Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 dec 2008 11:25

Danique heeft wat nieuws, ze kan fluiten 8)

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 18 dec 2008 13:00

Mathilde loopt sinds vanochtend los, echt leuk om te zien.
Het leek er al een tijdje op dat ze het zou gaan doen, maar nu kan ze het opeens.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 dec 2008 13:10

Leuk zonnetje, zo ineens kunnen ze het dan he?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 dec 2008 13:11

Alweer 100 blz :shock:

elsb

Berichtdoor elsb » 18 dec 2008 13:41

Liefje, moest je niet ontzettend lachen? Het lijkt me wel een komisch gezicht, zo'n klein meisje aant fluiten.... :lol:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 18 dec 2008 16:26

Christiaan, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Krijgen we nog foto´s te zien rosekapje? Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar een update van je boys... :)

Lachen zeg, dat Danique kan fluiten! 8)

Zonnetje, leuk dat Mathilde los loopt! Da´s toch wel een hele grote mijlpaal vind ik zelf! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 dec 2008 21:16

kzal eens kijken of ik een fotootje plaats. Ik beloof niks, we hebben het er hier over gehad en vinden het niet fijn als onze kindjes zomaar op internet staan, iedereen kan per slot van rekening hier kijken.

Leuk joh dat danique kan fluiten, knap hoor.

Snapt Thomas het al een beetje dat er een baby in je buik zit?

Christiaan heeft het bijna de hele dag over de baby in de buik. hoort er voor hem echt bij. Broertje of zusje, maar dat wisselt per dag :mrgreen: . Ben benieuwd hoe dat na de geboorte is. Voor Simon is hij iig heel erg lief.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 dec 2008 09:17

Leuk dat Danique kan fluiten....lijkt mij wel een grappig gezicht.

Met Hugo gaat alles prima. Hij is al wel gewend op het kdv. Alleen slaapt hij daar veel minder dan thuis. Dus de dagen dat hij thuis is, moet hij echt bijtanken. Moet zeggen dat ik die dagen wel extra van hem geniet, omdat hij toch 3 dagen naar het kdv gaat. Ik had eigenlijk van te voren niet verwacht dat zo'n kleintje zo leuk en gezellig kan zijn.

@rosekapje...dat van die foto's op internet herken ik wel. Mijn man is er ook enorm op tegen, helemaal omdat het een openbaar forum is.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 dec 2008 10:53

Rosekapje, ik heb nu wel een paar keer naar Thomas toe aangegeven dat er een baby in m´n buik zit en laat dan ook foto´s zien van baby´s. De eerste twee keer was hij er wel helemaal stil van en zat me met grote ogen aan te kijken, maar verder reageert hij er niet echt op.
Toch denk ik wel dat hij meer begrijpt dan wat ik aan zijn gedrag kan aflezen.

Hoe is dat bij Simon?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 19 dec 2008 13:18

Mathilde begrijpt het nog helemaal niet.
Ze weet nu wat een buik is en een baby, maar ze kan het nog niet combineren :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 dec 2008 19:43

Bloempie dat denk ik ook idd, dat ze meer begrijpen dan je denkt, Simon is een stille en Christiaan echt een prater die was ook echt al heel vroeg met praten. Ik reed vandaag langs onze kerk, hoor ik van de achterbank kerk, dat was dus Simon. Nog nooit had hij dat eerder gezegd. wel grappig. Met hem heb ik het nog niet over de baby. Komt wel als die er is. Met Christiaan hadden we het er toendertijd best veel over en hij weigerde om Simon te zeggen sinds kort zegt hij pas Simon tegen Simon en niet meer baby. Dus daar hoef ik geen herhaling van :wink: .

Ik lees met Christiaan ook vaak het boekje kleine pluis daarin krijgt Nijntje een broertje of een zusje echt leuk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 dec 2008 10:27

Thomas heeft van mijn opa en oma het boek: "Ik ben nu de grote broer" gekregen. Da´s meer voor als de kleine er is, waarin uitgelegd wordt dat je kleine broertje/zusje eerst nog moet groeien voor je ermee kan spelen enzo. Eigenlijk bedoelt om teleurstellingen te voorkomen als je kind te hoge verwachtingen heeft van een broertje/zusje. En die verwachtingen worden toch wel snel door de omgeving gewekt merk ik. Er wordt continu tegen Thomas gezegd: "Wat leuk dat je grote broer wordt! Dan kun je straks samen spelen." Maar dat spelen kan pas als de kleine zo´n 8 maanden oud is.

Dat boek lees ik hem nu trouwens nog niet voor hoor. Daar begin ik pas een paar weken voor de uitgerekende datum mee. Het duurt voor hem nu allemaal nog zo lang tenslotte.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 dec 2008 11:10

Nou wij zijn weer thuis...met de verwarming stuk :roll: :x :shock: We kwamen om 4 uur 's nachts aan na 9 uur in de auto en het was zoooo koud. Nou ja, eerst maar even naar bed gegaan maar omdat Michael toch op zijn normale tijd (7 uur) wakker werd hebben we toen gebeld. En nu zit er een meneer in de bijkeuken de boel te repareren. Maar goed, geen verwarming en geen heet water is niet leuk als je thuis komt!
Ik heb m'n zegje weer gedaan ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 dec 2008 16:05

rosekapje schreef:kzal eens kijken of ik een fotootje plaats. Ik beloof niks, we hebben het er hier over gehad en vinden het niet fijn als onze kindjes zomaar op internet staan, iedereen kan per slot van rekening hier kijken.
ik had het ook met een foto van mijzelf die had ik voor de grap bewerkt maar ook op 1 pagina gezet. Meteen op google te vinden :shock: gelukkig inmiddels niet meer :) maar ik snap heel goed wat je bedoelt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 dec 2008 13:46

Met Thomas naar het groepsspreekuur van het cb geweest. T was gezellig, er waren maar twee andere moeders met kids, dus we konden goed met elkaar doorpraten over alle onderwerpen die ter sprake kwamen. Ik heb wel ingezien dat ik het echt getroffen heb met Thomas. Hij is een voorbeeldig kind vergeleken met de rest! :8>
Thomas groeit netjes zo rond het gemiddelde mee: Hij weegt 11,9 kilo en is 81,5 cm.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”