vaccineren : fascinerend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2003 18:43

Als je je kinderen niet laat inenten, maak je toch wel gebruik van anderen die hun koters wel een prik geven. Doordat veel mensen zijn ingeent, word je namelijk minder snel besmet.

Ik vind dat je wel mag inenten, argumenten staan hierboven en zal ik niet herhalen.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 22 jan 2003 21:27

Afbeelding

Als Rabin een kogelvrij vest had gedragen...
Heb me er altijd over verbaasd, waarom niet gewoon een vest onder je pak?

Maar ja, waar leg je de grens? Dingen overkomen je nu eenmaal. Denk dat ieder voor zich moet bepalen hoe en wat. Alleen als het om besmettelijke ziekten gaat heb je verantwoordelijkheid naar je omgeving toe.
..

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 23 jan 2003 01:21

Ik heb er even over nagedacht of ik dit verhaal hier kwijt wil, maar ik denk dat het toch goed is, omdat een persoonlijke ervaring vaak wel meerwaarde heeft.

In eerste instantie zijn onze kinderen niet ingeënt volgens de normale inentingsgewoonten.
Ikzelf twijfelde in die tijd. Mijn man niet. Inenten was geen gewoonte in onze omgeving.
Na veel nadenken hebben wij (m.n. ik) ervoor gekozen om tóch in te enten. Dit besluit heb ik niet zomaar genomen. Daar is veel onderzoek en gebed aan vooraf gegaan.
De oudsten hebben toen een soort 'inhaalmanoeuvre' gemaakt. De (toen de) jongste kon het gewone inentingsprogramma volgen. Die jongste was toen ons derde kindje.
Dit kindje is toen behoorlijk ziek geworden van zo'n prik.
Voor mijn man was het toen klaar: "Stoppen en wel direct".
Ik heb het daar wel moeilijk mee gehad.
Wij kregen toen een vierde kindje. Dat werd, uiteraard, niet ingeënt.
Ons vierde kindje liep kinkhoest op toen ze negen maanden oud was. Drie keer (!) heb ik haar 'voor dood' in mijn handen gehad. Toen is ze opgenomen in het ziekenhuis. Daar lagen nog twee kinkhoestgevalletjes. (Ingeënte gevalletjes, overigens.)
Hoe zwaar dát was, kán ik (wil ik hier ook niet) niet verwoorden..................
Zó ziek................... Niet ingeënt................... MIJN kindje................ En NU????????????????
Ik heb toen een heel byzondere genade ervaren: ik kon dit kindje helemaal overgeven in de handen van God. Als ze in Zijn handen was, dan was ze goed af! Oók als ze van mij werd afgenomen!
Laten we eerlijk zijn: ik ben heel blij dat ze is blijven leven! Maar toen, toen God zo duidelijk Zijn genade schonk van een volkomen overgave, toen was het voor mij, wel heel verdrietig, maar toch GOED geweest, óók als zij was overleden.
Dit is voor mij een bevestiging geweest dat het, in mijn geval, goed was geweest, dat besluit om niet in te enten.

Met dit verhaal spreek ik absoluut geen oordeel uit. Dit is een heel persoonlijke ervaring. Wel een ervaring overigens waar ik toch toch met veel 'vreugde' (dit is niet het goede woord) op terugkijk. Zó dicht bij de Heere ben je niet elke dag..................
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

joepie

Berichtdoor joepie » 23 jan 2003 09:40

Nu begrijp ik dat je het moeilijk hebt gehad in die periode, en dat je door God 'klaargemaakt' werd om eventueel je kind weer af te moeten staan. Maar wat heeft het met inenten te maken?
Ook ik heb twee kinderen zo ziek gehad dat er bij gewaakt moest worden, en ook daar was God duidelijk bij.
Maar ze hadden dan niet een ziekte die ik had kunnen voorkomen door ze te laten inenten. Ik zou mezelf juist verwijten maken als ze zouden sterven en ik dat had kunnen voorkomen door ze wel in te laten enten.
Want dat zou in zo een geval betekend hebben dat ik (voor mij) niet goed voor deze kinderen gezorgt had. Ik leer ze tenslotte ook dat ze niet moeten oversteken als het licht op rood staat maar moeten wachten tot het op groen staat. Waarom zou ik ze dan niet proberen te beschermen tegen gevaarlijke ziektes. In jullie geval was het kind dus ook een gevaar voor de omgeving want die konden daardoor besmet worden.
En eventueel wel sterven....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 jan 2003 11:13

joepie schreef: Waarom zou ik ze dan niet proberen te beschermen tegen gevaarlijke ziektes. In jullie geval was het kind dus ook een gevaar voor de omgeving want die konden daardoor besmet worden.
En eventueel wel sterven....

Als je het verhaal van Elsa leest blijkt dat ookj ingeente kinderen deze ziektes kunnen krijgen.......

Ook wij laten onze kinderen inenten tegen DKTP. De BMR niet. Onze oudste heeft wel de men. C gehad. Ik weet niet of de we de jongste ook hier tegen inenten. Persoonlijk vinden wij dat je je wel tegen ziektes werbaar mag maken maar het houdt absoluut niet in dat ze niet ziek worden. Bof, mazelen en rode hond zijn meestal vrij onschuldig als ze deze ziekten op jonge leeftijd krijgen. Dus die krijgen ze niet.
Als je kinderen er ziek van worden kan ik me voorstellen dat je niet meer ent. Enten levert nog altijd risic's op.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 23 jan 2003 11:59

RPGtB schreef:
RPGtB schreef:
Waarom zou een vacinatie Gods besluit in de weg staan? Je kunt dan ook wel meteen de hele gezondheidszorg afschaffen omdat "als God wil dat ik beter wordt, dan doet Hij het wel."
Je kunt ook zondag niet naar de kerk gaan, maar naar de discotheek, want: "Als God wil dat ik bekeerd wordt, dan wordt ik het toch wel."
En we kunnen het natuurlijk ook omkeren: "Als God wil dat ik ziek wordt, dan wordt ik het toch wel, ook al ben ik gevacineerd!"

Klopt en als God wil dat we doodgaan zullen we doodgaan, en als God wil dat we blijven leven zullen we blijven leven ...
Maar spring je daarom van een hoog flatgebouw af, of voor een aanstormende trein
Volgens mij heeft God ook de mens een eigen wil en eigen verantwoordelijkheid gegeven
John

Volgens mij heb je niet helemaal door wat ik met dit stuk wou zeggen. Ik wou hiermee zeggen dat ik vind dat vacineren wel kan, en dat het argument dat het God in de weg staat weinig opgaat, want als God echt iets wil dan doet Hij het wel. Vacinatie zie ik niet als God obstrueren.
Credo ergo sum

humane errare est :wink:

John

Terug naar “Archief”