caprice schreef:Aragorn schreef:caprice schreef:Cisca schreef:Zonder geloof ben ik ook gelukkig, dus, dat hou ik maar zo.
Die gedachte is waanzin. Je denkt dat je gelukkig bent, maar dat maakt de duivel je maar wijs. Je bent doodongelukkig als je dat geloof in Christus niet bezit.
Waarom denken mensen dat toch altijd voor anderen te weten?
Ik probeer Gods Woord te laten spreken.
Cisca, ik hield het alleen maar voor omdat ik niet kan aanzien dat er mensen voor eeuwig verloren gaan. Dat geluk wat je nu hebt vervult je hart toch niet volledig?
Jawel hoor, vroeger heb ik ook gedacht, dat het niet zou kunnen, dat blijkt dus anders te zijn.
Caprice schreef:Uit je reactie begrijp ik dat je er in het verleden veel mee bezig geweest bent. De Heere mocht er nog op terug komen.
Caprice, ik begrijp, dat je dit oprecht meent, dat waardeer ik erg, en respecteer het ook, daarom wil ik je ook niet kwetsen, maar, juist bij alles wat ik mee heb moeten maken, heb ik geen steun, kracht of aanwezigheid van god, of zo je wilt de heere, ondervonden, terwijl ik er echt langdurig om heb gevraagd, dan zal hij er later ook wel niet op terugkomen, vandaar dat ik tot mijn conclusie gekomen ben, daardoor denk ik ook, dat er geen leven na de dood is.
Mocht het later blijken toch anders te zijn, dan behoor ik vast tot degenen die niet behouden zijn, maar dan komen we op het ingewikkelde onderwerp uitverkiezing terecht, daar ga ik verder geen discussie over aan.