Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 13 aug 2014 14:28

liefie schreef:Albums wat is dat :oops: :oops: :oops: :oops:
Zijn er al eens mee bezig geweest maar nog nooit af laten drukken en Nina is alweer 3 geweest echt erg.

Lol, als ze 18 zijn zal ik de foto's weleens een keer printen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2014 20:25

hier is ze zes en is er een album van haar eerste drie maand.. hihi! de rest zit op de hd!

Hier geen oorbellen.... ze hoeft ze ook niet.. mooi makkelijk. HEb ze zelf wel.. maar als ik et een keer vergeet en ze zijn dicht... is dat ook mij best.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 aug 2014 13:36

Kaartje van de juffen gekregen... Over één nachtje slapen wordt mijn "kleine" mannetje vier !! Over vier nachtjes slapen gaat hij naar school !! waar blijft de tijd ?!

Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 aug 2014 13:37

Ach wat lief TJ. Dus de vakantie is alweer voorbij bij jullie?
Ik hoop dat het allemaal goed gaat op school.
Weten ze daar van de zorgen die jullie hebben?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 aug 2014 15:22

@Leuk TJ.

Hier afgelopen dinsdag dus buisjes gekregen en prompt nu twee nachten achter elkaar flinke bloedneuzen. Hij is daar al gevoelig voor maar toch, wel toevallig dat hij ze net nu krijgt. Als het nog een paar nachten is ga ik toch even bij de HA langs ofzo. Iemand hier ervaring mee?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 aug 2014 15:44

Helaas wel, zelfs op de SEH beland.
Daar liet de KNO arts eerst het kind hard snuiten, want soms zit er nl een stolseltje, dat het bloedvat open houdt.
Dus goed snuiten, niet bang zijn (tip: als het kind bang is van bloed, donkergekleurde (hand)doek nemen) en daarna in elke neusgat xylometazoline 1.0 spuiten.
Dat stopt in de regel het bloeden snel.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 aug 2014 20:39

Hoe oefen(d) en jullie met nachtelijke zindelijkheid?
Hier nu een paar nachten bezig maar de meeste keren is een van beiden wel nat.. gister lag e gewoon in een nat bed te slapen, had er niets van vernomen. Ik laat ze nog even plassen voor ik zelf naar bed ga en ze hebben allebei een papier waar ze een kruisje mogen zetten als ze droog zijn. Papier vol = cadeautje.
Iemand nog tips?

Vervelend evelien, hier gelukkig geen ervaring met bloedneus bij de kids. Heeft hij verder veel last gehad van de ingreep?

Spannend voor hem, tj. Alvast een fijne dag toegewenst voor morgen!

Hier nog 2 weekjes vakantie
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 aug 2014 20:52

hoe oud is ze vpk? Kinderen kunnen tot nog 5 jaar bedplassen... de blaas is er dan nog niet aan toe om zo veel op te houden. Ik zou luier omdoen en klaar hoor!
Overigens waren ze beide bij mij eerst s nachts droog en daarna pas overdag. Was ook een duidelijk signaal dat ze het met gemak konden ophouden.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 aug 2014 21:11

Misschien na het plassen 's avonds laat een luier omdoen? Dat hielp bij Timon goed: hij ging slapen met het idee dat hij zonder luier lag, had niet echt in de gaten dat hij er 's avonds laat nog een omkreeg.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 aug 2014 21:29

Gewoon wachten tot ze enkele nachten achter elkaar droog zijn. En dan zonder luier laten slapen. Zo hebben wij het tot nog toe gedaan. De jongste is 4 en is nog steeds niet droog 's nachts. Onze tweede was zelfs 9 voor hij 's nachts droog was.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 aug 2014 06:59

E is net 5 en R wordt blew in september 3. E is vanaf dat ze net 3 is overdag zindelijk en R vanaf afgelopen voorjaar. Als ik ze de pamper omlaat heb ik t idee dat ze dat wel makkelijk vinden. Dan kwamen ze 's ochtends bij ons in bed en plassen dan gerust nog in de pamper..
Misschien een idee ja, om die om te doen na het plassen 's avonds.
Vanochtend was R wel weer droog, voor de 3e nacht op rij
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 15 aug 2014 07:10

Of misschien investeren in een paar wasbare luiers en die gaan gebruiken voor de nacht? Geen idee of het echt zo is, want onze DL is nog niet aan zindelijk worden toe :wink: maar het schijnt dat kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk zijn, omdat ze goed voelen dat ze plassen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2014 08:25

volgens mij is dat niet aan te leren vpk. Frederiek was even zindelijk 's nachts, maar op een gegeven moment dacht ik toch iets te ruiken, terwijl ze wel droogg was 's morgens, bleek ze 's avonds laat toch in bed te plassen. (bah ;) ). Dus nu altijd een luier om, wil ze niet altijd, maar pas als ze een hele week droog is, mag de luier af blijven. Vaak is ze wel een dag of 3 a 4 droog, en dan opeens weer helemaal niet. Dus ik laat het nog maar even zo. Liever luiers dan steeds een nat bed ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 aug 2014 09:01

Nachtzindelijkheid ia niet te leren... moet je denk ik gewoon geluk mee hebben wanneer ze het zijn. S avonds laat laten plassen is ook geen garantie omdat ze vaak onbewust plassen. Nina hebben we de eerste avond op de wc gezet en die deed niks moest alleen maar huilen.
die heeft 1x in bed geplast en dat was s avonds de babyfoon stond uit en ze lag al poos te roepen/huilen en toen was het in der bed (was niet naar de wc geweest voor slapen gaan :oops: )
En nu is ze sinds begin december dag en nacht zindelijk.

haar nichtjes van 6 en 4 zijn s nachts nnog heel vaak nat echt sneu zit wel beetje in de familie van mijn man zijn kant laat zindelijk 's nachts hadden ons er ook op ingesteld maar hier ging het juist super makkelijk..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 aug 2014 19:04

maar jah. ik ga er s morgens met m ook al uit om half zeven als hij wakker is de eerste keer om em te laten plassen... laatste om vijf uur dat hij dacht dat het ochtend was... eerst ff naar de wc en dan terug in bed

Terug naar “Archief”