Moderator: Moderafo's
Pucca schreef:gurl schreef:Maarre volgens mij is de vraag niet wat jij mag doen in jou kerk maar wat jij wilt doen en wat Gods plan is met jou leven. Misschien wil God wel dat jij godsdienstlerares wordt, misschien wil God jou wel gebruiken om veranderingen te brengen in jullie kerk of misschien wil God wel dat jij een andere kerk zoekt om daar je werk te doen.
Zoek eerst uit wat jij wil en wat God wil en kijk dan naar een kerk...
idd... dat is en hele vraag...
en hoe kom je daar psies achter he... Natuurlijk, bidden, maar soms krijg ik het gevoel bij dingen die ik graag wil, God ook van mij wil... Maar dan denk ik dat vooral omdat ik het ZELF wil, snap je?
enneh.. godsdienstlerares is mijn wil iig niet...
Pucca schreef:hmzzz... ken je de Vrije oud gereformeerde gemeenten??![]()
![]()
![]()
bloempie20 schreef:En misschien mag je niet alle werkzaamheden doen van een pastoraal werker, maar kun je je wel richten tot een bepaalde doegroep, bijv. randkerkelijken, homoseksuelen, jongeren, ouderen, huisvrouwen, (kinder/ jeugd)evangelisatie, enz.
gurl schreef:
Ja ik weet dat het best moeilijk is...zit zelf in mijn eindexamen en heb geen idee wat ik hierna ga doen...er is mij verteld dat je dat in maart toch wel moet weten maar goed...
Ik denk dat God ook verlangens en talenten in jou legt. Dus wat jij wil kan heel goed ook zijn wat God wil. En als je echt geen idee hebt wat je wil dan ga je gewoon doen wat jij wil. De wereld vergaat nl niet als je iets anders doet dan wat Gods plan is. Bovendien denk ik dat God best wel moeite wil doen om het jou te laten zien. Stel je voor een vader die een zoontje heeft en het blijkt dat dat zoontje slecht hoort. Denk je dan dat de vader dan maar helemaal ophoudt met praten? Nee hij zal juist harder en duidelijker praten of op een andere manier communiceren zodat zijn zoontje het toch zal begrijpen...
Dan maken ze een uitzondering ;-PPucca schreef:Raido schreef:Ken alleen OGG, maar vast aardig het zelfde, ik vermoed dat ze je onder censuur stellen als alleen al durft te denken om als vrouw pastoraal werker te worden..
kan dat bij een dooplid, onder censuur?
bloempie20 schreef:Pucca schreef:hmzzz... ken je de Vrije oud gereformeerde gemeenten??![]()
![]()
![]()
Nu ik dit opschrijf, zit ik trouwens ook te denken: Er zijn toch ook mensen die door bepaalde omstandigheden/ ervaringen liever met een vrouw willen praten, als met een man. Daar moet toch ook de ruimte voor zijn?
Is het bij jouw in de gemeente mogelijk om over dit soort dingen (werk bedoel ik) te praten? Bijv met een dominee of ouderling?
Pucca schreef:gurl schreef:
Ja ik weet dat het best moeilijk is...zit zelf in mijn eindexamen en heb geen idee wat ik hierna ga doen...er is mij verteld dat je dat in maart toch wel moet weten maar goed...
Ik denk dat God ook verlangens en talenten in jou legt. Dus wat jij wil kan heel goed ook zijn wat God wil. En als je echt geen idee hebt wat je wil dan ga je gewoon doen wat jij wil. De wereld vergaat nl niet als je iets anders doet dan wat Gods plan is. Bovendien denk ik dat God best wel moeite wil doen om het jou te laten zien. Stel je voor een vader die een zoontje heeft en het blijkt dat dat zoontje slecht hoort. Denk je dan dat de vader dan maar helemaal ophoudt met praten? Nee hij zal juist harder en duidelijker praten of op een andere manier communiceren zodat zijn zoontje het toch zal begrijpen...
mooi stukje! verhelderd wel...
Pucca schreef:Raido schreef:Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
Sjaan schreef:Pucca schreef:Raido schreef:Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
De wet zegt het óók ! Dat betekent dat behalve de (ik denk burgerlijke) wet iemand anders dit stelt, Paulus dus. Beschouw je de bijbel als door God geinspireerd, en Paulus' woorden hier als Gods woorden, dan betekent dat dat de vrouw moet zwijgen in de gemeente, zoals niet alleen de burgerlijke wet, maar ook God zegt. Ik denk dat het hier dan gaat om de erediensten. Pastoraal werk mag volgesn mij wel gedaan worden door een vrouw. Waarom niet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten