hoe is jou Godsbeeld gevormd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 feb 2005 11:07

ik kan natuurlijk niet achter blijven :wink:

vraag 1: wat heeft je beeld van God gervormd?
Mijn eerste beeld van God is gevormd door mijn opvoedig, kerk en achtergrond. Ik zag God niet als Vader maar als een Heilig God die boos was op mij! Ik wist niet dat hij het beste met mij voor had. Hij wou dat ik mezelf in zou leveren, om daarna niks terug te krijgen. Ik had het ideen dat ik alles kwijt zou raken op het moment dat ik in contact zou komen met God.
Vanaf mijn 17/18 is mijn beeld van God helemaal verandert. Ik leerde God persoonlijk kennen. Mijn beeld van God is vooral gevormd door mensen die heel dicht bij God leven. Van hen wou ik leren, want ik wist dat zij God heel persoonlijk kenden. En dat wil ik nog heel mijn leven gaan doen. Leren van mensen die God kennen!

vraag 2: wat voor beeld heb je nu van God?
Hij is een Vader voor mij! Ik kan alles bij hem neerleggen en hij zorgt voor mij. Jezus is voor mij het grote voorbeeld van hoe God mij wil maken. De Heilige geest is voor mij de Geest van Jezus die steeds meer kamers van mijn huis (lichaam) in wil nemen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 25 feb 2005 13:03

vraag 1: wat heeft je beeld van God gervormd?

Opvoeding, omgeving, school, kerkgaan: alles waar je mee te maken krijgt.
Mijn beeld ván God was als een grote man (met baard en al), maar dan wel een die met een boek voor zich zat af te vinken als ik weer iets verkeerd gedaan had.

vraag 2: wat voor beeld heb je nu van God?
Nu heb ikhet beeld van een Vader, maar niet meer van Iemand die alle foute dingen afvinkt, maar Iemand die me er op wijst, en mij vergeeft, en steeds weer opnieuw de moeite neemt om me dingen te leren ook door zijn Geest. Zijn Zoon als een voorbeeld en doel in mijn leven.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Terug naar “Archief”