Moderator: Moderafo's
Raido schreef:We schuiven geven Satan van veel te veel de schuld, Hij doet alles fout! Het spreekwoord 'iemand op zijn duvel geven' gaat dan wel heel erg op, ik denk dat dat een verkeerde instelling is, het is niet alleen de Satan die er voor zorgt dat het hier een grote baggerzooi is en dat wij verkeerde dingen doen en bewerkstelligen, als je een mooie vrouw ziet, dan zorgt de Satan niet dat jij daar opgewonden van raakt, dat doet jou IK, dat binnen in je..
Raido schreef:Het is de gedachte van je zelfof je negeert de gedachte van de duivel en laat je nieuwe ik (jezus geest) reageren op het contact met deze mooie vrouw.maar verder ben ik het met je eens
9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.
hijwel schreef:Raido schreef:Het is de gedachte van je zelfof je negeert de gedachte van de duivel en laat je nieuwe ik (jezus geest) reageren op het contact met deze mooie vrouw.maar verder ben ik het met je eens
dat is juist de fout
die gedachtes zijn niet van jezelf (als je een nieuwe schepsel bent geworden) Jij (nieuw schepsel) bent niet meer wie je was.. Jij doet geen zonde meer! (die in Christus Jezus zijn doen geen zonde meer).
mischien eenzeidig belicht.. maar we moeten afrekenen met onze oude ik. en groeien in onze nieuwe ik.. Wij zijn nieuwe schepsels, en ik vindt het gek om te zeggen dat we dan tegen onszelf moeten vechten. Want dat is niet waar!
this wel net hoe je jezelf indentificeerd... ben jij een zondaar, of ben je een nieuw mens geworden.9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.
Jansen schreef:Onze nieuwe mens kan niet zondigen maar wij wel als we onze oude mens in ons laten regeren! Dat is de strijd die we tegen onszelf moeten voeren; we moeten de neiging om onze oude mens te laten regeren onderdrukken, dat kunnen we niet uit onszelf wij zijn immers geneigd tot alle kwaad, toch mogen we vanuit Jezus' genade er voor kiezen om onze nieuwe mens te laten regeren! Dat kan een hele strijd zijn maar Hij is genadig en wil in ons groeien opdat we meer en meer aan Hem gelijk worden!
Melody schreef:Een nieuwe mens doet géén zonde? Leg dat eens uit. (dat klinkt heel mooi en idealisitsch en was het maar waar, maar ik ben nog geen mensen tegengekomen die geen zonden doen, helaas)
9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.
Melody schreef:Een nieuwe mens doet géén zonde? Leg dat eens uit. (dat klinkt heel mooi en idealisitsch en was het maar waar, maar ik ben nog geen mensen tegengekomen die geen zonden doen, helaas)
Raido schreef:Wat mij hier op refoweb persoonlijk heel erg opvalt is het volgende, in een aantal topics komen mensen met dingen zoals "verlost uit de klouwen van de satan" etcetra, "de macht van satan is groot", "dat is een schepsel uit de hel/van satan". Maar dan wil ik jullie toch ergens op wijzen dat er een driekoppige vijand is, de Satan, onze eigen ik en de wereld.
Maar die laatste twee zie ik toch bar weinig terug, het is Satan boven en onder, neem de klonen bijvoorbeeld, dat zijn schepselen van Satan, nee dat zijn het niet, dat zijn schepselen van de wereld, of van onze eigen ik, en dat wordt niet ergens bestuurd door Satan die als de "Master of Puppets' aan de touwtjes van je leven trekt.
Raido schreef:We schuiven geven Satan van veel te veel de schuld, Hij doet alles fout! Het spreekwoord 'iemand op zijn duvel geven' gaat dan wel heel erg op, ik denk dat dat een verkeerde instelling is, het is niet alleen de Satan die er voor zorgt dat het hier een grote baggerzooi is en dat wij verkeerde dingen doen en bewerkstelligen, als je een mooie vrouw ziet, dan zorgt de Satan niet dat jij daar opgewonden van raakt, dat doet jou IK, dat binnen in je..
En daar ben ik het totaal niet mee eens, ofwel volkomen oneens, maar dat weet je. Waarom zouden er klonen komen: omdat de mensen de techniek heeft en die gebruikt, omdat de mens als God wil zijn, dat God wil scheppen.. De hoogmoedswaanzin van de mens.Het zijn maaksels van satan, die door menselijke handen tot stand komen. Natuurlijk is de mens zelf verantwoordelijk voor wat hij doet. Het feit dat satan de mens trekt, ontslaat de mens niet van zijn verantwoordelijkheid. Het is vaak satan die de mens op gedachtes brengt, maar de mens voert het uit. De mens bouwt dus mee aan het rijk van satan.
Raido schreef:En daar ben ik het totaal niet mee eens, ofwel volkomen oneens, maar dat weet je. Waarom zouden er klonen komen: omdat de mensen de techniek heeft en die gebruikt, omdat de mens als God wil zijn, dat God wil scheppen.. De hoogmoedswaanzin van de mens.
Ik ben niet de advocaat van de duivel, en ik ken de macht van Satan, misschien nog wel meer als jij..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten