Ik volg mijn grote voorbeeld, Aragorn, en zal daarom ook de punten eens langsgaan!
Als echte vrouw, kan ik dit natuurlijk niet over m'n kant laten gaan!
Nee, even serieus! Ik zal echt m'n best doen om er redelijk en serieus op te reageren, ookal voel ik me als vrouw wat aangevallen!
Boekenlezer schreef:- In contactueel opzicht zie ik ze als tegendraadse en recalcitrante figuren, die je met een hoop argwaan aankijken.

Het lijkt wel alsof ze denken zich alles te kunnen permitteren, en ondertussen hun best doen om het contact op een zo laag mogelijk pitje te houden. (Geldt overigens niet voor alle dames, lijkt mij.) Gewoon lekker nuchter en gezellig? (Waar m.i. alle reden voor is, aangezien een werkelijk bijzondere vrouw die werkelijk de moeite is voor een huwelijk zeer zeldzaam is.) Daarin geldt voor de dames: nooit van gehoord!
Tja, wat moet ik hier nu van zeggen? Ik vind het helemaal niet zo raar dat vrouwen mannen met argwaan aankijken. Er zijn ook foute mannen tussen de goede, en er zij heel wat (in meer of mindere mate) beschadigde vrouwen op deze aardbol.
En, misschien zijn de argwandende vrouwen zelfs wel nuchter.
Was ik maar wat argwanender geweest, dat had me 2 verkeringen gescheeld.
Je zegt dat je 31 bent, ik denk dat je dan ook met vrouwen omgaat rond die leeftijd. En misschien is het wel zo: hoe ouder hoe moeilijker te vangen! Dat zie ik ook als ik naar mezelf kijk: toen ik 16 was liet ik me makkelijk vangen door een superlooser, op m'n 18e liet ik me zeer moeilijk vangen door een super goeie gast! Laat staan hoe dat op m'n 25ste geweest zou zijn.

Misschien werkt dat bij andere vrouwen ook wel zo!
- Waar ze vooral goed in zijn: je voor de gek houden, je om de tuin leiden. Het kan vaak lijken alsof ze een hoop aandacht voor je hebben, en dat ze daarbij gedragingen vertonen waaruit je het gevoel krijgt dat het meer is dan gewoon, maar regelmatig blijkt het achteraf een grote illusie. Dan kan ik weinig anders concluderen dan: dat vragen om aandacht en zo, was niks anders dan aanstellerij wat nergens over ging, blijkbaar.
Zucht. Deze fout heb ik me ook begaan. Mannen denken overal wat van, en daar had ik als vrouw rekening mee moeten houden

Dat is zo moeilijk!
Wat dit betreft; jij verwijt vrouwen ervan dat ze niet duidelijk zijn in hun communicatie, uum, misschien kun je deze frustratie en onduidelijkheid wegwerken door zelf duidelijk te zijn. Gooi het gewoon open, ipv zwijgen en vanalles 'denken'.
Er ZIJN wel vrouwen die het express en met opzet doen: Scoren en dumpen. Da's niet netjes natuurlijk!
Veel vrouwen zijn ook opzoek naar liefde en geborgenheid. En als je een betrouwbaar figuur bent, kan het goed zijn dat ze dat bij jou zoeken, en vinden. Zonder in jou een potentiele huwelijkskandidaat te zien. Misschien vinden ze je super als goede vriend, maar niet voor meer! Dat is voor jou hartstikke balen, (je kunt er ook van die vriendschap genieten) maar ik denk niet dat dat aanstellerij is.
- Ze zijn subjectivistisch van aard, zodat de deur openstaat voor allerlei corruptie e.d. Het gaat ze niet om hoe de dingen zijn, maar om hoe zij die dingen ervaren. De objectieve werkelijkheid, waarop
waarop mannen zich doorgaans nogal spitsen, interesseert ze niet zo.
UUm, dit herken ik wel een beetje

Alhoewel ik niet corrupt ben ofzo

. Maar; opjectieve werkelijkheid. Dat word een beetje lastig. Wat is opjectief? alles is gekleurd door de bril die je ophebt.
Ik vind ook wat ik ervaar veel belangrijk dan wat er 'is'. Wat er is, dat is mijns inziens niet te zeggen, wat ik ervaar is de realiteit voor mij!
Voorbeeld: ik merkte en dacht: Katootje en jeroen vinden mij stom, wat moet ik daar nu mee? Dat zei ik tegen mijn vriend (Jaco). Toen zei hij: Wat een onzin, ze vinden je helemaal niet stom. Heel gedoe bla bla bla. Je kunt alleen weten of Katoootje en jeroen je stom vinden, als je het aan hen hebt gevraagd. Maar aangezien ik dat niet heb gedaan, is wat ik 'ervaar' de werkelijkheid! Met wat ik voel en denk heb ik te maken, en verder nergens mee. Uum, logisch toch?
- Ze zeggen ook niet gewoon wat ze denken, maar gaan daar heel anders mee om. Dat gaat vooral met veel allegorie, dialectiek en 'humbug'.
Ik denk dat dit voortkomt uit wantrouwen. Of beter gezegd: het vertrouwen is nog zo groot. Ik deed dat tegen Jaco ook heel vaak (en nog weleens).Hele kleine hints enzo, en dan was ik achteraf gefrustreerd:

WAAROM VAT JE DIE HINTS NIET OP

. Naja, uum, dat is natuurlijk bestwel dom van mij

Dan had ik maar duidelijker moeten zijn! Maar dat is later wel gekomen. Ik vind het nogsteeds lastig hoor, maar ik doe iig mijn best om gewoon te zeggen wat ik denk!
- En heb daar dan als man vervolgens geen kritiek op, want dan kom je aan het principe van vrouwelijke onschendbaarheid!

(Pfff, verwaand nest!

Kritiek is m.i. niet meer dan een normaal verschijnsel waarover je met elkaar open en eerlijk moet kunnen communiceren.)
IK zou dus wel kritiek leveren op dat 'vage gedoe'. Je wilt het toch anders hebben? Maar uum, pak het wel tactisch aan, niet in de zin van: Waarom doe je zo stom? Maar: wat is de reden dat je niet gewoon zegt wat je denkt?
Ik denk dat het gebruiken van hints voorkomt uit een (nog) te klein vertrouwen, en daar moet je heel voorzichtig mee omgaan, anders verpest je de boel!
- Ze lijken wel niet te weten wat ze willen. Nooit eens zoiets van: 'ik vind jou gaaf, en al vind je mij misschien niet zo indrukwekkend, ik wéét wat ik vind van jou en je brengt me niet van de wijs: ik gedraag me spontaan, open en hartelijk naar jou toe, en wat jij daarvan vindt is jouw zaak.' Kortom: niks geen power, niks geen drive lijken ze te hebben. Eerder zijn het van die passieve, lusteloze types, die wel op hun stoeltje blijven wachten op jou, en als je dan komt denken ze zich alles te kunnen permitteren en jij moet het maar slikken.

Sjonge jonge, wat een frustratie!!! Echt rot voor je trouwens, dat je dat allemaal zo hebt ervaren, denkt en voelt!
Ik herken wel heel erg wat je zegt!! Zelfs toen ik al verkering had met Jaco was ik nog wel lusteloos en passief, en wachtte ik op zijn initiatief. 'Bang dat ie me alsnog stom ging vinden'. Onzekerheid noemen ze dat! En dat kan heel erg belemmerend zijn. Oplossing: laten merken dat je betrouwbaar bent, dat ze van je opaan kunnen en dat hen echt wel tof vind, ookal doen ze voorstellen die jij niet leuk vind!
Wat jij van die vrouwen vraagt is: kwetsbaar opstellen. Je wilt dat ze zichzelf blootgeven in wat ze van je vinden!
Nou uum.. als ik naar mezelf kijk: ik zou dat ook nooit doen! Stel je toch voor dat ik tegen iemand gezegd zou hebben: ik vind je echt tof bladiebladiebla en die persoon zegt: uum, ik vind jou ook wel leuk, maar niet zo leuk als jij mij. Verschrikkelijk, wat zou ik dat erg vinden! Vandaar dat ik daar altijd wat terughoudend in ben, maar als ik eenmaal weet wat de ander van mij vind, dan kan ik zeg ik het ook gerust! Dus, als je zulke enthousiaste verhalen wilt horen, moet je misschien zelf beginnen met enthousiate verhalen ophangen. What you give is what you get!
Trouwens, het hoeven niet eens hele enthousiaste verhalen te zijn. Je kunt ook met hints laten merken wat je van de ander vind. Maar uum, aangezien je tegen hints bent, zul je het met enthousiaste verhalen moeten doen

- Voor spontane hartelijkheid moet je ook niet bij ze zijn. Je ontvangt het niet van ze. Maar als je ze zelf zo benadert denken ze binnen de korste keren dat je verkering wil of zo.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
(Ooit wel eens gehoord van nuchter denken...? En het feit dat een ware liefde hoogst uitzonderlijk is? Nee, je zou nog eens objectief moeten gaan denken, en je ideeën corrigeren...)
Die ervaring heb ik hetzelfde met mannen (uit de tijd dat ik nog niet wantrouwend was:s) Ben ik spontaan, nodig ik ze uit om een keer te komen, denken ze gelijk dat je verliefd bent

zucht!
- Vooral als het mooie, knappe dames betreft: die zijn meesters in het zich aanstellen, en je te confronteren met een hoop schijn (de 'humbug'). Die lijken te denken dat ze sowieso toch wel interessant zijn, en dat hun karakter er niet zo toe doet. Niks is wat mij betreft minder waar. Dames met weinig aanzien, de eenvoudigen die niet zo veel bekijks hebben, lijken daarentegen juist verreweg de prettigsten in de omgang.
Tja. er zijn arrogante types die van zichzelf weten dat ze mooi zijn:S zucht! Ik vind mijn vriendinnetjes allemaal heel mooi en lief, maar gelukkig vallen ze niet onder die categorie. Heel hinderlijk in de omgang, onsportief vaak en arrogant!
Als ik hier met mannen over spreek, lijken die dat bepaald niet tegen te spreken. Integendeel, die bevestigen mijn indrukken alleen maar.
Voorbeelden van uitspraken die ik mij herinner:
"Het functioneert af en toe inderdaad nogal merkwaardig."
"Het zijn allemaal rotwijven. Het is slechts de kunst om diegene te vinden van wie je dat het minste kan zeggen."
Misschien moet je jaco eens pben.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde was ik nog bang voor eenzaamheid: stel dat je als vrijgezel zelfstandig woont... Maar die angst is weggevallen. Het blijkt dat ik me prima redt als vrijgezel, en dat je daarmee een gelukkig bestaan hebt in vele opzichten: de enorme vrijheid die hebt, je overzichtelijke huishouden die niet zo veel geld kost. En contact onderhouden met andere mensen, daar is gelegenheid genoeg voor.
Tel dat eens bij elkaar op, en de vraag blijft over: waar zijn dames nog nodig voor, wat mij betreft?
HA, wat heerlijk dat je zo gelukkig bent! Dat is heel positief. (als je gelukkig bent, maakt je dat aantrekkelijk

) Als jij geen vrouw nodig hebt in je leven, doe je het toch lekker zonder?? Andere mensen vinden het prettiger met, ieder z'n meug toch?
Of laat ik de vraag anders formuleren:
houden van een vrouw, hoe moet dat?Ik weet het geloof ik niet meer.
Uum.. waarom zou je van een vrouw gaan houden als prima zonder kunt?
Als je iemand tegen komt zonder wie je niet wilt leven, merk je dat vanzelf, en dan is het op tijd genoeg om je dan zorgen te gaan maken hoe je nou van dr moet gaan houden

Of zijn er misschien anderen die mijn scepticisme kunnen doorbreken? Mannen die positieve dingen over dames kunnen zeggen, bijvoorbeeld. Kom er maar mee, want ik sta er open voor.
Die zijn er echt wel genoeg. Maar wat kunnen andere mannen veranderen aan jou ervaringen? Ik zou je adviseren om te doen wat je vrouwen verwijt: uitgaan van je eigen ervaringen. Waarom zou je een leger mannen laten opdraven om jou vol te stampen met hun positieve ervaringen? Daar verandert jou situatie toch geen klap mee? Hooguit word je gefrusteerder: waarom kenne zij wel leuke vrouwen, en kom ik alleen takkewijven tegen!
Enne...wat heeft het voor zin? Als jij geen vrouw nodig hebt om gelukkig te zijn, dan doe je het toch lekker zonder??