kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 aug 2008 19:53

Ik heb er last van dat m'n spijkerbroeken tussen m'n bovenbenen, en met name links gaan slijten. Nu komen mijn bovenbenen ook tegen elkaar met 't lopen dus eigenlijk wel logisch maar hebben meer mensen dit probleem? Ik heb dit voor m'n gevoel altijd al gehad maar omat ik vroeger rokken droeg was dit niet zo'n probleem.
Maar 'k heb nog een mooie spijkerbroek die net wat begint te slijten en nu durf ik 'm niet meer aan uit angst dat ie helemaal stuk gaat. Dus heb ik er nog maar eentje die ik draag.

Heel herkenbaar. Bij mij is er gewoon sprake van dikke (boven)benen.
Weinig aan te doen. Ook al zou ik maat 36 hebben, dan is nog dat figuur er niet uit denk ik.
Het verschilt wel heel erg per broek. Ook met duurdere broeken heb ik er op den duur last van. Goedkope spijkerbroeken koop ik niet eens meer, daar ben ik in 2 of 3 maanden doorheen :?
pobody's nerfect

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2008 20:26

Memmem schreef:en vlecht soms mijn haar even overnieuw.

Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

(1 Tim. 2:9)

Paulus ageert tegen de haarvlecht. Waarom is deze dan zo populair in refokringen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 25 aug 2008 20:30

Optimatus schreef:

Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

Paulus ageert tegen de haarvlecht. Waarom is deze dan zo populair in refokringen?

en dan nog waarom droegen mannen vroeger dan van die gewaden (rokken) en nu niet meer? waarom zouden vrouwen dan nu niet in een broek mogen lopen?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 aug 2008 20:31

@Optimatus: Ik dacht dat jij toch wel wist dat Paulus het hier niet heeft over een simpele vlecht, maar over het zó optutten en aankleden van vrouwen (en dan niet alleen het haar, maar het hele lichaam), dat het boven hun stand en aanstootgevend is...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 aug 2008 20:33

effe terug naar oude/nieuwe kleding. Mijn moeder en mijn tante hebben 's ochtends "werkkleren"aan, en zo rond theetijd (3 uur) wordt dit verwisseld met het "goeie goed". Als ik om 3 uur bij mijn tante binnenstap, ook al is dit maanden geleden, gaat ze eerst naar boven effe omkleden.
Zelf doe ik alles in mijn kleren, ben pas wezen schoonmaken in mijn goede broek, k had er effe helemaal geen erg in, heb maar geen chloor gebruikt. Vandaag had ik een rokje aan, maar dat heb ik vanavond toch even verwisseld voor een oude spijkerbroek. eens in de maand heb ik iets van de kerk, ik werk tot 8 uur en het begint ook om 8 uur, maar dan kom ik toch gewoon in mijn oude kloffie hoor. Jammer dan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 aug 2008 20:36

Ik heb er sowieso niet zoveel moeite (meer) mee om gewoon in mijn ouwe kloffie de stad in te gaan. Al heb ik eigenlijk geen ‚cht oude kleding, maar ik loop echt wel ff snel in mijn spijkerbroek met verfvlek de stad in hoor. Wat maakt mij het uit? En als anderen zich eraan storen is het hun probleem :)
Wel doe ik vaak even een jas erover ofzo. Vaak gewoon mijn slippers eronder (zelfs als het regent doe ik zo mijn slippers even aan). Mijn haar kam ik vaak snel even, maar op mijn vrije dag gaat er zelfs geen schuim of lak in. Dan ben ik toch de hele dag aan het soppen of rotzooien, dan zit alles toch zo weer in de war.

De tijd van optutten voor ik uberhaupt het huis uit stapte is gelukkig voorbij ;)

Ik vind college style supergaaf. Maar niet de combi's die ze daar hebben. Ik hou van die kak blousjes, maar dan met een stoere spijkerbroek eronder. Niet die rokken met die blousjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 aug 2008 20:39

Optimatus schreef:

Ik weet het, daarom alleen een vlechting des haars en geen goud, parels en sierlijke kleding. Voel ik me toch nog een beetje goed. :mrgreen:
Maar een vlecht is alleen omdat het practisch is voor mij. Blijft lang netjes zitten en losse haren vind ik heel irritant. Maar een refokapsel is nu toch wat korter haar, boven de schouders ongeveer?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 aug 2008 20:53

Jo'tje schreef:
Ik heb er last van dat m'n spijkerbroeken tussen m'n bovenbenen, en met name links gaan slijten. Nu komen mijn bovenbenen ook tegen elkaar met 't lopen dus eigenlijk wel logisch maar hebben meer mensen dit probleem? Ik heb dit voor m'n gevoel altijd al gehad maar omat ik vroeger rokken droeg was dit niet zo'n probleem.
Maar 'k heb nog een mooie spijkerbroek die net wat begint te slijten en nu durf ik 'm niet meer aan uit angst dat ie helemaal stuk gaat. Dus heb ik er nog maar eentje die ik draag.

Weinig aan te doen. Ook al zou ik maat 36 hebben, dan is nog dat figuur er niet uit denk ik.
Het verschilt wel heel erg per broek. Ook met duurdere broeken heb ik er op den duur last van. Goedkope spijkerbroeken koop ik niet eens meer, daar ben ik in 2 of 3 maanden doorheen :?

Ik heb er ook last van... alleen aan de rechterkant. :mrgreen: Vraag me af hoe het kan dat het maar aan een kant is..

Heb het voornamelijk met linnen broeken, dat is echt flink waardeloos. Elke zomer waag ik me er weer aan omdat ze zo lekker zitten, maar helaas.. ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 aug 2008 21:21

Ja, ik heb het ook :x . Ik draag er op het moment een minispijkerrokje over. Dan zie je het net niet meer... Maar het is echt zonde!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2008 21:26

hier het zelfde probleem... ook aan de rechterkant... Omdat ik in de thuiszorg werk gebruik ik dan de broeken die aan het slijten zijn voor in m'n werk (en naai ik er een klein stukje stof overheen).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 aug 2008 21:26

LauraC schreef:Wat ik zo graag zou willen weten is hoe moeders hun kleding altijd schoon en netjes houden. Met name in dit geval: Toen ik de kinderen van een vriendin van hun (reformatorische) school op ging halen, zag ik daar het grootste gedeelte van moeders in kleding van ws College Style staan. Je kent het wel, mooie rokken, bloezen met ruches en grote kragen, leren schoentjes, parelketting. Ik hou zelf best van dat soort kleding hoor, maar draag het vaak alleen op zondag omdat ik in het dagelijks leven gewoon te 'vies' wordt. Maar deze dames, die hoogstwaarschijnlijk een aantal kinderen (vaak ook babies) achter hun rok hebben hangen dragen dit dus gewoon door de weeks. Maken ze daar ook hun huis in schoon? Geven ze hun peuters daar ook eten in? Lappen ze daar hun ramen in? Ik weet wel dat ik na een doorsnee dag onder de spuug, kwijl, zweet en etensresten zit. Dus mensen, als jullie het geheim weten, dan sta ik ervoor open...

waar ik eerst woonde was dit dus ook de orde van de dag en ik vroeg me altijd hetzelfde af als jouw! Het was wel zo dat dit bij een bepaalde groep zo is.

Maar nu zag ik pas mijn schoonzus onverwacht, gewoon op woensdag en die ziet er dus ook altijd netjes, (in College style) uit. Ze heeft een poetshulp dus die zal het meeste wel doen denk. Voor het oog leek het netjes maar ik moest mijn zoon van boven halen, mensch daar was het dus helemaal niet netjes! En ook die wc/wasbak was boven niet netjes. Toch wel Schone Schijn denk. Op zich boeit me dat niet maar ik dacht bij haar wel es: hoe doet ze het altijd zo netjes er uit te zien, ook in huis.

Waar ik nu woon loopt iedereen er een stuk eenvoudiger bij. Ik behoor nu tot de duurderen denk :lol: dat ik dat nog mee mag maken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 aug 2008 21:41

Echt waar, Annet? Zijn ze in 't geitendurp zo eenvoudig? Is me nooit opgevallen :wink:.

Vorige week nog gewinkeld in Middelburg. Bij H&M een heel leuk paars ribblazertje gekocht, helemaal niet duur. En bij Mexx in de uitverkoop nog 'n zwarte, zo kan ik er weer ff tegenaan voor op kantoor. Rokken en bloesjes genoeg om ermee te combineren. :)
Vandaag voor 't eerst in Batavia Stad geweest, maar daar m.n. voor m'n vriend geshopt. 't Was er lekker rustig, zo op maandag...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 aug 2008 05:38

Jo'tje schreef:

Met maatje 36/38 had ik 't idd ook. Mijn bovenbenen zijn dik, de rest niet. Wel brede heupen. 't Zal daar vast wel mee te maken hebben. Slijten duurdere spijkerbroeken minder snel daarmee? 'k Heb er nu eentje die nog steeds heel is maar idd ook eentje die met ongeveer 3 maanden begon te slijten en nu durf ik 'm niet mee aan. Meer uit angst dat ie verder stuk gaat dan dat je 't ziet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2008 06:36

Optimatus schreef:

Optimatus, volgens mij ben jij ook niet vies van nette dure kleding...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 10:26

LauraC schreef:Wat ik zo graag zou willen weten is hoe moeders hun kleding altijd schoon en netjes houden. Met name in dit geval: Toen ik de kinderen van een vriendin van hun (reformatorische) school op ging halen, zag ik daar het grootste gedeelte van moeders in kleding van ws College Style staan. Je kent het wel, mooie rokken, bloezen met ruches en grote kragen, leren schoentjes, parelketting. Ik hou zelf best van dat soort kleding hoor, maar draag het vaak alleen op zondag omdat ik in het dagelijks leven gewoon te 'vies' wordt. Maar deze dames, die hoogstwaarschijnlijk een aantal kinderen (vaak ook babies) achter hun rok hebben hangen dragen dit dus gewoon door de weeks. Maken ze daar ook hun huis in schoon? Geven ze hun peuters daar ook eten in? Lappen ze daar hun ramen in? Ik weet wel dat ik na een doorsnee dag onder de spuug, kwijl, zweet en etensresten zit. Dus mensen, als jullie het geheim weten, dan sta ik ervoor open...
ja ik ken een gezin daar mag het kind gewoon lekker in Jottum en Esprit kleding buiten spelen, die loopt er dagelijks in :shock: zelf zou ik lekker een spijkerbroekje aangeven bij mijn kinderen, een t-shirtje en lekker ravotten maar, dan hou ik de nette kleding echt ook voor bijv. zondagen, verjaardagen/feesten e.d.

Zelf heb ik veel "normale" kleding, bijna geen oude kleding (meer) en ook wel een paar nette setjes.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”