Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2010 10:14

Hoe is het gegaan vannacht, Galateia? De schrik komt altijd pas achteraf omdat je op zo'n moment gewoon handelt en later pas ziet wat er is gebeurd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 okt 2010 17:27

Ja, de schrik komt dan pas achteraf. Eerst moet er gewoon gebeuren wat er moet gebeuren, hoofd koel houden en doen. Maar als dan alles gedaan is, dan dringt het pas goed door. Het is net als in Nigeria. Daar moest er twee keer in hem gesneden worden (in verband met ontstekingen op zijn buik en achterhoofd). Verdoving, daar doet men in het midden van niks natuurlijk niet aan. Kind vasthouden, verstand op nul en er moet gebeuren wat er moet gebeuren... en dan als hij sliep zaten we in ons kamertje alles een beetje op een rijtje te zetten.

Maar goed. Vannacht is het goed gegaan, hoor. Ik moest vandaag werken, dus manlief was thuis. Hij heeft ontbeten bij papa op schoot, want toen was hij nog wel een beetje ondersteboven, maar verder is hij weer helemaal de oude. Ze hebben vandaag wat aan de 'nieuwe' auto gesleuteld, er onder, er in, onder de motorkap en kindlief vond het allemaal even prachtig. En toen ik thuiskwam zag ik door het glas van de deur twee ondeugende pretogen staren in het hoofd van een mooi donkerbruin mannetje, dat me naar binnen trok, omdat hij met papa een cadeautje had gekocht voor mama 8)

Het litteken, dat is nu nog het enige waar ik me druk om maak. En inderdaad, zoals door anderen al geschreven: iedereen zegt iets in de trant van 'stoer, hoor'. Nou, ik vind er niets aan. Het zal heus wel onopvallend worden, uiteindelijk, maar net als bij een blanke huid, is het eerst een hele tijd heel licht. Het duurt veel langer voordat het een mooie donkerbruine kleur heeft... :(
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 okt 2010 17:37

@Galateia: fijn dat het allemaal goed gaat nu. En vanavond dan lekker slapen allemaal ;)
Trouwens, toen Michael viel werd hij ook niet verdoofd hoor, en dat was in R'dam. Toen de dokter daarna een cadeautje kwam brengen gooide Michael het in zijn gezicht terug :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 okt 2010 17:47

En gelijk had 'ie!

Maar wat ze in Nigeria gedaan hebben, zouden ze hier in NL nooit zo gedaan hebben, hoor (de kinderarts kreeg er de bibbers van), dat was toch nog wel een stapje bruter... maar doet er verder niet toe :mrgreen:

Hoe is het met zijn litteken? Wordt het al wat mooier, ik wil er ineens alles van weten :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 okt 2010 18:16

hier sprong zl toen hij 2 was van de trap en had hij een flinke botte snee in zijn wang nu is het bijna niet meer te zien, een jonge huid kan zich nog goed herstellen, maar neemt niet weg dat die eerste ongelukken en littekens je altijd bij blijven. je schrikt je altijd zo

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 okt 2010 18:17

Ja, ik vind het helemaal niks. Ik heb mezelf de hele dag verteld, dat het nu eenmaal gebeurt, dat het erbij hoort. Maar nee, het landt niet echt in mijn binnenste 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2010 18:26

er zijn verschillende zalven (oa van aloe vera) die je op littekenweefsel kunt smeren om ze minder zichtbaar te laten worden. Dit is geen make up maar om het weefsel te verzachten ofzo.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 okt 2010 18:31

Ja, ik ga me er volledig opstorten. Maar misschien moet het eerst maar eens genezen/dicht groeien :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 okt 2010 18:32

@Galateia: helaas zie je bij Michael nog steeds zijn litteken goed. Het was dan ook een flink gat en naar mijn mening duurde het veel te lang voordat er wat aan gedaan werd. Het is dan in december aan jaar geleden en het ziet soms nog steeds rood. Hoop enorm dat het snel zilverkleurig gaat worden zodat je het wat minder gaat zien.
Van die aloe vera heb ik nog niet gehoord Annet, maar zou dat voor Michael nu nog zin hebben dan?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 okt 2010 18:34

Hoe bedoel je, het duurde te lang? Je bent toch meteen naar een dokter/ziekenhuis gegaan om het te laten hechten?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 okt 2010 18:42

Galateia schreef:Hoe bedoel je, het duurde te lang? Je bent toch meteen naar een dokter/ziekenhuis gegaan om het te laten hechten?

Ja, dat moest ook wel want hij was een beetje buiten westen ;) Maar we zaten daar wel meer dan 2 uur te wachten voordat ze besloten hadden wat er moest gaan gebeuren. Misschien zou het niets uitgemaakt hebben als het wel meteen was gehecht maar het lijkt me beter dat het zsm gebeurt toch? Maar er moest eerst gekeken worden of het kon worden gelijmd...dat kon niet. Toen moest er een neuropersoontje komen om te testen of er een mooie foto van zn hersentjes moest worden gemaakt. En daarna nog een plastisch chirurg om uiteindelijk te beslissen dat het gehecht moest worden en toen personeel vinden om het te doen....

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 27 okt 2010 19:48

LauraC schreef:@Galateia: helaas zie je bij Michael nog steeds zijn litteken goed. Het was dan ook een flink gat en naar mijn mening duurde het veel te lang voordat er wat aan gedaan werd. Het is dan in december aan jaar geleden en het ziet soms nog steeds rood. Hoop enorm dat het snel zilverkleurig gaat worden zodat je het wat minder gaat zien.
Van die aloe vera heb ik nog niet gehoord Annet, maar zou dat voor Michael nu nog zin hebben dan?

Ik mag dan al 22 zijn, ik ben vorig jaar mei geopereerd, en heb 4 littekens op m'n buik...2 kruisjes, 1 half in m'n navel en 1 net onder de ribben, maar die net onder m'n ribben is nog steeds opgezet, en nog rood-/donkerroze van kleur, die kruisjes waren na een paar weken al 'verdwenen', alleen ik kan ze nog vinden :lol: en die in m'n navel is enorm aan het irriteren, huisarts snapt ook niet waar het vandaan komt, heb er nu zalf voor, maar dat werkt ook voor geen meter ](*,) is natuurlijk wel een lekker warme plek.. :roll:

En ik heb er de eerste paar weken trouw Bio-oil opgesmeerd, potje met oranje spul, werkte bij mij voor geen meter, maar bij anderen helpt het wel perfect, zelfs bij oudere littekens werkt het nog! SChijnt...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 okt 2010 21:17

bij ons is vorige week nog calendula-zalf aangeraden bij een patiënt ook om littekenweefsel te versoepelen. (wel de zalf, de emulsie trekt te snel in). maar inderdaad wel eerst dicht laten groeien voor je er wat op gaat smeren!
maar je zult zeker de schrik goed in de benen gehad hebben ja :?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 okt 2010 07:21

Ik wil niet te bemoeierig overkomen, maar vorig jaar zeiden ze in het brandwondencentrum ( toen Hugo kokende thee over zich heen had gekregen) dat je met geen enkele zalf een litteken kan verminderen. Dat het vurig is, blijft gewoon een tijdje ( had Hugo met zn brandwonden ook). De huid moet zichzelf herstellen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 okt 2010 11:35

Toch denk ik dat de verzorging ervan wel verschil kan maken. Zoonlief heeft behoorlijk wat littekens van traditionele Afrikaanse geneeskunde (waarbij er litteken-patronen op het lichaam aangebracht worden) en een enkele daarvan hebben we toch kunnen 'verzachten' en zijn nu minder dik. Alleen echte diepe en lelijke, tja, daar helpt helemaal niks tegen. Rondom zijn enkels heeft hij een soort van prikkeldraadpatroon: dat verzorgen we wel heel goed, maar daarin is geen enkele verandering gekomen in het afgelopen jaar. Ik weet het niet, we gaan wel iets smeren, want dit is een vers litteken en niks doen, dat kan ik niet.

Het gaat overigens helemaal prima met kindlief. Alsof er nooit iets gebeurd is. Gelukkig maar!

Terug naar “Archief”