EensCathy schreef:Bij ons staan die bekers ook al zolang ik me kan heugen op de avondmaalstafel.
Ik gooi er nooit wat in; vind het slijk der aarde daar niet passen. Zet eventueel maar een extra bus neer bij de uitgang.
Moderator: Moderafo's
André schreef:EensCathy schreef:Bij ons staan die bekers ook al zolang ik me kan heugen op de avondmaalstafel.
Ik gooi er nooit wat in; vind het slijk der aarde daar niet passen. Zet eventueel maar een extra bus neer bij de uitgang.
joepie schreef:Het lijkt wel of jullie zo vast zitten aan het slijk der aarde dat er niets van uit je zak mag gaan
Zeker niet als de kerkenraad er een collecte voor houd.
Als je vroeger naar de tempel ging nam je ook gewoon mee wat je missen kon en dat werd gedaan in de schatkist.
Denk maar een het penninkske van de arme weduwe.
Die klaagde niet maar gaf naar vermogen.
En inderdaad, als God jou zoveel geeft waarom zou je daar dan niet wat van terug willen geven terwijl je gedenkt dat Hij zijn leven voor jou heeft gegeven? Wat is daar mis mee?
ALs het zo is dat de diaconie krap bij kas zit is dat een teken aan de wand. Ik hoop toch niet dat het de reden is voor de extra collecte.
Trouwens is die collecte bij ons nooit extra.
In eht geval van het avondmaal, hebben we een avondmaals collecte en de normale collecte is dan maar 1 zak. Terwijl we anders een twee hebben.
joepie schreef:ALs het zo is dat de diaconie krap bij kas zit is dat een teken aan de wand. Ik hoop toch niet dat het de reden is voor de extra collecte.
TheKeimpe schreef:Bij ons is de avondmaalscollecte voor vervolgde medechristenen. Vind ik erg mooi. En hoeveel je geeft is niet belangrijk, als je niets geeft kijkt niemand je vreemd aan.
Klaas schreef:Ik heb het absoluut niet op zo'n avondmaalscollecte. Geeft me toch teveel het idee dat je betaalt om aan te mogen gaan. Gooi je (extra) geld gewoon in één van de normale collectes of houdt bij de uitgang een extra collecte. Dan kunnen alle kerkgangers er wat ingooien.
Waarom zouden alleen avondmaalgangers wat kunnen geven voor een extra goed doel?
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten