Moderator: Moderafo's
doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen![]()
en gebedsdiensten dan, zijn die wel goed? Jas?
jas schreef:doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen![]()
Ik zou toch eerst zelf de Heere vragen of het Zijn goedkeuring zou kunnen wegdragen. Ik zou er absoluut niet zonder meer aan deelnemen.
Riska schreef:Vanmorgen werd door Ds. Velema voor de EO uitleg gegeven over het verschil tussen de gaven (meervoud) van de Geest en de vrucht (enkelvoud) van de Geest.
Hij sprak woorden waarmee ik het zeer eens was. Er kunnen mensen zijn die in tongen spreken, die aan handoplegging doen, maar dat kan gebeuren zonder de Geest, zij dragen geen vrucht.
Het gaat er in de eerste plaats om dat ons leven vrucht draagt, die ons gegeven is, wanneer de Geest in ons is. En misschien worden ons dan de gaven geschonken.
Riska schreef:Er is ook nog een verschil tussen handoplegging en handoplegging.
Handoplegging bij een huwelijk is niets meer en niets minder dan het bruidspaar zegenen in de naam van God en hen toebidden dat hun huwelijk er mag zijn in het licht van God.
Terwijl er een andere handoplegging is - mensen die iets van een genezende gave hebben. Bij dat laatste moet je heel ontzettend goed weten uit welke macht en kracht zij dat doen: uit God of uit de mens zelf of uit satan...
jas schreef:Riska schreef:Er is ook nog een verschil tussen handoplegging en handoplegging.
Handoplegging bij een huwelijk is niets meer en niets minder dan het bruidspaar zegenen in de naam van God en hen toebidden dat hun huwelijk er mag zijn in het licht van God.
Terwijl er een andere handoplegging is - mensen die iets van een genezende gave hebben. Bij dat laatste moet je heel ontzettend goed weten uit welke macht en kracht zij dat doen: uit God of uit de mens zelf of uit satan...
Vind ik ook. Daarom zou ik me er van onthouden.
brammetje schreef:jas schreef:doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen![]()
Ik zou toch eerst zelf de Heere vragen of het Zijn goedkeuring zou kunnen wegdragen. Ik zou er absoluut niet zonder meer aan deelnemen.
Als het goed is doe je dat toch bij alle dingen , goedkeuring vragen . Je gebed is als christen toch , Leid mij op Uw weg , en U wil geschiede . aan Uw hand .! zelfs bij postings op refoweb .
Ik snap dan even deze reaktie niet Jas
Happy One schreef:jas schreef:Riska schreef:Er is ook nog een verschil tussen handoplegging en handoplegging.
Mee eens dat het van meerdere krachten kan komen. Maar dat mag niet de reden zijn om een Bijbels gebod (Markus 16:17 'op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden' ) naast je neer te leggen cq je ervan te onthouden.
jas schreef:brammetje schreef:jas schreef:doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen![]()
Als het goed is doe je dat toch bij alle dingen , goedkeuring vragen . Je gebed is als christen toch , Leid mij op Uw weg , en U wil geschiede . aan Uw hand .! zelfs bij postings op refoweb .
Ik vind dit gigantische muggezifterij. Sorry. Vraag je dat ook als je naar de bakker gaat, of naar de supermarkt?
Boekenlezer schreef:Happy One schreef:jas schreef:Riska schreef:Er is ook nog een verschil tussen handoplegging en handoplegging.
Mee eens dat het van meerdere krachten kan komen. Maar dat mag niet de reden zijn om een Bijbels gebod (Markus 16:17 'op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden' ) naast je neer te leggen cq je ervan te onthouden.
Een grondig exegetisch onderzoek naar deze tekst voordat je allerlei conclusies trekt... Ook een goed idee!!
Happy One schreef:Verder is de tekst naar de letter zo duidelijk als wat. Kunnen we tegenwoordig nog onbevangen luisteren naar wat de Schrift tot ons te zeggen heeft?
brammetje schreef:jas schreef:brammetje schreef:jas schreef:doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen![]()
Ik vind dit gigantische muggezifterij. Sorry. Vraag je dat ook als je naar de bakker gaat, of naar de supermarkt?
Muggezifterij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ja zelfs als ik naar de supermarkt en bakker ga vraag ik daarna . Ook de boodschappen en levensmiddelen behoren tot het rentmeesterschap , alhoewel ik op een aantal dingen het antwoord wel weet , geleerd door de loop der jaren vraag ik nog steeds bij een heleboel dingen om wijsheid , raad .
zelfs voor deze reaktie op de muggezifterij , ik bid dat ik ook hiermee iets mag uitstralen .
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten