Interessant om jullie mening hierover te lezen. Ik herken mezelf wel in Galateia's mening, maar ik zou graag een school willen die christelijk is, waar het onderwijs goed is en waar ook ruimte is voor andersdenkenden etc. Wij hebben inmiddels eens rond gekeken, de scholen in de buurt zien we niet zo zitten, we hebben er gewoon geen goed gevoel bij. Hij gaat nu sinds kort naar de christelijke peuterspeelzaal een plaats verderop. Deze psz hoort bij een christelijke school op reformatorische grondslag (wat een taal trouwens

). Voor zover we kunnen beoordelen is deze school erg goed qua onderwijs en worden gewoon alle kinderen toegelaten, ook moslims etc. Dat vind ik zelf wel mooi, zo krijgen ze ook echt te maken met andersdenkenden. Ik denk dat we daar in januari maar eens een gesprekje gaan aanvragen om het te hebben over het beleid, onderwijs etc. Hebben jullie dat ook gedaan, of keek je puur naar de info op internet en ging je daarop af? Degenen die wel op gesprek zijn geweest: wat vroegen jullie en waar letten jullie op tijdens zo'n gesprek?
Wat betreft burenlawaai. Inderdaad is het wettelijk vastgelegd dat dit tot 22u mag. Het enige wat je zou kunnen doen is eventjes langsgaan met een appeltaart

en vriendelijk uitleggen dat jullie en jullie kinderen er toch wel behoorlijk last van hebben. Je zou dan kunnen vragen hoelang het nog gaat duren en vragen of ze een beetje willen proberen het grove geschut zo vroeg mogelijk te doen (voor zover mogelijk). Sterkte! Kan me voorstellen dat het best vervelend is.