Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Re: Homofilie 4

Berichtdoor DesertRose » 27 apr 2009 12:49

Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven? Romeinen 8:16

Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods;

meboy

Berichtdoor meboy » 27 apr 2009 12:56

DesertRose schreef:Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven? Romeinen 8:16

Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods;

Beste Desertrose: jij dwaalt nooit? Jij hoereert nooit? Jij hebt God altijd 100% in het middelpunt? Jij doet geen overspel? Je bent nooit ontuchtig? Jij ligt nooit bij mannen? Jij steelt nooit? Jij bent nooit gierig? jij drinkt nooit teveel? Jij lastert nooit? Jij rooft nooit? Wanner snap je het nu een keer... Ik zal de dag prijzen en het uitjubelen wanneer Desertrose snapt: In de Naam van de Heere Jezus, en door de Geest van onze God.
My goodness... Iets met paarlen enz.

meboy

Berichtdoor meboy » 27 apr 2009 13:01

DesertRose schreef:Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven? Romeinen 8:16

Je verkracht Romeinen 8 (terwijl je ook niet eens juist citeert), Jongen wat maak je van dát prachthoofdstuk een puinhoop!

1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.
2 Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.
3 Want hetgeen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en [dat] voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees.
4 Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.
5 Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, [bedenken], dat des Geestes is.
6 Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede;
7 Daarom dat het bedenken des vleses vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich der wet Gods niet; want het kan ook niet.
8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.
9 Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.
10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.
11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.
12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.
13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.
14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.
15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!
16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.
17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met [Hem] lijden, opdat wij ook met [Hem] verheerlijkt worden.
18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.
19 Want het schepsel, [als] met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.
20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het [der] [ijdelheid] onderworpen heeft;
21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.
22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen [als] in barensnood is tot nu toe.
23 En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, [zeg] [ik], zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, [namelijk] de verlossing onzes lichaams.
24 Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen?
25 Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid.
26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.
27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.
28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, [namelijk] dengenen, die naar [Zijn] voornemen geroepen zijn.
29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.
30 En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.
31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
33 Wie zal beschuldiging inbrengen tegen de uitverkorenen Gods? God is het, Die rechtvaardig maakt.
34 Wie is het, die verdoemt? Christus is het, Die gestorven is; ja, wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook ter rechter [hand] Gods is, Die ook voor ons bidt.
35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36 (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.)
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
39 Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 27 apr 2009 13:05

[quote]Net zoals heteroseksuelen, heteroseksualiteit in het midden kunnen zetten, kunnen homo's van hun homoseksualiteit hun middelpunt maken.[quote]

Heterosexuelen zetten hun heterosexualiteit niet in het middelpunt Meboy, dat doet het geschreven Woord.Man en vrouw schiep Hij hen.

meboy

Berichtdoor meboy » 27 apr 2009 13:14

learsi schreef:
Net zoals heteroseksuelen, heteroseksualiteit in het midden kunnen zetten, kunnen homo's van hun homoseksualiteit hun middelpunt maken.

Heterosexuelen zetten hun heterosexualiteit niet in het middelpunt Meboy, dat doet het geschreven Woord.Man en vrouw schiep Hij hen.

Fout! God zet het huwelijk niet in het middelpunt. God zet zichzelf in het middelpunt. En dat lees je in Efeze 5

22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;
23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.
24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;
26 Opdat Hij haar heiligen zou, [haar] gereinigd hebbende met het bad des waters door het Woord;
27 Opdat Hij haar Zichzelven heerlijk zou voorstellen, een Gemeente, die geen vlek of rimpel heeft, of iets dergelijks, maar dat zij zou heilig zijn en onberispelijk.
28 Alzo zijn de mannen schuldig hun eigen vrouwen lief te hebben, gelijk hun eigen lichamen. Die zijn eigen vrouw liefheeft, die heeft zichzelven lief.
29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt het, en onderhoudt het, gelijkerwijs ook de Heere de Gemeente.
30 Want wij zijn leden Zijns lichaams, van Zijn vlees en van Zijn benen.
31 Daarom zal een mens zijn vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen; en zij twee zullen tot een vlees wezen.
32 Deze verborgenheid is groot; doch ik zeg [dit], [ziende] op Christus en op de Gemeente.

En als je dat goed bestudeert had dan had je het geweten. Bij elke gelijkenis is er die vergelijking: ZOALS God. Met wát je doet heb je de plicht een schaduw van God te zijn. Mannelijk en vrouwelijk schiep hij hen. Naar ZIJN evenbeeld en naar ZIJN gelijkenis.

Sorry Zareb, ik had me echt voorgenomen het nooooit meer te doen... Help me out again. :roll:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 apr 2009 13:36

Maar WAAROM kan een ledemaat van Christus nog in de zonde leven?
WAAROM accepteert Christus, dat zijn kerk onheilig leeft?
HOE KAN HET dat de gelovigen nog zoveel zondigen, en daar niet eens tegen strijden!
HOE KAN een Christen in de zonde leven, zonder dat hij streeft naar heiligmaking?

En trouwens, hoewel Christus in het middelpunt staat, is het nochtans de Bruid die Hij aanhangt en liefheeft. Want wat is een Bruidegom zonder Bruid? Het draait dan wel om de bruidegom, het draait óók om de bruid.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 apr 2009 13:39

DesertRose schreef:de gebrokenheid geld voor álle mensen(inclusief homo's)
Daarom worden ook álle uitwerkingen van de gebrokenheid verboden:
- overspel
- incest
- hoererij
- ontuchtigheid
- homoseksualiteit

Net zoals een hetero moet probéren heilig te leven, moet een homo dat ook. En allebei kunnen hen de zonden vergeven worden, maar het blijven wel zonden.

Wat een klinkklare onzin! Je verkracht de bijbel! Je zet er zo maar eigenhandig iets bij!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 apr 2009 13:39

Wat is een wijnstok zonder ranken?

Je hebt wel gelijk meboy, dat God ten allen tijde in het middelpunt staat en behoort te staan, maar daarom mogen we nog wel over een van de zijdelingse zaken oordelen, zoals de bijbel daar ook over mag oordelen.

Als het dan zo onbelangrijk is, zoals jij het wil doen laten overkomen, waarom benoemd Paulus dan zoveel zonden?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 apr 2009 13:40

Denkertje21 schreef:
DesertRose schreef:de gebrokenheid geld voor álle mensen(inclusief homo's)
Daarom worden ook álle uitwerkingen van de gebrokenheid verboden:
- overspel
- incest
- hoererij
- ontuchtigheid
- homoseksualiteit

Net zoals een hetero moet probéren heilig te leven, moet een homo dat ook. En allebei kunnen hen de zonden vergeven worden, maar het blijven wel zonden.

Wat een klinkklare onzin! Je verkracht de bijbel! Je zet er zo maar eigenhandig iets bij!

wat is precies de onzin?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 apr 2009 13:48

NBV 1 Petrus 1

13 Laat uw geest daarom voortdurend paraat zijn, wees waakzaam en vestig al uw hoop op de genade die u ontvangen zult wanneer Jezus Christus zich openbaart. 14 Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst, 15 maar leid een leven dat in alle opzichten heilig is, zoals hij die u geroepen heeft heilig is. 16 Er staat immers geschreven: ‘Wees heilig, want ik ben heilig.

Hoe kan iemand die in een homoseksuele relatie leeft, beweren dat hij streeft naar heiligheid? En dat geld ook voor iemand die in heteroseksuele zonden leeft, dat geld voor elk mens.
Maar dat doet er niet van af, dat élk mens moet streven naar heiligheid.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 apr 2009 13:53

meboy schreef:

Beste Desertrose: jij dwaalt nooit? Jij hoereert nooit? Jij hebt God altijd 100% in het middelpunt? Jij doet geen overspel? Je bent nooit ontuchtig? Jij ligt nooit bij mannen? Jij steelt nooit? Jij bent nooit gierig? jij drinkt nooit teveel? Jij lastert nooit? Jij rooft nooit? Wanner snap je het nu een keer... Ik zal de dag prijzen en het uitjubelen wanneer Desertrose snapt: In de Naam van de Heere Jezus, en door de Geest van onze God.
My goodness... Iets met paarlen enz.

jawel x 2, nee x 1, jawel x2, nee x 1, jawel x 5.

En al die zonden wil christus mij vergeven, als ik ze belijdt EN LAAT!
En ook zonder belijden en laten wil Hij ze nog wel vergeven, zo goed is hij.
Maar het blijven wel zonden waartegen we moeten strijden, en waaraan we ons niet moeten overgeven.

Sinds dat wij gewassen zijn in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods, mogen wij vrijwelijk dwalen, hoereren, afgoden doenen, overspelen, ontuchtig zijn, bij mannen liggen, stelen, gierig zijn, dronken zijn, lasteren en roven?

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 27 apr 2009 13:54

Moet dit echt zo? :(

meboy

Berichtdoor meboy » 27 apr 2009 13:57

DesertRose schreef:Maar WAAROM kan een ledemaat van Christus nog in de zonde leven?
WAAROM accepteert Christus, dat zijn kerk onheilig leeft?
HOE KAN HET dat de gelovigen nog zoveel zondigen, en daar niet eens tegen strijden!
HOE KAN een Christen in de zonde leven, zonder dat hij streeft naar heiligmaking?

En trouwens, hoewel Christus in het middelpunt staat, is het nochtans de Bruid die Hij aanhangt en liefheeft. Want wat is een Bruidegom zonder Bruid? Het draait dan wel om de bruidegom, het draait óók om de bruid.

Weet je je schakelt van de ene miskleun in de andere, hopend dat het spoor van vernieling niet al te veel opvalt. Ik heb dit namelijk al 10000000 keer uitgelegd maar laat ik het nu maar eens hard en duidelijk doen. Op het botte af. Op het gevaar af dat mensen mij over de schreef vinden gaan:

Deze vragen heb je omdat je er blijk van geeft geen verstand te hebben van het strijden en de heiligmaking van de homo's. Geen verstand van hoe Christus met homo's handelt. Deze vragen heb je omdat jij die termen hebt vertaald in iets waar ze niet voor staan.

Ze leven namelijk niet altijd in zonden, ze leven in de Geest. Ze leven namelijk niet altijd onheilig, maar heilig in Christus. Ze vertikken het niet altijd om te strijden, ze strijden zich het leplazerus met de geestelijke wapenrusting. En ze streven naar heiligmaking, echter dat zie je niet omdat je daar, voor wat betreft die homo's, geen verstand van hebt.

meboy

Berichtdoor meboy » 27 apr 2009 14:00

Nu snap ik het echt niet meer; je laat zien dat je zelf niet in staat bent de zonde te laten. Echter je eist van de homo dat hij ze laat.

We mogen ons er niet in overgeven, maar als je moet toegeven dat je een scheve schaats rijd in veel van deze aspecten; geef je jezelf er dan niet aan over?

Wat is je boodschap waard als je moet belijden dat je je eigen boodschap niet serieus neemt?

En (om de oproep van Airke serieus te nemen) hoe kan ik je daarin helpen?

Anna.
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anna. » 27 apr 2009 14:10

Een gebrekkig stuk tekst, kijk het daarom na in de bijbel.
God zegt in zijn woord: onderzoekt de schriften. (Lees Johannes 5:1)
Ik spreek voor mijzelf: hier heb ik vaak geen zin in, duurt te lang, ik neem de tijd er niet voor. Ga zo maar door.
Probeer je er voor in te zetten.

Zoals ieder mens hebben wij allen een pakketje met verdriet, angst, rouw en zonden.
Dit betekent niet dat we ons hier onder neer moeten leggen en maar aan moeten nemen dat dat zonden zijn waar wij niets aan kunnen doen.
Al is dit gedeeltelijk waar ,want we maken steeds weer opnieuw de zonden omdat in het paradijs wij hier voor gezorgd hebben.

Nu ik over dit onderwerp las heb ik er enkele Bijbelteksten bij gevonden.
Allereerst dit:
Matheus 7:11
“Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.”

Hiermee wil ik zeggen dat degenen die dit lezen en ook voor mij, dat we niet oordelen over een ander maar eerst onszelf moeten onderzoeken.
Daarbij mogen we wel een ander helpen en steunen en doorwijzen naar de Hemelse Vader en Jezus Christus onze voorbidder en middelaar.

De volgende tekst staat geschreven in Romeinen 1 vers 27, die zegt:

“27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.”

Het laatste vers is van toepassing op deze Bijbeltekst
1 petrus 1:1
“opdat de beproeving uws gelooft, die veel kostelijker is dan van het goud, hetwelk vergaat en door het vuur beproefd wordt, bevond en worde te zijn tot lof, en eer, en heerlijkheid, in de openbaring van Jezus Christus”
Met andere woorden, alle lijden van ons is een deur naar Jezus Christus, zodat wij Hem opzoeken en Hem verheerlijken.”
En mogen weten dat al ons lijden slecht een klein stukje is van Het Lijden van God’s Zoon Jezus Christus, die voor ons geleden heeft zonder zonde.
Dat wij dan mogen zeggen datzelfde wat staat in Lukas 15:2:
“Ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden, maak mij als een van uw huurlingen”

En homoseksuelen, maar ook trouwe kerkgangers kunnen tot die beproevingen behoren.
Wij allen hebben zonden en daar moeten we voor vechten.
Vechten is vooral bidden omdat we het zelf niet kunnen maar wij mogen dit vragen aan God.
De Heere Jezus zal onze voorbidder zijn, niet dat hij God over moet halen tot vergeving maar Hij zal onze gebrekkige woorden maken tot verheerlijking in Gods ogen.

Hebreen 9:1 :
“En daarom is Hij de middelaar des nieuwen testaments, opdat, de dood daartussen gekomen zijde, tot verzoening der overtredingen, die onder het eerste testament waren, degenen, die geroepen zijn, de beloftenis der eeuwige erve ontvangen zouden.”

Johannes 3:16,17 en 18
“16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God”

Lees dit
Johannes 3 16
Romeinen 1 27
Romeinen 5 6
Romeinen 5 20-21
Romeinen 8 34-39
1 Johannes 2 15-16
Johannes 3 27
Matheus 7 11
Johannes 3 16,17 en 18
Hebreen 9 1 :
Lukas 15 2: