Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Raido schreef:God kan Katholieken bekeren, maar die blijven dan niet lang in de Rooms Katholiek Kerk omdat ze dan inzien hoe de Kerk dwaalt.
Raido schreef:Dat was ook een argument van uit de jev, dat Luther ook uit de Rooms Katholieke Kerk was gegaan toen Hij bekeerd was.. leuk om te vermelden is dat Luther uit de kerk geschopt werd..
Je kunt best Rooms Katholiek zijn ja.. helaas is Luther de kerk uit gekickt dus daarom zitten wij er buiten.alex leusink schreef:volgens velen van jullie was de reformatie niet nodig begrijp ik? Want als de roomse leer ook kinderen Gods kent, dan konden we toch gewoon lekker rooms blijven in Nederland?
Raido schreef:Je kunt best Rooms Katholiek zijn ja.. helaas is Luther de kerk uit gekickt dus daarom zitten wij er buiten.alex leusink schreef:volgens velen van jullie was de reformatie niet nodig begrijp ik? Want als de roomse leer ook kinderen Gods kent, dan konden we toch gewoon lekker rooms blijven in Nederland?
Alex Leusink schreef:En ik vind de Roomse leer een duivelse leer. Je kunt me daar op aanspreken, maar het Woord gebiedt om rechtlijnig te zijn, en niet om alles af te gaan zwakken. De Roomse leer legt in de grond de oorzaak van de zaligheid bij de mens, en niet bij God, en dat is een 'kardinaal' punt.
Riska schreef:Alex Leusink schreef:En ik vind de Roomse leer een duivelse leer. Je kunt me daar op aanspreken, maar het Woord gebiedt om rechtlijnig te zijn, en niet om alles af te gaan zwakken. De Roomse leer legt in de grond de oorzaak van de zaligheid bij de mens, en niet bij God, en dat is een 'kardinaal' punt.
En wanneer was jij in een dienst binnen de RK-kerk, zodat je kunt oordelen?
alex leusink schreef:volgens velen van jullie was de reformatie niet nodig begrijp ik? Want als de roomse leer ook kinderen Gods kent, dan konden we toch gewoon lekker rooms blijven in Nederland?
Aragorn schreef:alex leusink schreef:volgens velen van jullie was de reformatie niet nodig begrijp ik? Want als de roomse leer ook kinderen Gods kent, dan konden we toch gewoon lekker rooms blijven in Nederland?
Dat zegt niemand lieve jongen. Het gaat hier om de vraag of het mogelijk is dat gelovigen ook in de RKK blijven. En de praktijk leert ons dat dat idd zo is. In de tijd vd reformatie en daarna was er veel polarisatie, maar er is toch geen reden om dat maar voort te zetten?
alex leusink schreef:Riska schreef:Alex Leusink schreef:En ik vind de Roomse leer een duivelse leer. Je kunt me daar op aanspreken, maar het Woord gebiedt om rechtlijnig te zijn, en niet om alles af te gaan zwakken. De Roomse leer legt in de grond de oorzaak van de zaligheid bij de mens, en niet bij God, en dat is een 'kardinaal' punt.
Ik heb gelukkig nog geen echte roomse dienst meegemaakt, en ik hoop er ook voor bewaard te blijven, want het roomse leeft ook in mijn hart, want ook ik wil aan mijn zaligheid werken. We willen niet uit genade zalig worden, daar moet je voor gewonnen worden. En het is ook helemaal niet nodig om een kerkdienst bij te wonen, er is zat over het rooms-katholieke gedachtegoed geschreven.
Lalage schreef:Hier klopt iets niet... Heb jij weleens met katholieken gepraat Alex? Ik merk hier dat degenen die dat wel gedaan hebben (Optimatus, ikzelf) hebben ontdekt dat het helemaal niet zo fout is als degenen denken die dat niet hebben gedaan.
Lalage schreef:alex leusink schreef:Riska schreef:Alex Leusink schreef:En ik vind de Roomse leer een duivelse leer. Je kunt me daar op aanspreken, maar het Woord gebiedt om rechtlijnig te zijn, en niet om alles af te gaan zwakken. De Roomse leer legt in de grond de oorzaak van de zaligheid bij de mens, en niet bij God, en dat is een 'kardinaal' punt.
Ik heb gelukkig nog geen echte roomse dienst meegemaakt, en ik hoop er ook voor bewaard te blijven, want het roomse leeft ook in mijn hart, want ook ik wil aan mijn zaligheid werken. We willen niet uit genade zalig worden, daar moet je voor gewonnen worden. En het is ook helemaal niet nodig om een kerkdienst bij te wonen, er is zat over het rooms-katholieke gedachtegoed geschreven.
Hier klopt iets niet... Heb jij weleens met katholieken gepraat Alex? Ik merk hier dat degenen die dat wel gedaan hebben (Optimatus, ikzelf) hebben ontdekt dat het helemaal niet zo fout is als degenen denken die dat niet hebben gedaan.
Lalage schreef:alex leusink schreef:Riska schreef:Alex Leusink schreef:En ik vind de Roomse leer een duivelse leer. Je kunt me daar op aanspreken, maar het Woord gebiedt om rechtlijnig te zijn, en niet om alles af te gaan zwakken. De Roomse leer legt in de grond de oorzaak van de zaligheid bij de mens, en niet bij God, en dat is een 'kardinaal' punt.
Hier klopt iets niet... Heb jij weleens met katholieken gepraat Alex? Ik merk hier dat degenen die dat wel gedaan hebben (Optimatus, ikzelf) hebben ontdekt dat het helemaal niet zo fout is als degenen denken die dat niet hebben gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten