Gods droom....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 15:27

Aragorn schreef:
jas schreef:
frekje schreef:Ja, alleen wil God wel dit:

Niet willend dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. (2 Petrus 3:9)

Maar daar gaat het nu niet om frekje

Waarom niet?

Ben je een beetje in een vervelende bui Aragorn?
Ik zei dat het daar nu niet om ging omdat het offtopic is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 feb 2005 15:33

Haha, valt mee hoor, ik heb geen ochtendhumeur. :) Ik dacht al wel dat jij dat bedoelde, maar ik denk dat het wel ontopic is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 15:40

Aragorn schreef:Haha, valt mee hoor, ik heb geen ochtendhumeur. :) Ik dacht al wel dat jij dat bedoelde, maar ik denk dat het wel ontopic is.

Gedachten zijn vrij.

aldo bulten
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aldo bulten » 26 feb 2005 22:46

zijn de gedachten vrij? of ben je vrij om je gedachten te uiten?
wat is het nou?
hm.... dit is wel ff offtopic :?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 23:05

aldo bulten schreef:zijn de gedachten vrij? of ben je vrij om je gedachten te uiten?
wat is het nou?
hm.... dit is wel ff offtopic :?

Menselijkerwijs gesproken zijn ze vrij om te hebben. Maar er moet naar God toe wel verantwoording voor worden afgelegd. Zover wou ik in dit topic echter niet gaan. Het is niet het onderwerp hier.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 feb 2005 12:34

jas schreef:God heeft geen dromen. Hij, de Schepper van alle dingen, voor Wiens ogen alle dingen naakt en geopend liggen, maakt Zich geen illusies. Hem is alles ten volle van eeuwigheid bekend. Hij weet morgen niet iets wat Hij ook vandaag niet weet, en Hij weet vandaag niets wat Hij gister ook al niet wist. God droomt niet, alle werkelijkheid is in Hem vertegenwoordigd. Hij is de Waarachtige, het eeuwige Zijn Zelf en Hij drukt dat uit in Zijn Naam; Ik ben Die Ik ben, of Ik zal zijn Dien Ik zijn zal.

Ik geloof ook dat God mijn toekomst kan zien, en dat hij zo in mijn verleden kan kijken. Hij ziet mij nu en Hij weet wat voor plannen hij met mij heeft..
Ik geloof alleen niet dat ik altijd voldoe aan Zijn plan. Hij wil dat ik altijd oprecht leef en dat ik deze wereld in ga om mensen tot Zijn dispelen te maken.. Ik geloof dat god er van droomt (of graag zou zien) dat alle christenen hier in dit koude kikkerlandje eens echte (active) volgelingen van Jezus zouden worden.. Hij heeft nooit gewild dat het hier in nederland zo koud is. Hij heeft laten laten zien in Jezus wat hij met de wereld wou.. Hij vraagt ons om Jezus na te volgen om zijn plan tot uitvoer te brengen! (en ja ik geloof dat God dat heel graag wil (of mischien wel over droomt, ook al is dat menselijk ged8))
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 feb 2005 12:36

Niet willend dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. (2 Petrus 3:9)

God heeft zijn droom denk ik uitgesproken... Gods doel is denk ik om iedereen op de wereld te redden! (of zou het niet zo zijn?)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 15:10

Nee Gods droom was om een perfecte maatschappij te maken, maar dat is niet gelukt, Gods droom werd een nachtmerrie.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 feb 2005 15:23

Raido schreef:Nee Gods droom was om een perfecte maatschappij te maken, maar dat is niet gelukt, Gods droom werd een nachtmerrie.

Gods droom naar de nachtmerrie dan.. :wink:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 28 feb 2005 16:34

Raido schreef:Nee Gods droom was om een perfecte maatschappij te maken, maar dat is niet gelukt, Gods droom werd een nachtmerrie.

Dat zou van God een mislukkeling maken (vind ik), dus iets klopt niet in deze redenering. :)

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 28 feb 2005 18:57

hijwel schreef:

God heeft zijn droom denk ik uitgesproken... Gods doel is denk ik om iedereen op de wereld te redden! (of zou het niet zo zijn?)

Ja, en laten we nu niet weer gaan zeuren of dit off-topic is, maar ik geloof dat dit Gods droom was.

God wil iedereen redden, maar niet iedereen wil zelf! En daarom wilde God ook een perfecte maatschappij maken, maar wilden de mensen dat even vernietigen.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 feb 2005 21:38

frekje schreef:God wil iedereen redden, maar niet iedereen wil zelf! En daarom wilde God ook een perfecte maatschappij maken, maar wilden de mensen dat even vernietigen.

Deze laatste alinea is remonstrantisme in zijn zuiverste vorm.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 mar 2005 00:30

jas schreef:
frekje schreef:God wil iedereen redden, maar niet iedereen wil zelf! En daarom wilde God ook een perfecte maatschappij maken, maar wilden de mensen dat even vernietigen.

ach ja.. zolang het maar bijbels is.

God geeft volgens mij duidelijk zijn wens aan ons in de bijbel: "ik wil dat er niemand verloren gaat'!"..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 mar 2005 01:39

hijwel schreef:
jas schreef:

God geeft volgens mij duidelijk zijn wens aan ons in de bijbel: "ik wil dat er niemand verloren gaat'!"..

God wil niet dat één van de uitverkorenen verloren gaat en dat zal ook niet gebeuren.

Joltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Joltje » 01 mar 2005 08:52

jas schreef:
hijwel schreef:
jas schreef:

God wil niet dat één van de uitverkorenen verloren gaat en dat zal ook niet gebeuren.

Waar lees je dat in de Bijbel? Ik vind dat je nogal krap denkt van Gods genade. De Heere Jezus is gekomen om te lijden en sterven voor alle mensen (dus niet alleen voor de uitverkorenen). Zijn offer is niet werkzaam voor iedereen, omdat de mensen dit zelf niet willen, maar het is wel genoegzaam voor iedereen! Dat lees ik wel in de Bijbel.

Terug naar “Archief”