Dank God ook, dat je gehoor zo snel achteruit gaat.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2005 10:41

André schreef:
Lalage schreef:Kunnen we die man niet spammen met onze mp3's van christelijke artiesten zoals Neal Morse?
Mmm, hoe kom je aan die mp3's, LOL

cd rippen, je mag kopieren voor eigen gebruik ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2005 10:43

parsifal schreef:
Lalage schreef:
Raido schreef:Maar jij zal muziek van een iets ander soort en karakter bedoelen. Muziek wat als achtergrond of boodschap heeft: overspel, haat, moord, drugs, bandeloosheid, seks en andere wereldse elementen. Breek gelijk met het luisteren naar die muziek; het brengt onrust en verslaving in je leven en je dient er wereld en satan mee! Wanneer jouw soort popmuziek is tot eer van de Heere God dan hoor ik dat graag van je.

Hij gaat wel meteen van het foutste uit. Kunnen we die man niet spammen met onze mp3's van christelijke artiesten zoals Neal Morse?

laten we dat niet doen :), Als je het niet eens bent met iemand kun je het op een minder lastige manier duidelijk maken.

Ik citeer:
Bert Noteboom jr schreef:Wanneer jouw soort popmuziek is tot eer van de Heere God dan hoor ik dat graag van je.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2005 16:56

Serieus, dat kunnen we toch best doen?

Ik begin alvast met: U2 :P

Verder is het interessant om te weten wat hij precies met 'tot Gods eer bedoelt.. als dat namelijk zo smal wordt opgevat als vaak bij popmuziek, dan kunnen we Mozart & co. ook gelijk in de container gooien.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 mar 2005 18:34

U2 vind ik nog wel eens twijfelachtig. Dan kan je beter met bijv. David Eugene Edwards gooien (Woven Hand en 16 Horsepower) die ten alle tijde onbetwistbare teksten gebruikt.
Of Saviour Machine? (Ja ja, voor de Kaw-kenners onder ons, ik ben SM gaan luisteren!)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2005 17:34

Hm, maar zou hij met popmuziek ook gospel bedoelen?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mar 2005 12:54

Aragorn schreef:Hm, maar zou hij met popmuziek ook gospel bedoelen?

Vraag het eens aan hem zou ik zeggen.

Btw, ik vind dat jullie hier flink op een kindse manier iemand aan het afzeiken zijn om één antwoord dat hij geeft.
Als jullie het beter weten, waarom geven jullie je dan niet op als panellid? Dan worden er tenminste alleen maar goeie antwoorden gegeven en wordt er pas gewaarschuwd als iemand marilyn manson ed beluisterd.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mar 2005 13:22

Bloempie, ik zou geen goed panellid zijn. Maar ik vind sommige antwoorden serieus gevaarlijk. Mensen hechten misschien veel waarde aan zo'n antwoord. Maar goed, dat is een andere discussie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2005 13:59

bloempie20 schreef:
Aragorn schreef:Hm, maar zou hij met popmuziek ook gospel bedoelen?

Vraag het eens aan hem zou ik zeggen.

Btw, ik vind dat jullie hier flink op een kindse manier iemand aan het afzeiken zijn om één antwoord dat hij geeft.
Als jullie het beter weten, waarom geven jullie je dan niet op als panellid? Dan worden er tenminste alleen maar goeie antwoorden gegeven en wordt er pas gewaarschuwd als iemand marilyn manson ed beluisterd.

Nou, het is niet dit ene antwoord.. maargoed, er zijn idd best vragen waar ik denk dat ik een beter antwoord zou kunnen geven. :)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 mar 2005 15:20

Nou, het is niet dit ene antwoord.. maargoed, er zijn idd best vragen waar ik denk dat ik een beter antwoord zou kunnen geven.

Goed dat je het woord "denk" toevoegt. ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mar 2005 15:27

Misschien kun je proberen om ook eens vanuit bert's oogpunt te kijken.
Ik weet dat Bert bijvoorbeeld ook voor 'naar house' evangeliseert. Als ik me dat voorhou, vind ik het heel begrijpelijk dat hij zo reageert. Hij ziet daar hoe machtig satan is en hoe hij ons beinvloed door middel van muziek. In zijn antwoorden komt bij mij juist heel duidelijk naastenliefde naar voren. Hij wil gewoon ontzettend graag dat we God kunnen eren en dienen in de muziek die we luisteren/ maken.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2005 15:31

Omega schreef:Goed dat je het woord "denk" toevoegt. :wink:

Uiteraard, het blijft toch subjectief. :wink: Bovendien heb ik op een aantal punten waarschijnlijk ook niet de 'juiste' mening voor een rechts-gereformeerd panel..
Laatst gewijzigd door Aragorn op 25 mar 2005 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mar 2005 15:33

Gelukkig dat je dat zelf in ziet :wink: :mrgreen:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2005 16:59

Ach ja, zelfrelativering is een gezond iets. :)

Maar dat zegt natuurlijk nog niet dat ik me daardoor weerhouden voel om commentaar te leveren als ik het er niet mee eens ben. :P En ik geloof best in de goede intenties van Bert, en vind dat ook sympathiek. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom een goed antwoord vindt, hoe fijn hij het ook moge bedoelen. Laten we persoon en zaak gescheiden houden.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 mar 2005 18:36

Wanneer iemand tegen mij zegt dat het spel Call of Duty zondig is, dan zal ik hem ook proberen te overtuigen van het tegendeel. Dat wil nog niet zeggen dat ik gelijk heb. Laten we eerlijk zijn. Als we de teksten van popmuziek objectief beluisteren, dan zijn ze voor (9)99 procent in strijd met de bijbel. Dat is waar Bert terecht tegen waarschuwt. Natuurlijk mag je er zelf anders over denken. Maar daarom heeft Bert nog geen ongelijk.

De opmerking aan het eind van zijn antwoord (over het gehoor) was overigens ironisch bedoeld, zoals Klaas al terecht constateerde.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2005 00:31

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om hier de wel/niet popmuziek-discussie te voeren (waarbij het btw nog steeds interessant is of christelijke moderne muziek daar ook onder valt volgens Bert). Het is idd zo dat ik het simpelweg niet echt met hem eens ben, en dat is natuurlijk niet erg. Maar de manier waarop je je standpunt verwoord kan wel meer of minder respect-opbrengend zijn voor mensen die het er niettemin toch niet mee eens zijn zegmaar. :)

p.s. ik neem aan dat je 99% rethorisch bedoeld was? :P

Terug naar “Archief”