Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Kinderwens

Berichtdoor Sterretje » 17 aug 2010 22:32

Jannoek schreef:@ Nita; verschrikkelijk hé bij de gyneacoloog.. Ik voel me daar altijd zó zitten tussen de blije moeders en & zwangere vrouwen. En al die ogen die dan op je buik gericht zijn... Dat zijn ze volgens mij tenminste altijd...

Of dat je in je eigen woonplaats in de poli bij de gyna zit te wachten en je het gevoel hebt dat iedereen die langsloopt denkt dat je zwanger bent...
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 aug 2010 06:58

LauraC schreef:@Evelien: ik snap heel goed hoe je je voelt, want het is ook niet niets om je zo 'bloot' te geven. Maar zo'n dokter ziet vanalles hoor. En ik denk dat hij/zij ook wel begrijpt dat je er onzeker over bent!

Bovendien... als je eenmaal zwanger bent, dan moet dat kind er ook echt een keertje uit. Nou, dat ziet er nog veel minder prettig uit.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 aug 2010 08:43

@Evelien: idd, zo'n man/vrouw is arts en ziet als professional echt vanalles. Daarover hoef je je geen zorgen te maken. Ook kun je natuurlijk zelf aangeven dat je het eng vindt, dan weet de arts ook dat hij/zij daar rekening mee moet houden.
Een praktische tip voor als het misschien ooit zover is: trek een lange trui oid aan, meestal moet je je achter zo'n gordijntje uitkleden... veel vrouwen voelen zich dan op weg naar de stoel heel naakt, dan kan een lange trui een veel prettiger gevoel geven.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 aug 2010 11:00

liggen ook handdoeken klaar, wikkel je die om en doe je hem 'open' zodra je op de stoel ligt.
Een tip: van onderen scheren... want dat vinden de meeste gynaecologen erg prettig. Je moet ze namelijk maar eens horen
praten over 'ongeschoren' vrouwen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2010 11:08

Sterretje schreef:liggen ook handdoeken klaar, wikkel je die om en doe je hem 'open' zodra je op de stoel ligt.
Een tip: van onderen scheren... want dat vinden de meeste gynaecologen erg prettig. Je moet ze namelijk maar eens horen

Klopt helemaal vertelde mijn vriendin ook.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2010 11:16

Sterretje schreef:liggen ook handdoeken klaar, wikkel je die om en doe je hem 'open' zodra je op de stoel ligt.

:shock: :shock:

dan zien ze mij dus echt nooooit en never nooit bij de gyneacoloog.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 aug 2010 11:28

Ja, want álle gyneacologen vinden dat natuurlijk :?
Volgens mij is dat net als met alle artsen etc. De één stoort zich wel ergens aan, de ander niet.
Praten over je patiënten op die manier lijkt me sowieso onbeschoft, of het nou om nagels knippen, benen scheren, bikinilijn bijhouden, kleur lippenstift of vetrollen gaat: daarover houd je gewoon je mond als arts tegenover anderen!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2010 11:33

Ik reageer misschien wat te heftig. Maar dat is dus ook mijn punt, ik kan mij niet helemaal kaal scheren van onderen dat gaat gewoon niet (heb alles al geprobeerd). En dan komt een gyneacoloog mij vertellen dat hij/zij het prettig vindt?

kunnen ze het ook uitleggen waarom ze het prettig vinden? Daar ben ik dan weer zo benieuwd naar.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2010 11:33

Dat is ook zo niet iedereen zal dat zo vinden... Maar toch wordt daar onderling echt wel over gepraat over cliënten en dat hoeft niet eens onbeschoft te zijn.
Mijn vriendin werkt op de kraamafdeling en die vertelde het ook weleens dat dat het erg onhandig kan zijn met een bevalling als er zoveel haar zit en dat kan ik me best voorstellen. En ik denk dat het voor de gynaecoloog ook beter te zien is waar hij moet zijn.

Ik heb zelf ook gigantisch veel mensen naakt gezien (als ik daar over nadenk best een raar idee eigenlijk) maar ik kijk er echt niet van op hoe iemand er naakt uit ziet en ga echt niet tegen mijn man of wie dan ook zeggen die en die cliënt die is toch dun of dik ik zie het niet eens.

Maar nu maar weer verder over kinderwens :oops:
@Evelien hopelijk is het voor jullie niet eens nodig dat je naar de gynaecoloog moet.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 aug 2010 11:43

Het is denk ik voor anderen frisser als het onderaan niet 'een oerwoud is'
En Evelien: denk niet alleen helemaal kaal hoor, er zijn genoeg mensen die het niet doen.
Maar wegknippen kan ook, scheermesje/tondeuse kan ook. Ik ken mensen om mij heen die verloskundige zijn en die
zelf de haren van de vrouw wegscheren als de bevalling begint omdat ze het niet prettig vinden werken.

Maar... jij bent de klant, dus jij bent de koning. Jij beslist!

ps... toch vind ik het niet heel raar dat artsen onder elkaar wel eens over een patient praten. Ik bedoel: een leerkracht praat over zijn leerlingen, verkopers over cliënten enz...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 aug 2010 11:51

Nou, dan ben ik misschien apart, maar ik vind kaal echt ontzettend onnatuurlijk en lelijk :oops: Maar tegenovergestelde is een oerwoud natuurlijk, maar een smal streepje ofzo, heel kort vind ik toch wel veel mooier, maargoed, da's een mening ;) Haha. En toen ik moest bevallen moest en zou het heel netjes zijn, vond ik, ik denk dat al die verloskundigen en gyneacoloog dat echt niet hebben onthouden, dat het daar zo netjes was (want dat was het na de bevalling echt niet meer :oops: )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2010 11:54

Bij mijn schaamflappen (om ze maar zo te noemen) zitten flinterdunne haartjes, die ga ik echt niet weg scheren want dan ben ik bang dat ik m'n mooi flappen weg scheer.

Ach een oerwoud is het niet, weg scheren met een scheermesjes/tondeuse of wat dan ook doe ik niet meer, drama's (infecties, etc..) Ik loop dat liever met wat haren tussen m'n benen dan dat ik weer die ellende mee ga maken. Dank je de koekoek. Dan kijken ze daar maar door heen hoor.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2010 12:01

MissF schreef:Nou, dan ben ik misschien apart, maar ik vind kaal echt ontzettend onnatuurlijk en lelijk :oops: Maar tegenovergestelde is een oerwoud natuurlijk, maar een smal streepje ofzo, heel kort vind ik toch wel veel mooier, maargoed, da's een mening ;) Haha. En toen ik moest bevallen moest en zou het heel netjes zijn, vond ik, ik denk dat al die verloskundigen en gyneacoloog dat echt niet hebben onthouden, dat het daar zo netjes was (want dat was het na de bevalling echt niet meer :oops: )

Dat onthouden ze ook echt niet maar voor jezelf is het wel prettig :wink:
Dat had ik ook toen ik bij de HA op de behandeltafel lag.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 aug 2010 12:05

Maar eh, of je nou vanzelf zwanger wordt, of dat je voor vruchtbaarheidsproblemen naar de gyn moet,
met je billen bloot moet je toch wel.

Dus om nou voor die reden niet naar de gyn te willen...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2010 12:07

AikonGirl schreef:Maar eh, of je nou vanzelf zwanger wordt, of dat je voor vruchtbaarheidsproblemen naar de gyn moet,
met je billen bloot moet je toch wel.

Dus om nou voor die reden niet naar de gyn te willen...

Daar gaat het niet om, het ging om het scheren van onderen. Even goed lezen :wink:

Terug naar “Archief”