Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 25 mei 2011 17:40

Wat enorm apart Galateia! Dan is hij dus echt van Michael's leeftijd :) Beinvloedt dat nog iets voor de nieuwe adoptie of blijft alles hetzelfde?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2011 17:49

In principe verandert er echt helemaal niks. Voor de wet is hij nu gewoon 4, daar verandert niks wat aan, zelfs al zouden we het van de daken schreeuwen. Hij is en blijft wettelijk gezien 4 jaar. Punt.

Dus: nee :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 mei 2011 17:53

OK :) Vroeg het me gewoon af omdat z ehier zo'n 'big deal' maken van Michael's leeftijd en niet alleen biologisch maar ook emotioneel. En ik denk dat als we er bv hier achter zouden komen dat Michael een jaar jonger is, het feest niet doorgaat ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2011 17:59

Nee, hier geldt gewoon: voor de kinderbescherming moet je gezin stabiel zijn, het kind lekker in zijn vel zitten, etc. Dat is allemaal al 'bewezen' en goed gekeurd. Dan komt de wet: nieuwe kindje moet minimaal 1 jaar jonger zijn dan het al aanwezige kind in het gezin. Kindlief is nu 4 (haha), dus nieuwe kindje max. net 3 jaar en 1 week.

Maar omdat wij altijd een beetje twijfelden en we geen te klein gat willen, hebben we zelf de max voorlopig op 3 jaar gesteld (dus 3 jaar en 0 weken). Want over een paar weken mag het kindje max. 3 jaar en 1 maand zijn, en zo verder. Aangezien we nu pas op z'n vroegst ongeveer na de zomer een voorstel verwachten (heeft te maken met politiek en verkiezingen enzo in het land van herkomst), zal kindlief hier wel al bijna 4 zijn of 4 (in zijn lijf en hoofd dan) en mag het nieuwe kindje nog steeds max. 3 jaar zijn.

Dus nee. We veranderen er niets aan. Dat jaar verschil zit wel goed. Daar komt bij: van het nieuwe kindje zullen we de leeftijd ook vast wel niet weten 8)

Maar we zijn nu blij, dat we gevoelsmatig al de max. leeftijd voor het nieuwe kindje op 3 hebben gesteld (voorlopig dan). Mocht het nou heel lang gaan duren, dan kan dat wel weer omhoog, maar voorlopig is het dus wel goed zo. Ze moeten niet te dicht bij elkaar zitten, natuurlijk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 mei 2011 18:04

Duidelijk :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mei 2011 07:51

Dat lijkt mij ook apart Galatiea! Ik zou ook lekker niets zeggen als hij het zo naar zijn zin heeft op school.

@ laura Hoe is het met jullie adoptiemogelijkheden en plannen momenteel? Het is wel niet het juiste topic, maar het gaat ook over kinderen :wink:

Nog over het toilet....ik zit er ook nooit alleen. Het is niet zo dat ik het perse wil dat ze meegaan, maar ze vinden het bereninteressant wat daar allemaal gebeurt. De interesse van zoonlief neemt nu hij zindelijk is wat af ( en het grappige is, hij wil wel privacy op het toilet :lol: en geeft het ons niet), maar ik merk dat onze dochter het nu ook interessant vindt op de wc.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 mei 2011 08:32

Ik ben ook nooit de enige op de wc. Zoonlief komt altijd gezellig op het krukje zitten. Daarna trekt hij door en zwaait hij de boel na! :lol: :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 mei 2011 09:01

Ha, hier kwam er eerst ook altijd wel eentje kijken.
Maar ik heb het maar afgeleerd toen ik hoogzwanger was.
Zag het niet zitten dat ze ook in de kraamweek steeds zou willen kijken. Toen wilde ik wel privacy. ;)

Tegenwoordig doet zij zelf ook de deur op slot. :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mei 2011 10:32

ajl schreef:Dat lijkt mij ook apart Galatiea! Ik zou ook lekker niets zeggen als hij het zo naar zijn zin heeft op school.

Ja, dat is het inderdaad. Ik ga zometeen mijn peuter van de kleuterschool ophalen 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 mei 2011 11:02

haha je brengt het zo mooi hé!
Wel een apart idee denk, maar je moedergevoel klopt dan toch altijd hé!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mei 2011 11:49

Haha, nou, het is wel prima. Ik haalde hem net op en 3 kleuterjuffen kwamen even vertellen, wat een leuk kindje het toch is, wat een lieverd. Een paar moeders er nog even bovenop. Ik groeide acuut nog eens 10 cm van trots, natuurlijk. En al die blonde meisjes uit groep 5, 6 en 7 zijn helemaal weg van hem. Hij liep met twee blonde dames, elk aan een hand, naar huis. Daar liep ik dan maar achteraan. Ze vinden hem allemaal zo schattig, haha, tja, hij is de ukkepuk van de school. In gedrag enzo dan, want ineens is hij best wel lang 8)

En wat dacht je van zijn spraakachterstand. Die is ineens een stuk kleiner geworden 8)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mei 2011 20:49

Wat apart lijkt me dat, als je zoon 'ineens' een stuk jonger is :)
Haha, en hij heeft ze dus mooi allemaal al om z'n vinger gewonden daar. Goed bezig :wink:

Hihi, Timon vertelde me: 'ik ga met mama trouwen en dan krijg ik 5 schoonzussen'. Dat weten we dus ook weer :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 mei 2011 20:51

@Haai :mrgreen:
@ajl, leuk dat je het vraagt. Binnen nu en twee weken hopen we een afspraak voor een eerste gesprek te hebben. Dus alles nog in heel pril maar een stuk positiever dan vorig jaar!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 mei 2011 06:11

ehm... haak toch even in op het feit dat je het in eerste instantie niet wil zeggen, maar toch zou ik daar ook wel voorzichtig mee zijn. Er wordt zo enorm getrokken aan een kind en ik denk, als je het zou zeggen, dat ze hem wat meer met 'rust' zouden laten als hij dingen niet oppakt die een 4-jarige wel zou moeten doen.

Zou zelf iets zeggen in de trant van: uit het leeftijdsonderzoek is een wat warrig beeld ontstaan oid. Hij schijnt wat jonger te zijn.. en gewoon als mededeling geven. Van school sturen doen ze hem toch niet meer :)

Geniet er maar lekker van dat hij het zo leuk vind!! en wat zal je lang worden...haha... met dat groeien! FIjn zulke reacties!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 27 mei 2011 07:19

Lijkt me echt apart Galateia, is je kindje ineens stukje jonger. Gelukkig past het voor je gevoel beter.
Geweldig dat hij zo geniet op school!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”