LauraC schreef:Wat ik zo graag zou willen weten is hoe moeders hun kleding altijd schoon en netjes houden. Met name in dit geval: Toen ik de kinderen van een vriendin van hun (reformatorische) school op ging halen, zag ik daar het grootste gedeelte van moeders in kleding van ws College Style staan. Je kent het wel, mooie rokken, bloezen met ruches en grote kragen, leren schoentjes, parelketting. Ik hou zelf best van dat soort kleding hoor, maar draag het vaak alleen op zondag omdat ik in het dagelijks leven gewoon te 'vies' wordt. Maar deze dames, die hoogstwaarschijnlijk een aantal kinderen (vaak ook babies) achter hun rok hebben hangen dragen dit dus gewoon door de weeks. Maken ze daar ook hun huis in schoon? Geven ze hun peuters daar ook eten in? Lappen ze daar hun ramen in? Ik weet wel dat ik na een doorsnee dag onder de spuug, kwijl, zweet en etensresten zit. Dus mensen, als jullie het geheim weten, dan sta ik ervoor open...
waar ik eerst woonde was dit dus ook de orde van de dag en ik vroeg me altijd hetzelfde af als jouw! Het was wel zo dat dit bij een bepaalde groep zo is.
Maar nu zag ik pas mijn schoonzus onverwacht, gewoon op woensdag en die ziet er dus ook altijd netjes, (in College style) uit. Ze heeft een poetshulp dus die zal het meeste wel doen denk. Voor het oog leek het netjes maar ik moest mijn zoon van boven halen, mensch daar was het dus helemaal niet netjes! En ook die wc/wasbak was boven niet netjes. Toch wel Schone Schijn denk. Op zich boeit me dat niet maar ik dacht bij haar wel es: hoe doet ze het altijd zo netjes er uit te zien, ook in huis.
Waar ik nu woon loopt iedereen er een stuk eenvoudiger bij. Ik behoor nu tot de duurderen denk

dat ik dat nog mee mag maken.