Nee... als het uiterlijk niet te zien is, is het niet goed
Waarom niet?
Ik vind vaak dat mensen die er van buiten het meest refo uitzien, het minst van God durven te getuigen ... (p.s. ervaring van mij, dus geen verwijt)
Moderator: Moderafo's
M@rije schreef:Nee... als het uiterlijk niet te zien is, is het niet goed
Waarom niet?
Ik vind vaak dat mensen die er van buiten het meest refo uitzien, het minst van God durven te getuigen ... (p.s. ervaring van mij, dus geen verwijt)
Marnix schreef:Ik vraag het me af Cathy. God wil dat door jou laten zien... Maar zal Hij dan niet van jou vragen om ook te laten merken dat je christen bent?
Cathy schreef:Marnix schreef:Ik vraag het me af Cathy. God wil dat door jou laten zien... Maar zal Hij dan niet van jou vragen om ook te laten merken dat je christen bent?
Hij vraagt van mij om in Hem te blijven, dan blijft Hij in mij, en daardoor zal ik kunnen getuigen op verschillende manieren.
Altijd, bij en met alles naar de Heer 'terugkoppelen' bedoel ik. Dat wèl bewust doen. Dan hoef ik me er niet mee bezig te houden of mensen aan mij zullen zien dat ik christen ben. Ze zien/merken het 'gewoon'. (ook al heb ik m'n leren lange broek aan)
Snap je wat ik bedoel?
Ik kan het niet anders zeggen! Helemaal mee eens!Riska schreef:Leven als christen - voor mij is dat niet persé de hele dag erover praten.
Voor mij zit het ook niet in kleding - behalve dat ik geen aanstoot zou willen geven door een minimum aan kleding bv.
Overigens: lange rokken kunnen ook bijna onzedig zijn als ik kijk naar de ongelooflijk diepe splitten die er soms in zitten.![]()
Hoe ik mijn geloof probeer vorm te geven?
Niet door aldoor over Jezus te spreken, bv. met mijn kinderen. Maar door het voor te leven, uit te leven. Dat ik er kracht uit put ook als het leven "ongenadig" is: dat er heel veel verdriet op je afkomt, dat er grote tegenslagen zijn.
Mijn kinderen weten dat mijn geloof betekent daad het de dragende kracht is in mijn leven. Dat ik aan bepaalde situaties niet onderdoor gegaan ben, maar staande ben gebleven.
Ik probeer open te staan voor de nood van de medemens. Door ook onrecht aan de kaak te stellen. Zo nodig mensen erop wijzen dat bepaalde wetten onrecht in de hand werken. Opkomen voor de zwaksten in de samenleving bv.
Kortom: ik probeer uiting te geven aan wat ik geloof en wat ik zie als mijn opdracht en dat is voor mij vorm geven aan mijn christen-zijn.
frekje schreef:M@rije schreef:Nee... als het uiterlijk niet te zien is, is het niet goed
Waarom niet?
Ook een persoonlijke ervaring van mij dus het kan een feit gaan worden. Ja, hoe meer refo eruit zien, hoe minder deze mensen vaak voor hun geloof durven uit te komen. Heel jammer.
Maar volgens mij gaat het er ook niet om, om er in kleding refo eruit te zien. Zeker niet. Het gaat om het feit dat je je naastenliefde laat zien aan christenen en niet-christenen. Als je dat doet kom je veel verder.
En als je dan toch als man vindt dat kleren verschil maken, man-vrouw, waarom laat je je baard dan niet staan. Heb je ook weer een refo-trekje. Nee, het gaan om het feit dat je als christen je geloof uitdraagt, niet je geloofsgebruiken want dat stoot alleen maar af.
frekje schreef:M@rije schreef:Nee... als het uiterlijk niet te zien is, is het niet goed
Waarom niet?
Ook een persoonlijke ervaring van mij dus het kan een feit gaan worden. Ja, hoe meer refo eruit zien, hoe minder deze mensen vaak voor hun geloof durven uit te komen. Heel jammer.
MissF schreef:Op de jongerenavond van januari, hadden we het er met een stel refowebbers over, hoe laat jij zien dat je christen bent?
Door totaal anders te zijn? Of juist door je aante passen aan de mensen om je heen, maar laten zien dat jij wel een meerwaarde hebt in je leven?
Ik ben wel eens benieuwd, hoe jullie hierover denken...
Lindita schreef:Idd heel jammer dat jullie dit ervaren, maar aan de andere kant: het staat een beetje vreemd als je op grond van 1 of een paar persoonlijke ervaringen de hele refowereld over 1 kam scheert (toch zo'n 10.000 mensen schat ik..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten