is...Raido:Naar mijn idee zijn het vooral mensen die God alleen kennen als 'De God van de Bijbel' en niet als God van ervaring..
Die zeggen dat je niet boos mag zijn op God, omdat God goed
Raido, Ik zal hier maar even reageren, want ik zeg inderdaad dat je niet boos mag zijn, onder andere omdat God goed is.
Toch probeer ik de dingen die ik zeg, niet onbarmhartig en liefdeloos over te laten komen. Ik probeer constant uit te leggen hoe ik denk dat het is, en dat inderdaad op grond van de bijbel.
Je hebt alleen geen gelijk als je zegt dat ik iemand ben die God alleen kent als de God van de Bijbel, en niet als God van ervaring. Echt niet waar(als ik wil kan ik dit ook als een veroordeling van jouw kant opvatten, maar je kent me niet, dus je kunt het gewoon niet weten, ik mag van mijzelf zeggen, dat ik een zeer levende relatie met God heb, en dat ik echt niet alleen maar in het licht wandel, op deze aarde). Allereerst probeer ik niet te zien de God van de Bijbel, maar de Bijbel van God. Misschien flauw, maar daar zie ik wel verschil tussen.
Verder: Ik ben het echt met je eens dat het leven met God niet een en al vreugde is. Er zijn zo ontzettend veel moeilijke en onbegrijpelijke dingen, het is haast vaker donker dan licht om mij heen. Maar ik probeer vast te houden aan de toekomst, die heerlijk zal zijn, en die eeuwig veel langer zal duren dat het leven hier. Ik probeer te beseffen dat het leven hier haast enkel maar als doel heeft, de genadetijd voor anderen.
Waar jij zegt dat ik onbarmhartig ben, heb je volgens mij niet goed begrepen wat ik bedoelde, dat heb ik in dat topic al nader uitgelegd.
Als iemand vindt dat ik in het vervolg niet op een eerlijke manier reageer op een onderwerp, zou ik dat dan graag gelijk horen, zodat er concreet over gepraat kan worden.
Weet in ieder geval dat ik vanuit mijn hart probeer na te leven: Heb God lief boven alles, en je naaste als jezelf.