. :)

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 21 mar 2005 23:40

Flirten kan.. mits je vrijgezel bent.. Ben je dat niet, vind ik het ook niet kunnen. Doe je het dan toch, dan zegt het iets over jezelf en over de relatie die je hebt. Waarom? Omdat iedereen de risico's van flirten weet. Je weet dat sommige mensen flirten anders oppikken dan de anderen.. en dat kan naar uitpakken etc.. en wat moet je vriend/vriendin dan wel niet denken? Blijf je dan geheimzinnig doen etc als hij/zij een schunnige opmerking later maakt weer etc? Dan sta je dus keihard te liegen tegen je geliefde. is dat het dan waard om even "leuk te flirten"?
Bedshaped

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 mar 2005 23:41

Legolas schreef:Wat is iedereen het weer heerlijk met elkaar eens. :)

O, kijk hem weer eens zinnig reageren. En toch mis ik je, we hebben wat afgeflirt met elkaar he, dushi :mrgreen:

Omdat het voor Arargon soms wat moeizaam is om zelf na te denken over definities moet je hem soms een handje helpen: :P

Flirten is het bewust afgeven van uitdagende signalen naar de ander om aan te geven dat je de ander leuk/aantrekkelijk vind.
Dat kan door glimlachen, opmerkingen, gebaren etc.

Ik denk wel dat je verschillende vormen van flirten heb: meer plagerige-opmerkingen/blikken tot het seksueel-getinte flirten, dus echt richting het lichamelijke.
het eerste vind ik gewoon grappig, vrij onschuldig. WEl humor, als je voor het stoplicht staat en je kijkt opzij en een leuke vent grijnst naar je, dan ga ik echt niet star voor me uitkijken hoor. Het laatste vind ik niet bepaald acceptabel. ER is alleen nog een behoorlijk grijs gebied.
Daarbij vind ik als je even flirt wat minder ingrijpend dan dat je het steeds bij dezelfde persoon doet, dan ga je echt verwachtingen wekken.
Laatst gewijzigd door meschianza op 22 mar 2005 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 22 mar 2005 00:07

Is wat jij nou omschrijft als onschuldig flirten niet gewoon chance??
Dat je over straat loopt, je ziet iemand lopen en je moet lachen ofzo. :P Dat overkomt je gewoon, vind ik dan, ja, je kan ook een beetje dubbeltjes gaan lopen zoeken en niemand aankijken maar dat is ook weer zoiets. Ik kan het in ieder geval moeilijk laten om mensen aan te kijken als ik op straat loop.
Ik had dat een keer in een restaurant waar mijn toenmalige vriendinnetje bij was. De serveerster was een beetje zenuwachtig aan het doen. Niet dat ik dat door had maar m'n vriendin zei het en dat ik chance had, dus ik had zoiets van ok, ik zal eens lief naar haar lachen. Toen liet ze bijna de bestelling op de grond vallen en kreeg ze een knalrooie kop :P Hehe, en m'n vriendinnetje was jaloers. :P
Persoonlijk vond ik dat dus onschuldig flirten/chance hebben en het ging nogal vanzelf allemaal. Geen kwade opzet of bedoelingen erachter, gewoon leuk. Vond ik dan.
Laatst gewijzigd door Flex187 op 22 mar 2005 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2005 00:42

meschianza schreef:WEl humor, als je voor het stoplicht staat en je kijkt opzij en een leuke vent grijnst naar je, dan ga ik echt star voor me uitkijken hoor.

Inderdaad, ik vind het ook echt onacceptabel als een leuk iemand naar me grijnst. Er zijn natuurlijk grenzen.. :mrgreen:

williampje

Berichtdoor williampje » 22 mar 2005 08:01

Tja.. flirten :?
Ik weet iig hoeveel pijn het kan doen, misschien kwam dat wel door de hoge verwachting die ik dan ook had..

Het is goed om naast het "flirten" ook af en toe serieus met elkaar te praten, hierdoor kan je het er dan over hebben hoe je het verder ziet, en of het ook "echt" is. Zo niet, hou dan rekening met elkaar en denk niet alleen aan jezelf en je eigen pleziertjes!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 mar 2005 08:43

flirten is toch gewoon dat eenmalige gegein met iemand? knipogen? etcetra.. meestal met mensen die je niet kent?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mar 2005 10:22

Nee dat hoeft niet persé Raido. Wat jij bedoelt nu is de meer onschuldige variant van flirten :)

Maar bijvoorbeeld een baas en zijn medewerkster kunnen ook een langdurige flirt hebben, steeds toespelingen op elkaar maken.. enzo. Blech.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Terug naar “Archief”